![آلفارومئو 4C یک کودک عجیب و غریب است]()
"پسر، همیشه عالی می شد... اگر یک دفترچه راهنما داشت." این انتقادی است که مردم به آلفارومئو 4C وارد می کنند. از آنجایی که این خودرو عجیب، سبک وزن و سرگرم کننده است، عشق و قدردانی لجام گسیخته خودرو به دلیل عدم وجود پدال سوم در آن متوقف شده است.
اما آیا این موضوع در حال حاضر، تقریباً نه سال پس از اولین نمایش آن در ایالات متحده، اهمیت دارد؟ آیا سایر ویژگی های آن دکمه های PRND آن را تحت الشعاع قرار می دهند؟ من یکی را سوار کردم که اکنون در Cars & Bids برای فروش است تا خودم ببینم آیا مجموع قطعات از کل بیشتر است یا خیر - بیایید عصبی شویم.
این آلفارومئو 4C برای فروش در Cars & Bids می باشد. برو چک کن و اینجا پیشنهاد بده مشخصات سریع 2015 آلفارومئو 4C کوپه موتور توربو 1.75 لیتری چهار سیلندر خروجی 237 اسب بخار / 258 پوند فوت گیربکس شش سرعته اتوماتیک 0-60 مایل در ساعت 4.5 ثانیه
اول، خلاصه طراحی این خودرو وجود دارد: سبک وزن. ما لحظهای به وان فیبر کربنی (کارت تلفن دیگر 4C) میرسیم، اما در حال حاضر، توجه به دلایل دیگر این که چرا وزن آن بسیار کم است، مهم است. بدنه زیبا از Sheet Molding Compound (SMC) ساخته شده است که یک ماده پلی استر تقویت شده با فایبرگلاس است که به صورت فشرده در پانل های بدنه قالب گیری می شود. مزایای اصلی این ماده جایگزین این است که به راحتی شکل می گیرد و وزن آن 20 درصد کمتر از فولاد است.
از دیگر اقدامات کاهش وزن می توان به اجزای مختلف تعلیق آلومینیومی، نداشتن صدا خفه کن و نبود فرمان برقی (بیشتر به دلیل لاستیک های باریک 205 قسمت جلو) آن اشاره کرد. نتیجه، وزن محدود تنها 2465 پوند در پیکربندی بازار ایالات متحده است که برای یک خودروی مدرن بسیار کم است.
سپس موتور است. این ممکن است یک چهار سیلندر توربوشارژ کوچک 1.75 لیتری باشد، اما همراه با یک شاسی سبک وزن (و از خود آلومینیوم ساخته شده است)، در زندگی واقعی به طرز شگفت انگیزی قدرتمند است. ارقام 4C روی کاغذ چندان احمقانه نیست، زیرا تقریباً 237 اسب بخار قدرت و 258 پوند فوت گشتاور تولید می کند، به این معنی که می تواند در 4.5 ثانیه از 0 تا 60 مایل در ساعت برسد. درست است که این یک سوپراسپرت نیست، اما این خودرو بسیار بیشتر از عملکرد واقعی است. همه چیز به نحوه ارائه قدرت، همراه با هندلینگ و سفتی آن مربوط می شود - و اینجاست که وان فیبر کربنی این خودرو وارد عمل می شود.
در اکثر خودروها، وان – یا سلول مسافری – از فلز، معمولاً فولاد یا آلومینیوم ساخته شده است. مزایای ساخت این قطعه از فیبر کربن آشکار است - بسیار قوی تر و سفت تر از فولاد است و وزن آن به طور چشمگیری کمتر است. عملاً در برابر خوردگی نیز مقاوم است و آن را حتی مطلوب تر می کند. با این حال، تعداد بسیار کمی از خودروهای جادهای تا به حال دارای وان فیبر کربنی بودهاند، بیشتر به دلیل هزینههای توسعه و تولید آن – اما آلفارومئو این کار را انجام داد و این خودروها را در ایالات متحده تنها با قیمت پایه 64800 دلار در سال 2015 فروخت.
آلفا با Tecno Tessile Adler (TTA)، یک شرکت ایتالیایی متخصص در محصولات خودرو و مواد هوافضا قرارداد منعقد کرد. آلفارومئو نیازی به سرمایهگذاری در ابزار و کورهها برای تولید و فرآوری قطعات بزرگ فیبر کربن نداشت که به کاهش هزینه کلی خودرو کمک کرد. در پایان، وان لانه زنبوری فیبر کربنی 143 پوند وزن دارد، و هنگامی که به زیر فریم های آلومینیومی موتور و ساختار جلو متصل می شود، وزن کل شاسی فقط 236 پوند است - یک موفقیت دیوانه کننده.
برای رانندگی، 4C پر جنب و جوش است. دریچه گاز را میخ کنید و ماشین کاملا بلند می شود. با توجه به صدای فوق العاده عالی، ظاهر عجیب و غریب و شاسی سفت، تجربه خاصی است. سواری - البته - خشن است، اما این یک خودروی اسپورت قانونی با فناوری سوپراسپرت واقعی است که وقتی به اطراف نگاه میکنید و درخششهای وان فیبر کربنی ضخیم بافته شده را میبینید، به یاد آن میافتید.
به من هشدار داده شد که اینها ممکن است تعداد انگشت شماری باشند، و این به سرعت آشکار شد. ماشین با سرعت قابل توجهی کمبرها را دنبال می کند و دارت می کند - این ماشینی نیست که بتوانید در آن استراحت کنید. این کار بزرگی نیست، اما فرمان، علیرغم اینکه بدون کمک است، نسبتا کند است. همانطور که ماشین دارت می کند، باید با ورودی های بزرگ و سریع پاسخ دهید تا کنترل را دوباره به دست آورید، که لزوما ایده آل نیست. شما به آن رضایت می دهید، اما این یک زنگ هشدار هشدار دهنده بود.
پس از تنظیم، 4C به شما نشان می دهد که چقدر می تواند سرگرم کننده باشد. پرتابپذیر، کوچک و سبک، واقعاً یک تجربه سرگرمکننده است که بسیار بالاتر از آنچه از یک خودروی چهار سیلندر انتظار دارید است. بله، شما یک دفترچه راهنما برای پارو زدن ندارید، و بهتر است با یکی باشد، اما هنوز رانندگی کردن یک شورش مطلق است.
در نهایت، 4C به عنوان یک کودک عجیب و غریب، بسیار مقرون به صرفه است. این کامل نیست، اما به عنوان یک انتخاب زیبا، جذاب و غیر معمول در میان خودروهای اسپورت، ارزش قابل توجهی را ارائه میکند – زمان بیشتری برای بازگرداندن کلیدها از آنچه انتظار میرفت، طول کشید. خیلی زیبا، خیلی سبک، خیلی سرگرم کننده – خیلی آلفارومئو.
بررسی های دیگر ما را بخوانید معجزه است لکسوس LC 500 وجود دارد فورد موستانگ GT350R به اندازه اسب های مدرن خاص است