هجوم دیفرانسیل عقب مزدا یک سال پیش با CX-90 آغاز شد، یک شاسی بلند هفت سرنشین که بر روی یک پلت فرم کاملا جدید ساخته شده بود. یک CX-70 بدون ردیف سوم قرار بود قبل از پایان سال 2023 عرضه شود اما این اتفاق نیفتاد. پس از تاخیر، تازه وارد در آستانه شکستن پوشش است. شرکت Zoom-Zoom بی سر و صدا در وب سایت کانادایی خود اعلام کرد که چه زمانی این حمل کننده خانوادگی را خواهیم دید: 30 ژانویه در ساعت 11 صبح به وقت شرقی.
CX-70 علیرغم اینکه تنها چند هفته تا اولین نمایش خود فاصله دارد، هنوز در حال آزمایش به عنوان یک نمونه اولیه استتار شده مشاهده نشده است. این غیبت ممکن است به شباهت پیش بینی شده آن به CX-90 نسبت داده شود. در یک سند رسمی در فوریه 2023 که توسط مزدا منتشر شد، عنوان شد که شاسی بلند آینده یک "مدل دو ردیفه با بدنه مشابه CX-90" خواهد بود. از این اعلامیه، میتوان نتیجه گرفت که همان اندازه را حفظ میکند، اما با حذف ردیف سوم، فضای بار بزرگتری دارد. عکس مزدا CX-90 2024 20
پرونده های اخیر با هیئت منابع هوایی کالیفرنیا (CARB) همه به جز تایید می کنند که CX-70 از همان پیشرانه های CX-90 استفاده می کند. مشتریان این گزینه را خواهند داشت که بین یک توربوشارژر 3.3 لیتری شش سیلندر خطی یا 2.5 لیتری چهار سیلندر کوچکتر انتخاب کنند که دومی بخشی از یک پیشرانه هیبریدی پلاگین است. انتظار می رود هر دو گزینه دارای جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک باشند.
بر اساس گزارش ها، موتور بزرگتر در دو حالت تنظیم در دسترس است، سناریویی که با توجه به اینکه موتور شش سیلندر در CX-90 با قدرت 340 اسب بخار و 369 پوند فوت و همچنین نسخه کمتر با قدرت 280 اسب بخار و 332 اسب بخار عرضه می شود، تعجب آور نیست. پوند فوت مزدا هر دو نوع واحد 3.3 لیتری را با تنظیمات هیبریدی ملایم مهندسی کرده است.
چهار سیلندر کوچکتر یک آسیاب تنفس طبیعی است که به همراه یک موتور الکتریکی کار می کند و در نتیجه خروجی ترکیبی 323 اسب بخار و 369 پوند فوت از مجموعه پلاگین هیبریدی دارد. موتور الکتریکی که بین موتور احتراقی و گیربکس قرار دارد، انرژی را از یک بسته باتری 17.8 کیلووات ساعتی تامین می کند.
انتظار می رود قیمت مدل دو ردیفه نسبتاً با نوع سه ردیفه مطابقت داشته باشد. قیمت پایه CX-90 از 39595 دلار شروع می شود، در حالی که نسخه هیبریدی پلاگین از 49945 دلار قیمت دارد. همه آنها به صورت استاندارد دارای AWD هستند.
متأسفانه، احتمال استفاده از مزدا6 نسل بعدی از این پلتفرم مبتنی بر RWD منتفی شده است. این سدان سایز متوسط قدیمی هنوز در مناطق خاصی به فروش می رسد، زیرا پس از مدل سال 2021 از بازار ایالات متحده خارج شده است.
این خواهد بود این شاسی بلند منهای ردیف سوم: مزدا CX-90 2024 اولین بررسی درایو: سرگرمی رانندگی در همه اندازه ها عرضه می شود.