سال گذشته، دو خودروی اسپورت غیرمحتمل مورد توجه سافاری قرار گرفتند: پورشه 911 داکار و لامبورگینی هوراکان استراتو. اما تا آنجا که می توانیم بگوییم، هیچ کس تا کنون نیسان R32 GT-R نمادین را به یک آفرود تبدیل نکرده است.
آدام الزی، یوتیوببر و مشتاق، با الهام از 911 داکار، اولین "Safari GTR" را ساخت. آدام ساخت خود را با یک خودروی بدون موتور R32 GT-R آغاز کرد که او آن را به قیمت 10000 دلار گرفت و تا حدی آن را در مغازه ای در کانکتیکات بازسازی کرد. او به سرعت آن را با یک RB26 inline-six اصلاح شده از یکی از پروژههای R32 دیگر خود، با یک توربو ژنرال 2، یک اینترکولر جدید و یک ECU بهینهسازی شده نصب کرد که به سافاری GTR 500 اسب بخار قدرت سالم در چرخها میدهد.
از آنجا، GT-R یک سیستم تعلیق طولانی مدت با 10.5 اینچ فاصله از سطح زمین به دست آورد - تقریباً دو برابر یک R32 استوک و بیش از اندازه کافی برای مقابله با مسیرها. در همین حال، چرخهای 17 اینچی Rays در تایرهای Nitto Nomad Grappler (215/65R17) پیچیده شدهاند و فلپهای گلی WRX زیبایی آفرود را بیشتر میکنند. و یک کنترلر چهار چرخ متحرک قابل انتخاب پس از فروش، کشش بیشتری را در جادههای خاکی ارائه میکند، اما میتوان آن را برای لذت دریفت به RWD تغییر داد.
قسمت جلویی دارای یک نوار مه شکن با پوشش پودری سفارشی با چراغ های مه شکن LED شش اینچی است، در حالی که سقف دارای یک قفسه سقفی Nismo با پوشش پودری با چراغ های مه شکن چهار اینچی است. اما با توجه به اینکه R32 با قفسه سقفی از کارخانه عرضه نمی شد، آدام و تیم سازنده اش مجبور شدند برای نصب قفسه، مستقیماً سقف را برش دهند. بدنه از روکش سبز زیتونی خنک استفاده میکند و فضای داخلی دارای یک رول کیج کامل با صندلیهای سفارشی و مهارهای چهار نقطهای استتاری است.
بنا بر گزارش ها، ساخت کمتر از سه هفته به طول انجامید و کل پروژه در یک سری ویدیو در کانال یوتیوب Adam LZ مستند شد. اما او برنامههای بزرگتری برای این پروژه دارد – در نهایت R32 مسیر تعلیق بیشتری، ترمزهای بهتر و احتمالاً یک غواصی برای گودالهای عمیقتر خواهد داشت. نه این که این GT-R نمی تواند در آبهای عمیق آنطور که هست رانندگی کند.