محدوده طرح ترافیک جدید 1402

مقالات خودرویی

جزئیات ورود و خروج به محدود طرح ترافیک جدید

در مهر ۱۴۰۲، مجتبی شفیعی، مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری تهران، مفصل‌تر درباره‌ی طرح ترافیک جدید توضیح داد. این طرح جدید به منظور بهبود عادلانه‌تر پرداخت عوارض مطرح شده است. در گذشته، پرداخت عوارض بر اساس زمان ورود و خروج و نوع معاینه فنی خودرو بود. اما به طور منطقی، برای محاسبه‌ی عوارض، علاوه بر دو متغیر قبلی، یعنی زمان ورود و خروج و نوع معاینه فنی، باید میزان پیمایش خودرو و عوارضی که هر خودرو برای شهر ایجاد می‌کند نیز مدنظر قرار گیرد. به این ترتیب، میزان پرداختی به اندازه‌ای است که با عوارض واردشده به شهر سازگار باشد.

وی افزود که با توجه به توسعه قابل توجه ابزارهای مدیریت ترافیک بر اساس سیستم‌های آی تی در سال‌های اخیر، شورای ترافیک تهران بر انجام وظیفه خود تمرکز کرده است. هدف آنها در شش ماهه دوم امسال، ایجاد بستری است که به شهروندان امکان استفاده عادلانه‌تر از امکانات ورود به مناطق ترافیکی را بدهد. البته، اجرای این برنامه هنوز قطعی و قابل اجرا نیست. اصل ایده این است که هر خودرو متناسب با پیمایش محدوده‌های ترافیکی، عوارض مربوطه را پرداخت کند. مایلیم مدیریت ترافیک در تهران بهبود یابد.

مطابق بیانات ایشان، روش محاسبه هزینه پیمایش خودروها، میزان عوارض مربوط به طرح ترافیک جدید را بر اساس چندین پارامتر مشخص تعیین می‌کند. نه تنها متوسط مبلغ پرداختی شهروندان افزایش نمی‌یابد، بلکه احتمال افت آن نیز وجود دارد و این افزایش در واقع فقط برای افرادی قابل مشاهده است که میزان تردد آن‌ها در محدوده طرح ترافیک بیشتر از متوسط است. در نتیجه، برای این رانندگان ممکن است هزینه عبور افزایش یابد. اما برای رانندگان عادی که تردد آنان به صورت عادی و غیرتجاری است، بدون شک هزینه عبور نسبت به قبل کاهش خواهد یافت. محاسبه هزینه عبور بر اساس معیارهایی مانند فاصله پیموده شده در هر سفر، مدت زمان سفر، روند آلودگی هوا، شدت ترافیک در معابر و وضعیت فنی خودروها صورت می‌گیرد. این شاخص‌ها در شورای ترافیک تصویب شده‌اند و نحوه محاسبه هزینه پیمایش بستگی به جزئیات طرح ترافیک دارد. اما همچنان جزئیات دقیق مشخص نشده است، با این حال، شاخص فوق الذکر ما بر اساس آن محاسبه می‌شود.

تسهیلات ساکنین محدوده طرح ترافیک 1402

اردیبهشت ۱۴۰۲: معاونت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، درباره جزئیات طرح ترافیک سال ۱۴۰۲، اعلام کرد که نحوه رزرو و خرید بسته‌های کارتی یک ماهه، سه ماهه و شش ماهه و همچنین ضرایب تخفیف عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک ۱۴۰۲، دقیقا همانند سال ۱۴۰۱ است.

با توجه به سامانه تهران من، در سال 1402، تمام خودروهای پلاک تهران که در آن ثبت نام کرده اند، 20 روز سهمیه تردد رایگان فصلی خواهند داشت.

تسهیلات عوارض تردد ساکنین در محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا فراهم شده است. ساکنین دو منطقه مذکور باید بدهی عوارض طرح ترافیک، عوارض پسماند و هزینه نوسازی ملک خود را پرداخت کنند. برای این منظور، آنها می توانند به دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری تهران مراجعه کنند.


ساکنین محدوده طرح ترافیک تهران

در مقالات گذشته، مفاهیمی مثل طرح ترافیک و نقش آن در جامعه را بررسی کردیم. امروز، می‌خواهیم به مفهوم محدوده طرح ترافیک در شهر تهران و نقشه طرح ترافیک فعلی بپردازیم. سپس، به بررسی محدوده طرح ترافیک در شهرهای دیگر ایران مانند کرج، اصفهان، تبریز، شیراز و مشهد خواهیم پرداخت و با کمک نقشه‌های گوگل، آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

1- عوارض طرح ترافیک برای ساکنان محدوده طرح ترافیک تهران با تخفیف 50 درصدی محاسبه می‌شود. اما شرط اعمال این تخفیف، ثبت اطلاعات در سایت "تهران من" به نشانی اینترنتی است.

به علاوه از تخفیف فوق، ساکنان در محدوده طرح ترافیک می توانند قبل از ساعت 9 صبح یک خروج رایگان و بعد از ساعت 14:30 هم یک ورود رایگان داشته باشند.

به منظور استفاده از سهمیه ساکنین طرح ترافیک، مالکان منازل و مستاجران ساکن در محدوده طرح ترافیک می بایست تمامی عوارض شهرداری اعم از عوارض نوسازی، عوارض پسماند، عوارض سالیانه خودرو و سایر بدهی‌های ترافیکی را تسویه کنند.

با توجه به طرح ترافیک، خانه‌هایی که در محدوده طرح قرار دارند، می‌توانند با پرداخت عوارض نوسازی، به‌طور اتوماتیک مالکیت خود را تمدید کنند.

مستاجرانی که خانه‌هایشان در محدوده طرح ترافیک تهران قرار دارد، برای اقدامات لازم باید با داشتن اجاره نامه‌ی خود به دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری مراجعه کنند.

بر اساس مقررات قانونی، فقط یک خودرو برای هر ملک مستقر در محدوده ترافیک، تخفیف «ساکنین محدوده طرح ترافیک» شامل می‌شود. این خودرو می‌تواند تحت نام همسر، فرزند یا والدین مالک مستقر در محدوده ترافیک ثبت شده باشد.

برای استفاده از سهمیه ترافیک تهران، نام مالک یا مستاجر ملک باید با نام حساب کاربری در سایت "تهران من" یکسان باشد.

ساکنان در محدوده طرح ترافیک برای تردد در ساعت‌های غیرمجاز، نیازی به رزرو ندارند و فقط کافی است که حساب کاربریشان در سیستم به اندازه کافی شارژ شده باشد.

محدوده طرح ترافیک تهران 1402

تهران به عنوان پایتخت ایران و یکی از شهرهای پرجمعیت و پرترافیک، دارای یک سیستم تقسیم بندی ترافیک است. این سیستم برای بهبود جریان ترافیک و کاهش آلودگی هوا، تقسیم تهران را به مناطقی که براساس نیاز و شرایط جغرافیایی شهر تعریف شده‌اند، تشکیل می‌دهد. این مناطق شامل مناطق مرکزی، شمالی، جنوبی، غربی و شرقی تهران هستند، که هر یک از این مناطق ویژگی‌ها و مسائل ترافیکی خاص خود را دارند. این تقسیم بندی به کمک ساماندهی ترافیک و ایجاد جریان پیوسته به منظور کاهش ترافیک، تأثیر بسزایی در بهبود وضعیت ترافیک شهر داشته است.

مقاله ایده‌آل برای بهبود مرزهای محدوده طرح ترافیک شمالی تهران شهر تهران از نظر جمعیت و تراکم سکنه یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان است و باعث ایجاد ترافیک سنگین در سطح شهر می‌شود. مخصوصاً محدوده طرح ترافیک شمالی که منطقه‌ای استراتژیک و شلوغ در ترافیک تهران است. تلاش‌های زیادی صورت گرفته است تا موفقیت‌هایی در مدیریت ترافیک شهری به دست آید، اما هنوز بهبودهای بسیاری نیاز است. یکی از این نقاط ضعف‌ها، مرزهای طرح ترافیک شمالی تهران است که نقش مهمی در آزادسازی جریان ترافیک ناشی از ورود و خروج خودروها، به ویژه در ساعات اوج روز، دارند. برای کاهش ترافیک در این محدوده می‌توان گام‌هایی از جمله بهبود نظام حمل و نقل عمومی، استفاده از فناوری‌های جدید و هوشمند در مدیریت ترافیک، ایجاد پارکینگ‌های عمومی و تشویق به استفاده از خوابگاه‌های شهری برداشت. همچنین، لزوم چیدمان ترافیک در این محدوده و ایجاد تسهیلات برای عبور و مرور به روش‌هایی نظیر محدود کردن تردد خودروها و تسهیل ورود و خروج به سمت وسایل حمل و نقل عمومی نیز اهمیت دارد. به طور کلی، همکاری بین دستگاه‌های مربوطه و ساکنان منطقه و همچنین استفاده از تجارب موفق دیگر شهرها می‌تواند در بهبود مرزهای محدوده طرح ترافیک شمالی تهران موثر باشد و باعث افزایش رفاه و کیفیت زندگی ساکنین شهر شود.

  • خیابان فاطمی: از تقاطع کارگر با فاطمی تا تقاطع ولیعصر.
  • خیابان ولیعصر: از تقاطع فاطمی تا تقاطع مطهری.
  • خیابان مطهری" از ابتدای مطهری تا تقاطع ترکمنستان.

    **3- تحدید مرزهای شبکه ترافیک جدید در شرق تهران**: یکی از چالش‌های مدیریت ترافیک شهر تهران، معضلی به نام ترافیک شدید در منطقه شرقی است. به عنوان یک راه حل جدید برای کاهش ترافیک و بهبود جریان خودروها در این منطقه، مطالعاتی برای تحدید مرزهای جدید شبکه ترافیک در این منطقه انجام شده است. اهداف اصلی این مطالعات، بهبود جریان خودروها و کاهش زمان سفر برای رانندگان بوده است. با توجه به تحلیل‌های انجام شده، این مرزهای جدید عبارتند از: ۱. مرز شمالی: محل تفریق بزرگراه فتح و جاده شهید باهنر. ۲. مرز جنوبی: سه راهی دماوند. ۳. مرز شرقی: سه راهی بازار دماوند. ۴. مرز غربی: رابطه شمال و جنوب شهر. با تحدید این مرزها، منطقه شرق تهران به قطعاتی تقسیم شده است که هر قطعه دارای یک بزرگراه اصلی و خیابان‌های فرعی است. این اقدام به منظور مدیریت بهتر ترافیک منطقه و کاهش تداخل و دسترسی آسان‌تر به هر قسمت از منطقه می‌باشد. تحقیقات بیشتر نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی مناسب و ساماندهی منطقه شرق تهران به منظور تحقق هدف‌های مذکور، از اهمیت بالایی برخوردار است. این تحقیقات می‌توانند به عنوان راهنمایی برای سازمان‌دهی و مدیریت ترافیک در شهر تهران مورد استفاده قرار بگیرند.

    • خیابان ترکمنستان: از تقاطع مطهری تا انتهای ترکمنستان.
    • خیابان ملک: از تقاطع ترکمنستان تا تقاطع شریعتی.
    • خیابان شریعتی: از تقاطع ملک تا تقاطه طالقانی.
    • خیابان خواجه نصیر: از تقاطع شریعتی تا میدان سپاه.
    • خیابان سپاه: از میدان سپاه تا تقطع ابن سینا و بیانی.
    • خیابان مازندران: از ابتدای مازندران تا میدان امام حسین.
    • خیابان هفده شهریور: از میدان امام حسین تا تقطع شوش.

    در جنوب تهران، مرزهای محدوده ترافیک بهبود یافته است.

    • خیابان شوش: از ابتدای شوش تا میدان راه آهن.

    ترافیک مسئله ای است که همه روزه مردم شهرهای پرجمعیت با آن روبرو هستند. به خصوص در شهر تهران که به عنوان پرتراکم ترین شهر ایران به شمار می رود، مشکلات ترافیکی دائمی هستند. یکی از مسائلی که در تهران وجود دارد، مشکل محدوده طرح ترافیک در غرب شهر است. این محدوده شامل مرزهای خیابان ها و جاده های غرب تهران می شود که از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب در بر می گیرد. این محدوده عموما در ساعات اوج ترافیک، خیلی شلوغ است و باعث تاخیر در حرکت خودروها می شود. از طرفی تنگی خیابان ها و کوچه ها، بروز تصادفات را نیز زیاد کرده است. بنابراین، باید راه حلی برای افزایش ظرفیت و بهبود ترافیک در این محدوده یافت و اجرا کرد تا مردم بتوانند بدون مشکل به مقاصد خود برسند.

    • خیابان کارگر جنوبی: از میدان راه آهن تا میدان انقلاب.
    • خیابان انقلاب: از میدان انقلاب تا تقاطه 16 آذر.
    • خیابان 16 آذر: از تقاطع خیابان انقلاب تا تقاطع کشاورز.
    • خیابان کارگز شمالی: از تقاطع کشاورز تا تقاطع فاطمی.

    نقشه طرح ترافیک امروز تهران

    در شکل زیر، محدوده طرح ترافیک امروز در تهران را مشاهده می‌کنید. نکته‌ی قابل توجه این است که خطوط آبی در نقشه محدوده‌ی طرح ترافیک را نشان می‌دهند، در حالی که خطوط قرمز محدوده طرح کاهش آلودگی هوا را نشان می‌دهند.

    مهم است به خاطر داشته باشیم که دایره‌های رنگی که در نقشه طرح ترافیک تهران قرار دارند، مکان‌های نصب دوربین‌های پلیس را نمایش می‌دهند.

    محدوده طرح ترافیک تهران در گوگل مپ

    لطفاً از طریق لینک زیر، میتوانید نقشه‌ی طرح ترافیک در شهر تهران را در سرویس گوگل مپ ملاحظه کنید.

    محدوده طرح ترافیک کرج 1402

    محدوده طرح ترافیک در شهر کرج، شامل بلوارهایی مانند بلوار شهید مطهری، بلوار کاج، بلوار شورا، بلوار چمران، بلوار قدس، بلوار بلال، بلوار علامه جعفری و بلوار جمهوری شمالی است.

    مقاله مورد نظر شما را ندیدم، اما در صورتی که پاراگراف خاصی را برای بهبود و بازنویسی میخواهید، لطفا آن را برای من ارسال کنید تا بتوانم به شما کمک کنم.

    محدوده طرح ترافیک اصفهان 1402

    طرح ترافیک اصفهان در محدوده خیابان عبدالرزاق و مسجد سید در شمال، خیابان مطهری و کمال اسماعیل در جنوب، خیابان هاتف، نشاط و چهارباغ خواجو در شرق و خیابان بهشتی و کاشانی در غرب قرار دارد. تردد در خیابان‌های مرزی این منطقه نیز مجاز است.

    مکانیسم‌هایی برای انتقال حرارت وجود دارد که در ساختمان‌های ساخته شده با هدف جلوگیری از انتقال حرارت به خارج استفاده می‌شوند. این مکانیسم‌ها شامل عایق حرارتی، توالی یا مرتب سازی اجزای سازه، استفاده از عایق‌های گرما، تهویه مناسب، استفاده از سیستم‌های گرمایش و سرمایش، و استفاده از فن‌ها برای جریان هوا و تقویت تبادل حرارت هستند. همچنین، استفاده از مصالحی با رفتار حرارتی مناسب می‌تواند باعث کاهش انتقال حرارت و بهبود عملکرد سازه شود. در نهایت، استفاده از طراحی‌های سازه‌ای همچون استفاده از انواع حفاظ‌های خورشیدی، سقف‌های سبز و درختان پوشش داده شده می‌تواند به بهبود عایق حرارتی و کاهش انتقال حرارت کمک کند.

    محدوده طرح ترافیک تبریز 1402

    محدوده طرح ترافیک تبریز از تقاطع چایکنار و فلسطین شروع می‌شود و تا ثقه‌الاسلام امتداد دارد. سپس در غرب از خیابان ثقه‌الاسلام به خیابان خاقانی متصل می‌شود و به تقاطع خاقانی با خیابان امام خمینی می‌رسد. در جنوب نیز از میدان ساعت و خیابان ارتش جنوبی آغاز شده و تا تقاطع ارگ جدید ادامه می‌یابد. سپس در والمان ادامه پیدا کرده و به تقاطع شریعتی می‌رسد. در غرب نیز از تقاطع والمان با شریعتی آغاز شده و تا تقاطع امام خمینی ادامه یافته و سپس به تقاطع فلسطین ختم می‌شود و در نهایت از تقاطع فلسطین و امام خمینی تا چایکنار ادامه می‌یابد.

    مکانیسم‌هایی برای انتقال حرارت وجود دارد که در ساختمان‌های ساخته شده با هدف جلوگیری از انتقال حرارت به خارج استفاده می‌شوند. این مکانیسم‌ها شامل عایق حرارتی، توالی یا مرتب سازی اجزای سازه، استفاده از عایق‌های گرما، تهویه مناسب، استفاده از سیستم‌های گرمایش و سرمایش، و استفاده از فن‌ها برای جریان هوا و تقویت تبادل حرارت هستند. همچنین، استفاده از مصالحی با رفتار حرارتی مناسب می‌تواند باعث کاهش انتقال حرارت و بهبود عملکرد سازه شود. در نهایت، استفاده از طراحی‌های سازه‌ای همچون استفاده از انواع حفاظ‌های خورشیدی، سقف‌های سبز و درختان پوشش داده شده می‌تواند به بهبود عایق حرارتی و کاهش انتقال حرارت کمک کند.

    محدوده طرح ترافیک مشهد 1402

    طرح ترافیک مشهد از تقاطع خیابان مک‌الشعرا بهار با خیابان امام خمینی آغاز می‌شود. سپس تا میدان شهدا ادامه می‌یابد و از خیابان هاشمی‌نژاد تا بلوار کامیاب ادامه پیدا می‌کند. این مقطع از بلوار کامیاب تا بلوار وحدت ادامه یافته و در نهایت به میدان 17 شهریور می‌رسد. سپس از این میدان به سمت خیابان 17 شهریور ادامه یافته تا در نهایت به تقاطع فداییان اسلام ختم می‌شود.

    مکانیسم‌هایی برای انتقال حرارت وجود دارد که در ساختمان‌های ساخته شده با هدف جلوگیری از انتقال حرارت به خارج استفاده می‌شوند. این مکانیسم‌ها شامل عایق حرارتی، توالی یا مرتب سازی اجزای سازه، استفاده از عایق‌های گرما، تهویه مناسب، استفاده از سیستم‌های گرمایش و سرمایش، و استفاده از فن‌ها برای جریان هوا و تقویت تبادل حرارت هستند. همچنین، استفاده از مصالحی با رفتار حرارتی مناسب می‌تواند باعث کاهش انتقال حرارت و بهبود عملکرد سازه شود. در نهایت، استفاده از طراحی‌های سازه‌ای همچون استفاده از انواع حفاظ‌های خورشیدی، سقف‌های سبز و درختان پوشش داده شده می‌تواند به بهبود عایق حرارتی و کاهش انتقال حرارت کمک کند.

    محدوده طرح ترافیک شیراز 1402

    برای مشاهده جزییات کامل طرح ترافیک جدید در شهر شیراز، می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

    مکانیسم‌هایی برای انتقال حرارت وجود دارد که در ساختمان‌های ساخته شده با هدف جلوگیری از انتقال حرارت به خارج استفاده می‌شوند. این مکانیسم‌ها شامل عایق حرارتی، توالی یا مرتب سازی اجزای سازه، استفاده از عایق‌های گرما، تهویه مناسب، استفاده از سیستم‌های گرمایش و سرمایش، و استفاده از فن‌ها برای جریان هوا و تقویت تبادل حرارت هستند. همچنین، استفاده از مصالحی با رفتار حرارتی مناسب می‌تواند باعث کاهش انتقال حرارت و بهبود عملکرد سازه شود. در نهایت، استفاده از طراحی‌های سازه‌ای همچون استفاده از انواع حفاظ‌های خورشیدی، سقف‌های سبز و درختان پوشش داده شده می‌تواند به بهبود عایق حرارتی و کاهش انتقال حرارت کمک کند.


    اخبار طرح ترافیک جدید

    برای دریافت اطلاعات جدیدترین مباحث مربوط به خرید طرح ترافیک در تهران، از قیمت جدید طرح ترافیک تا سهمیه موجود، جریمه اعمال شده، امکانات تخفیف و نحوه خرید طرح ترافیک، می توانید به موارد زیر مراجعه کنید:

    سوال یا نظری دارید؟

    name
    email
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود
    جستجو
    منوی اصلی
    پشتیبانی

    شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

    تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

    پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

    دستیار هوشمند - آنلاین

    سلام
    من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

    میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
    و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم

     logo اپلیکیشن خودرو شاپ