تویوتا با یاریس GR ثابت کرده است که چیزهای خوب واقعاً در بستههای کوچک عرضه میشوند. موتور سه سیلندر توربوشارژ این موشک جیبی برای 268 اسب بخار خوب است. در داخل GR Corolla که قدرت فوقالعادهای 300 اسب بخار تولید میکند، نسخهای از آسیاب 1.6 لیتری را خواهید دید. اگر حتی بیشتر بخواهید، تیونرها با خوشحالی متعهد خواهند شد.
این سوپرمینی از پیکربندی به شدت اصلاح شده موتور "G16E-GTS" استفاده می کند که 530 اسب بخار قدرت را با گاز پمپ تولید می کند. سه دیگ نیز می تواند اتانول مصرف کند، اما در این مرحله، تنها 457 اسب بخار در چرخ ها تولید می کند. تیونر برای استخراج قدرت بیشتر با E85 به دلیل ضایعات کوچک تلاش کرد. دومی دریچه ای است که جریان گاز خروجی به توربین یک توربوشارژر را کنترل می کند. مالک بر این باور است که باید بتوان در جایی در منطقه 660 اسب بخار با تغییرات اضافی استخراج کرد.
موتور کاملا فورج شده در تلاش مالک برای بدست آوردن قدرت بیشتر از واحد کوچک سه سیلندر پنج بار داخل و خارج خودرو بوده است. GR یاریس توسط SRD Tuning ساخته شده است و از توربوشارژر پلاسار استفاده می کند، اما مانند خودروهای پروژه، ساخت آن هرگز واقعاً به پایان نمی رسد. مالک می خواهد یک گیربکس متوالی، یک سیستم تعلیق سفارشی نصب کند و چرخ ها را بیشتر بیرون بیاورد تا بدنه پهن را تکمیل کند. او قبلاً 130000 پوند خرج کرده است تا هات هاچ را به جایی که الان هست برساند. این حدود 164000 دلار با نرخ ارز فعلی است.
توجه داشته باشید، این حتی قدرتمندترین یاریس GR در جهان نیست. Powertune استرالیا آن موتور سه سیلندر را در سال گذشته به قدرت مضحک 741 اسب بخار تنظیم کرد. این یک چیز خوبی است که ماشین های رالی دارای سیستم چهار چرخ محرک از کارخانه هستند. شایعات حاکی از آن است که تویوتا قصد دارد با بهروزرسانیهای آتی، قدرت 300 اسب بخاری را به یاریس GR عرضه کند. مدل سال 2024 همچنین ممکن است یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته جدید را نیز به همراه داشته باشد.
در مورد اینکه کدام خودروساز عنوان قدرتمندترین موتور سه سیلندر را به خود اختصاص داده است، توربو دوقلوی کونیگ زگ "Tiny Friendly Giant" 600 اسب بخار در Gemera تولید می کند.
موشک جیبی: این یاریس عریض GR دارای پیشرانهای آماده مسابقه است.