روزهای خوب با بالا به پایین فراموش نشدنی هستند. من می توانم به شما بگویم حدود نیم دوجین درست از بالای سرم که مانند چسب در ذهن من مانده است. من نگران خیس شدن، وزن اضافی یا استحکام شاسی نبودم زیرا هیچ کدام مهم نبود. پایم را روی زمین گذاشته بودم و در یک تونل یک M3 را به هشت گراند میچرخانم و گوشهایم را بیرون میزدم، چرا که لعنتی این کار را نمیکنم؟
اگر چنین خاطراتی ندارید، باید شروع به ساختن آن کنید.
تقریباً هر بهانه ای برای نخواستن ماشین کانورتیبل یا روباز احمقانه است. من صاحب دو کانورتیبل هستم و همه شکایات را شنیده ام - و همه آنها هیچ ارزشی ندارند. "کانورتیبل ها به اندازه کافی سفت نیستند!" لطفا ماشین حساب را کنار بگذارید "من آفتاب سوخته خواهم شد!" بهترین زمان برای کانورتیبل ها شب است. "سقف نشتی دارد!" لباس شنا بپوشید. همه اینها دسته ای از مزخرفات است که توسط افراد غالبا منفی و بیش از حد تحلیلگر مطرح می شود که آن را درک نمی کنند. آنها ماشینهای اسپرت را برای تفریح نمیخرند - اگر اصلا بخرند - آنها را میخرند چون میخواهند جدی گرفته شوند. پیکربندی پیش فرض خودروی علاقه مندان بدون سقف است.
خودروهایی مانند میاتا و S2000 هر دو به صورت کانورتیبل طراحی شده بودند. چندین نسل آخر کوروت دارای یک تارگای قابل جابجایی است. حتی لوتوس الیز که به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین خودروهای اسپورت تمام دوران شناخته می شود، به گونه ای طراحی شده است که سقف ثابتی نداشته باشد. آریل اتم آن را حتی فراتر می برد. شیشه جلو اختیاری است. میتونستم ادامه بدم رنو اسپورت اسپایدر، کاترهام هفت، بی سی مونو... شما به نکته پی می برید. مانند دیگر رودسترهای ساده، یک شیشه جلو فقط پس از درخواست مشتریان به رنو اسپورت اسپایدر اضافه شد.
داشتن یک تاپ باز، سرگرمی را به خطر نمی اندازد. رودسترهای سبک وزن چهار صندلی ندارند زیرا به آنها نیاز ندارند. آنها موتورهای سنگین بزرگ ندارند زیرا به آنها نیاز ندارند. آنها سقف ثابتی ندارند زیرا به آنها نیاز ندارند. اگر خودروهای کانورتیبل و رودستر را نمیدانید، بهکلی هدف خودروهای اسپورت را از دست دادهاید. کمتر همیشه بیشتر است.
سفتی بدنه تا حد زیادی به رانندگی با روحیه بی ربط است، مگر اینکه از وسیله نقلیه ای یک ماشین مسابقه بسازید. ادعای تأثیر آن بر عملکرد خیابانی به هر طریق معنیداری، نتیجه مطالعه بیش از حد بروشورها است. اگر فکر می کنید خیلی مهم است، به ساختار بدنه یک مینی کوپر اصلی، یا یک MGB یا هر پورشه اولیه نگاه کنید. این خودروها همگی از مهر و موم شده و جوش داده شده Reynolds Wrap ساخته شده اند، اما نمادهایی از عملکرد برگشت به اصول هستند.
بیایید به لوتوس الیز برگردیم. یک مستند عالی در مورد توسعه آن وجود دارد که من در گذشته پوشش داده ام. تیم پشت آن به سختی یک نمونه اولیه را برای آزمایش در مسیر تست منجمد شرکت در شب کریسمس جمع آوری می کند. این یک شاسی تقریبا لخت بدون گلگیر و بدون بدنه است. ماشین فقط چراغ جلو داشت چون هوا تاریک بود. درها تنها پس از اعمال قوانین توسط شرکت به لوتوس الیز اضافه شدند.
هیچکدام از اینها اهمیتی نداشت زیرا همه چیز به نحوه رانندگی الیز مربوط می شد. خلوص. خودروهای اسپرت روباز همگی دنبال این غیرعملی بودن واقعا خاص هستند. ماشینی که قرار بود چیزی بیشتر از لذت بردن انجام دهد.
از آنجایی که امروزه فروش کانورتیبل و رودستر کاهش مییابد، من در تلاشم تا بفهمم چرا علاقهمندان بیشتر هنوز در پذیرش این خلوص مردد هستند. خودروهایی که مظهر لذت اتومبیل هستند - نه عملکرد آنها به عنوان حمل و نقل - مهم هستند. پانسمان کم چرب و متقاطع با برنامه کاربردی همه چیز در اطراف ما نیاز به واکنش شدید دارد.
ماشین اسپرت به کمک شما نیاز دارد. آیا به آن دست نمی دهید؟
کانورتیبلهای شگفتانگیز بیشتری که میتوانید صاحب این مرسدس بنز SLR رودستر 60 مایلی با مضمون رونالد مکدونالد شوید، مبارزه انسانی پشت بهترین خودروی اسپرت جهان
اعتبار تصویر: رنو، لوتوس