برخی میگویند گرانترین خودرویی که میتوان خرید، یک خودروی لوکس ارزان قیمت است، بهویژه خودرویی که مایلها را در طول ساعت طی میکند. در حالی که نظرات در مورد اینکه آیا تسلا یک برند ممتاز است یا نه متفاوت است، مدل S چیزهای زیادی برای آن وجود دارد. سریع، جادار، کاربردی و پر از فناوری است. در حالی که مواد استفاده شده در داخل آن درجه یک نیستند، کابین نیز کاملاً اسپارتان نیست.
این مدل S 2013 که در یک حراجی فقط به قیمت 7800 دلار خریداری شد، یک P85 است که کار میکند و میراند، اگرچه تهویه مطبوع کار نمیکند. علیرغم اینکه دقیقاً 269221 مایل (433269 کیلومتر) را طی کرده است، با توجه به سن و مسافت پیموده شده آن، به نظر نیمه بد به نظر نمی رسد. درب عقب برقی مانند هر چهار پنجره، سانروف، دسته ابزار و صفحه نمایش لمسی، کاربردی است.
جالب اینجاست که نمایشگر راننده 133 مایل (214 کیلومتر) برد باقی مانده با تقریباً نیمی از باتری را نشان می دهد. به شما یادآوری می کنیم که این نسخه از مدل دارای پک 85 کیلووات ساعتی بود که توسط EPA در همان روز 265 مایل (426 کیلومتر) رتبه بندی شده بود. در حالی که هیچ مدرکی مبنی بر تعویض باتری در یک نقطه وجود ندارد، سخت است باور کنیم که پس از بیش از یک دهه استفاده عملاً هیچ تخریبی وجود نداشته باشد.
همانطور که ممکن است به خاطر داشته باشید، یک مدل S P85 وجود دارد که پس از طی کردن 1,181,268 مایل (1,901,067 کیلومتر) از سه بسته باتری و 13 موتور عبور کرده است. هزینه تعویض بسته های باتری چقدر است؟ J.D. Power، Insurify، و Reccurent Auto میگویند که شما میتوانید به دنبال خرج کردن تا 20000 دلار باشید، اگر نه حتی بیشتر پس از محاسبه نیروی کار.
این مدل نیز یک مدل P85 ساده است، بدون D در انتهای نامش. این یک مدل تک موتوره با دیفرانسیل عقب و خروجی 373 اسب بخار و 325 پوند فوت (441 نیوتن متر) است. هنگامی که خودرو در جاده است، هیچ پرچم قرمز آشکاری وجود ندارد، زیرا سیستم تعلیق بادی طبق آگهی کار می کند و شتاب سریع است. ظاهراً صداهای عجیب و غریبی تولید نمی کند، بنابراین، مگر اینکه برخی از ایرادات پنهان وجود داشته باشد، این مدل S واقعاً یک معامله بود.