ارزانترین پول هوندا سیویک تایپ R 2024 که میتوانید در ایالات متحده بخرید، پس از درج هزینه مقصد و جابجایی، 45890 دلار قیمت دارد. ریاضیات در کشورهای اتحادیه اروپا کاملاً متفاوت است و این فقط به دلیل مالیات بر ارزش افزوده (VAT) نیست. هلند نمونهای تکاندهنده است که نشان میدهد چگونه میتوان شش رقم را روی خودرویی که از یک موتور چهار سیلندر کوچک نیرو میگیرد خرج کرد. نه، ما در مورد مرسدس AMG C63 صحبت نمی کنیم.
هلندی ها 21 درصد مالیات بر ارزش افزوده را برای خودروی جدید می پردازند، قبل از اینکه خودروی مخوف Belasting van personenauto en motorrijwielen (BPM) وارد بازی شود. BPM در اصل به معنای "مالیات بر خودروهای سواری و موتور سیکلت" است و هزینه ها به میزان انتشار CO2 از لوله اگزوز بستگی دارد. در مورد سیویک تایپ R، هات هاچ 186 گرم در کیلومتر است.
جدول بالا محاسبه BPM را نشان می دهد ، و برای دریچه ای با کارایی بالا مانند CTR ، قرار گرفتن در گروه آلاینده ترین اتومبیل ها منجر به تعهد مالی قابل توجهی می شود. خرید CTR هزینه اولیه 13655 یورو را به همراه دارد و برای هر گرم بالاتر از آستانه 161 گرم در کیلومتر، 549 یورو اضافی دریافت می شود. با توجه به اینکه هوندای پر جنب و جوش 25 گرم در کیلومتر فراتر از این حد تولید می کند، کل BPM به 13725 یورو می رسد. وقتی نرخ ثابت قبلی ذکر شده را در نظر بگیرید، BPM تجمعی به 27380 یورو میرسد.
از جمله تمام این هزینه های اضافی منجر به شروع 88.560 یورو در هلند می شود که معادل نزدیک به 97،000 دلار با نرخ ارز فعلی است. این بیش از دو برابر قیمت CTR بدون آپشن در ایالات متحده است. اگر از لوازم اضافی مانند مسابقات قهرمانی رنگ سفید ، کربن بسته و بسته روشنایی انتخاب کنید ، قیمت می تواند به 95،060 یورو (تقریبا 104،000 دلار) افزایش یابد.
بدیهی است که CTR از این قاعده مستثنی نیست، زیرا خودروهای چهار بنگ اسپرت گران قیمت دیگری نیز در این کشور وجود دارند. فولکس واگن گلف GTI از 60990 یورو (66600 دلار) شروع می شود در حالی که R از 84990 یورو به فروش می رسد.
مقررات سختگیرانه فزاینده انتشار گازهای گلخانه ای تنها دلیل مرگ موتورهای با حجم زیاد در کشورهای اتحادیه اروپا نیست. این مالیات های بالا بر روی خودروهای گازسوز - حتی آنهایی که موتورهای 2.0 لیتری دارند - میخ دیگری بر تابوت ICE می زند. به همین دلیل است که خودروسازان به شدت در حال تبلیغ خودروهای هیبریدی پلاگین و برقی هستند.
HAT HOT HAT HAT HONT HONDA: 2023 Honda Civic Type R بررسی: RIP-RIOT 2023 HONDA CIVIC TYPE R First Drive Review: بهانه دیگری نیست