فولکس واگن روی فیس لیفت گلف GTI خود برای CES 2024 پوشش ویژه ای اعمال کرد تا طراحی کمی به روز شده خود را پنهان کند. کاری که مردم وولفسبورگ به خود زحمت ندادند این بود که تصاویری را از سیستم اطلاعات سرگرمی که هات هاچ را نشان می دهد، خارج کنند. گشت و گذار در منوهای آن صفحه نمایش بزرگ، GTI 2025 را بدون هیچ گونه استتار نشان می دهد.
مشخص نیست که آیا این یک تقلب از جانب فولکسواگن بوده است یا یک افشای عمدی، اما چیزی که بیش از همه مهم است این است که تصویری واضح از گلف GTI 2025 داریم. عکس دانهدار – که در واقع تصویری از صفحه نمایش ویدیوی زیر است – چراغهای جلوی تغییر شکل یافته را نشان میدهد. اینها اکنون با نزدیک شدن به نوار نور که اکنون توسط یک لوگوی نورانی به دو نیم شده است، باریکتر شده اند. تریم قرمز معمولی هنوز وجود دارد و از یک چراغ جلو به دیگری گسترش می یابد.
VW Golf GTI 2025
VW Golf GTI 2024
همانطور که از مقایسه جانبی بالا می توانید متوجه شوید، سپر جلو کمی بازطراحی شده است. با این حال، الگوی لانه زنبوری و پنج LED تشکیل دهنده حرف "X" را حفظ می کند. "دهن" خودرو بزرگتر به نظر می رسد زیرا قسمت سیاه سپر اکنون به ناحیه زیر نشان VW کشیده شده است. در GTI خروجی، آن بخش رنگی مشابه بقیه بدنه دارد.
نیش های جدیدی که به سمت مرکز ورودی هوا به سمت بالا می روند نیز قابل توجه هستند. این رینگهای آلیاژی جدید به نظر میرسند و ما را به یاد طراحی استفاده شده توسط اشکودا برای Octavia RS میاندازند. به نظر می رسد که بقیه نمایه یکسان است - برای یک مدل فیس لیفت شده تعجب آور نیست.
در پشت، به نظر میرسد فولکسواگن به چراغهای عقب بهروزرسانی محتاطانهای به گرافیک داده و در عین حال همان شکل و اندازه را حفظ کرده است. سپر عقب یکسان به نظر می رسد، اما زاویه آن چندان عالی نیست و وضوح تصویر پایین است. نمایشگاه فولکسواگن در نمایشگاه CES در لاسوگاس دارای یک اسپویلر پشتی بسیار بزرگ است که مشابه GTI Clubsport اروپایی تند است، اما در اینجا اینطور نیست.
VW Golf GTI 2025
اینها تفاوتهای ظریفی هستند، اما هیچ کس واقعاً انتظار یک بازنگری اساسی در طراحی را برای بهروزرسانی اواسط چرخه VW نداشت. فضای داخلی نیز بیشتر شبیه به آن خواهد بود، به جز آن صفحه نمایش بزرگ و بازگشت دکمه های سخت روی فرمان. هیچ ارزشی ندارد گلف Mk8 از روز اول در نسخههای کمتر فروخته شده در اروپا و سایر بازارها، دکمههای قدیمی روی فرمان داشته است. مدلهای گرانتر مانند R-Line، GTI و R دارای کلیدهای لمسی خازنی وحشتناکی بودند.
هیئت داوران هنوز در مورد اینکه آیا گیربکس دستی برای دیدن فیس لیفت GTI زنده خواهد ماند یا خیر، صحبت نمی کند. گلف GTI 380 آخرین مدلی بود که تغییر چوب داد، اما شایعات حاکی از آن است که فولکسواگن ممکن است با توجه به قوانین ضعیف یورو 7، نظر خود را تغییر دهد. اگر پدال کلاچ زنده بماند، امیدوارم در R نیز به کار بیفتد. در این میان، کلمه رسمی فولکسواگن این است که گیربکس خودت را در GTI و R مرده است. من شخصاً روی نصب سه پدال حساب نمیکنم.
اولین نمایش جهانی گلف به روز شده قرار است در هفته های آینده برگزار شود. امیدواریم که نسخههای پرفورمنس همراه با نسخههای معمولی که در ایالات متحده فروخته نمیشوند، رونمایی شوند. به خاطر داشته باشید که گلف دارای یک خط تولید جهانی گسترده است که شامل یک هاچ دیزل گرم GTD، یک واگن R، یک هاچ اسپرت هیبریدی پلاگین GTE، و انواع پلبیا با سه سیلندر 1.0 لیتری و چهار سیلندر 1.5 لیتری است. موتورهای بنزینی
تصاویر جاسوسی را ببینید: فولکس واگن گلف GTI فیس لیفت تقریبا بدون استتار [به روز رسانی] فولکس واگن گلف فیس لیفت 2024 چراغ های جلو باریک تر را در عکس های جاسوسی جدید نشان می دهد