شرکت آلمانی تیونینگ Manhart، که معمولاً بر پروژههایی برای بهبود عملکرد خودروهای مدرن تمرکز دارد، به سومین پروژه خود در زمینه بهبود خودروهای کلاسیک پرداخته است.
پس از بروزرسانی لانچیا Delta Integrale و بامو M30 (نسخه E30)، اکنون بامو 2002tii نسخه آلپینا در دست بررسی قرار گرفته است. در قلب این خودرو واقعاً قدیمی علاقهبرانگیز، یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر از سری M10 وجود دارد که آلپینا طراحی شده است. آلپینا همچنین یک فیلتر هوا اختصاصی K&N و دیگر بهبودیهای سختافزاری که باعث افزایش قدرت موتور میشود روی آن نصب کرده است.
قوت استاندارد این خودرو 130 اسب بخار با 178 نیوتن متر گشتاور است. هرچند که پروژه جدید تیونر با قدرت 200 اسب بخار و 215 نیوتن متر گشتاور خود را بهبود بخشیده است. اگرچه این خروجی در مقایسه با اسپرت های امروزی بسیار جذاب نیست، اما باید به این نکته توجه داشت که وزن خودروی بیامو فقط 997 کیلوگرم است. به علاوه، این تیونر اقدام به تغییر منظر سیستم اگزوز و ترمز خودرو نیز کرده است. جالب اینجاست که ترمز های جدید در حقیقت از مدل 323i نسل E1 تولید شده است.
پیشرفتها تنها تا اینجا محدود نمیشوند. در سیستم تعلیق، بهبودهای قابل توجهی نیز صورت گرفته است. از تجهیزات حرفهای برندهای Raab و KW استفاده شده است. این بهینهسازی باعث شده است که 2002tii دارای کنترل بهتری بر روی جاده باشد. علاوه بر این، برای محور جلو از لاستیکهای 16 اینچی با عرض 214.50 میلیمتر و برای محور عقب از لاستیکهای 16 اینچی با عرض 225.40 میلیمتر استفاده شده است. همچنین، بها ی این خودرو 159 هزار دلار میباشد.