آیرودینامیک خودرو مانند همیشه مهم است. با تبدیل شدن خودروهای برقی به بخش قابل توجهی از خودروهای جدید، خودروسازان در تلاش هستند تا حد ممکن آنها را لغزنده سازند تا برد خود را به حداکثر برسانند. چندین دهه است که شرکت ها روی کاهش ضرایب درگ کار می کنند. کانسپت AVT تلاش بیامو برای به نمایش گذاشتن نمای بیرونی آیرودینامیکتر در سال 1981 بود.
Domagoj Dukec، رئیس طراحی BMW، آرشیو این برند را جستجو کرد و این تصاویر به ندرت از AVT را برای یک پست اینستاگرامی به دست آورد. او آن را «یکی از مرموزترین خودروهای مفهومی در تاریخ BMW» می نامد. به گفته دوک، این شرکت آن را ساخته است تا در آن زمان چیزهای هیجان انگیزی برای نمایش در تونل باد جدید این برند داشته باشد.
AVT مخفف Aerodynamischer Versuchsträger است که از آلمانی به عنوان وسیله نقلیه آزمایشی آیرودینامیک ترجمه میشود. از آنجایی که طراحی بسیار بالایی داشت، هیچ پیشرانه یا فضای داخلی وجود نداشت. این به سادگی یک مجسمه برای آزمایش تونل باد بود.
این طراحی دارای دماغه ای با شیار کم است که به صورت قوس تمیز به سمت شیشه جلو می رود. یک نسخه کوچک از مشبک های کلیه علامت تجاری BMW را می توان در نوک قسمت جلویی پیدا کرد. چراغ های جلوی پاپ آپ ظاهر کاپوت را صاف نگه می دارند.
روکشها چرخهای جلو را پنهان میکنند تا آیرودینامیک کنارهها را حفظ کنند. جناح های روانی وجود دارد که به گلگیرهای عقب پهن تری منتهی می شوند که بر روی آنها فیرینگ ها قرار دارند. از آنجایی که هیچ فضای داخلی وجود ندارد، مشخص نیست که درها چگونه باز میشوند، اما به نظر میرسد که لولاهای گولینگ محتملترین طرح هستند.
قسمت عقب دارای یک دم کمبک است که در آن قسمت پشتی به سمت پایین شیبدار است و سپس به صورت عمودی قطع میشود. این نوع استایل کشش را کاهش میدهد، که نکته اصلی مفهوم AVT است.
پست Dukec همچنین جالب است زیرا شامل طرح ها و عکس های AVT است. این خودرو در انتقال از نقاشی به مدل سه بعدی کمی تغییر کرد. دریچههای کوچک در قسمت پایین جلو و کانالهای NACA جلوتر از گلگیرهای عقب به طراحی واقعی نمیرسند.
کانسپت BMW AVT 1981
فولکس واگن XL1
شکل بی ام و شباهت هایی به فولکس واگن XL1 دارد. آنها عناصری مانند یک ظاهر صاف و فیرینگ روی چرخ های عقب را به اشتراک می گذارند. اگر خودرویی را برای به حداکثر رساندن آیرودینامیک آن طراحی میکنید، این تصویر برای دستیابی به آن است. برخلاف AVT، XL1 تولید محدودی داشت و تحویل آن از سال 2014 آغاز شد.
امروز برای اطلاع از سرنوشت AVT با BMW تماس گرفتیم. یکی از سخنگویان به Motor1 گفت: "معمولاً هنگامی که کانسپت های غیرقابل اجرا مانند این در مدار نمایشگاه خودرو قرار می گیرند، یا در انبار طولانی مدت قرار می گیرند یا از بین می روند." ما مشتاقانه منتظریم تا سرنوشت AVT را بدانیم. اگر بیشتر بدانیم، حتما این مقاله را به روز خواهیم کرد.
این کانسپتهای اخیر BMW را بررسی کنید: مفهوم BMW Vision Neue Klasse: یک خودروی برقی مینیمالیستی با نمایشگر غولپیکر آیا میتواند کوپه تورینگ مفهومی BMW به سمت تولید کمتولید حرکت کند؟