فولکس واگن گلف Mk8.5 به طور انحصاری با طعم DSG عرضه خواهد شد و یک هایپرکار با برند Red Bull در افق وجود دارد.
این AM Drive است، نگاه روزانه Motor1 به اخباری که قبل از سوار شدن به ماشین خود نیاز دارید.
فولکس واگن گلف فیس لیفت گیربکس دستی را از دست می دهد
از زمانی که فولکسواگن GTI 380 را در آگوست گذشته معرفی کرد، این نوشته روی دیوار گلف ecer دستی بود. وقتی نسخه ویژه هات هاچ عرضه شد، آلمانی ها گفتند که سال 2024 آخرین سال برای R با تغییر استیک خواهد بود. علیرغم شایعات مبنی بر اینکه پدال کلاچ با لیفت فیس لیفت در اواسط چرخه دوام می آورد، حقیقت غم انگیز این است که جعبه «خودت انجام بده» دیگر وجود ندارد.
در صحبت با Automotive News Europe در نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس، رئیس توسعه فولکسواگن، کای گرونیتز توضیح داد که چرا دیگر نمیتوانید دندههای خود را در گلف سوار کنید. دلیل اصلی مربوط به مقررات انتشار گازهای گلخانه ای است. اگرچه قانون یورو 7 از زمان پیشنهاد اولیه کاهش یافته است، کار بر روی بهروزرسانی میان چرخه خودرو از سالها پیش آغاز شد، زمانی که استاندارد EU7 بسیار سختتر بود. فولکس واگن گلف GTI مفهومی در CES 2024 33 عکس
"زمانی که ما با توسعه شروع کردیم، هیچ درک روشنی از زمان انتشار قوانین یورو 7 وجود نداشت. در یک مقطع زمانی، شما باید توسعه خود را شروع کنید. در غیر این صورت، به جدول زمانی نخواهید رسید."
علاوه بر این، گلف مجهز به DSG در نیمه اول چرخه عمر مدل نسل هشتم به طور قابل توجهی محبوبیت بیشتری داشته است. حتی در نسخه GTI، تنها پنج درصد از مشتریان جهانی از گیربکس شش سرعته استفاده کردند در حالی که 95 درصد دیگر گیربکس دوکلاچه اتوماتیک را انتخاب کردند. این واقعیت که نیمی از خریداران GTI در ایالات متحده سال گذشته زمانی که 40 درصد از دارندگان R 6MT را سفارش دادند، کتابچه راهنمای کاربر را دریافت کردند، برای ذخیره آن کافی نبود.
گیربکس شش سرعته دستی در اروپا در نسخههای کمتر گلف موجود در زیر مدلهای عملکرد GTI و R موجود بود. پس از پیش نمایش آن در CES 2024، این به روز رسانی آینده که به زودی معرفی می شود، دیگر صدق نخواهد کرد. در تریمهای معمولی از آن غافل نمیشوید، اما علاقهمندان از دیدن حذف پدال کلاچ از GTI و R ناراحت هستند.
منطق به ما می گوید که با استفاده از DSG-only، فیس لیفت گلف قیمت اولیه بالاتری خواهد داشت.
هایپرکار ردبول RB17 بالاخره در سال 2024 معرفی خواهد شد
نزدیک به دو سال از زمانی که شرکت Red Bull Advanced Technologies (RBAT) هایپرکار RB17 را به نمایش گذاشت، می گذرد. به گفته کریستین هورنر، بالاخره در سال 2024 خواهیم دید. مدیر عامل RBAT در مصاحبه ای با Sky Sports گفت که "اسپورت پیست" طراحی شده توسط آدریان نیوی - که همچنین استون مارتین والکری را نوشته است - قرار است اواخر امسال رونمایی شود.
برنامه تولید تنها 50 دستگاه با نرخ 15 خودرو در سال از سال آینده است. تخمین زده می شود RB17 5 میلیون پوند به اضافه مالیات هزینه داشته باشد، بنابراین با نرخ ارز فعلی حدود 6.36 میلیون دلار است. با وجود قیمت گزاف، اکثر آنها قبلا فروخته شده اند. انتظار می رود که انگیزه از یک موتور هیبریدی V8 توربو دوقلو با قدرت ترکیبی بیش از 1100 اسب بخار باشد.
در حال توسعه از اواخر سال 2020، RB17 فقط پیست دارای یک وان کامپوزیت کربن خواهد بود و برای پشتیبانی از تبدیل آینده که آن را قانونی می کند، مهندسی شده است. تیم مهندسی وزن قابل توجهی پایین کمتر از 2000 پوند بدون راننده را هدف قرار داده است.
جدیدترین نسخههای AM Drive را از دست دادهاید؟ این مدل جدید تسلا نیست. قطبی ترین طراح BMW اکنون در یک شرکت خودروهای برقی چینی کار می کند