پورشه رویداد خودرویی Rennsport Reunion 7 با برگزاری یک جشن ویژه در کالیفرنیا جشن گرفت. برای آنکسی که با این جشنی آشنا نیست، باید بگوییم که این یک گردهمایی است که پورشه به مناسبت تاریخچه مسابقات خود برگزار میکند. به همین دلیل است که نمایشی خاص از مدل 911 GT3 R Rennsport را در اینجا مشاهده میکنیم. باید بدانید که این خودرو برای حضور در خیابان طراحی نشده و حتی قانونی نیست که در مسابقات GT3 شرکت کند. در کل، 911 جدید حقیقتاً وحشی است.
پیشرانه این خودرو دارای یک موتور شش سیلندر تخت تنفس طبیعی با ظرفیت 4.2 لیتر است که از نسخه GT3 استاندارد الهام گرفته شده است. اما، این موتور به طور کامل با مشخصات GT3 کار نمیکند، زیرا قدرت جدید آن 611 اسببخار است و این میزان قدرت با استفاده از سوخت E25 بدست میآید.
پیستونها و میل بادامک نسل جدید پورشه 911 از صفر طراحی شدهاند و نسبت تراکم بالاتری نسبت به نسل قبلی دارند. گفته میشود پیشرانه این خودرو با حداکثر دور موتور 9400 دور در دقیقه چه صدایی تولید میکند. با توجه به اینکه این خودرو برای استفاده در خیابان نیست، پورشه قسمتی از پشت آن را باز گذاشته تا وزن را کاهش دهد.
در بخشهایی که به طور معمول توسط پنلها پوشانده میشود، یک اکزوز بزرگ نصب شده است که در صورت لزوم میتواند باعث خفهکردن صدای خودرو در مسیرهایی با محدودیت صدا شود. جعبهدنده ۶ سرعته مدل جدید GT3 با بهینهسازیهای کوچکی ارائه شده است و نیروی پیشرانه را به چرخهای عقب منتقل میکند.
درباره چرخها صحبت میشود. از رینگهای سفارشی ۱۸ اینچی برند BBS که با تایرهای میشلین پوشانده شدهاند. یک نکته جالب این است که تنها قسمتهای کاپوت و سقف این خودرو با مدل GT3 R مشترک هستند.
طراحی رنسپورت از خودروهای مسابقهای قدیمی الهام گرفته شده است. بخصوص، طراحی عقب با پهنای بال که به خوبی به خاطر مدل تاریخی 935/77 یادآوری میکند.
خریدارانی که به این محصول جذاب علاقهمندند باید عجله کنند، زیرا پورشه قصد دارد تنها 77 دستگاه از آن را با قیمت پایه یک میلیون و 46 هزار دلار تولید کند.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.