یک خودرو اغلب تغییرات کوچک و منتشر نشده ای را برای هر سال کارکرد مدل خود دریافت می کند. خودروسازان یک براکت را کمی تغییر شکل می دهند، بخشی را که احتمال خرابی دارد بهبود می بخشند، یا به سادگی راهی برای ارزان تر کردن آن پیدا می کنند. در مورد تویوتا GR کرولا مدل سال 2024، چیزی تغییر نکرده است به جز چند ویژگی: چند پیچ و مهره جدید، یک جفت مجرای هوا، و آیرودینامیک بهبود یافته از چهار نوار نوار آلومینیومی با طراحی خاص.
در ویدئویی که کن گوشی، دریفت حرفهای، نصب قطعات مدل 2024 بر روی کرولا 2023 GR خود را منتشر کرده است، این نوار بهعنوان یک ارتقاء عجیب و غریب برجسته میشود. این قطعات در یک کیت ارتقاء سال 2024 عرضه می شوند که شامل پیچ های جدید زیر فریم عقب، پیچ های جدید قفسه فرمان، مجرای هوای جدید برای پرده های هوا و نوارهای نواری فوق الذکر است.
ممکن است فکر کنید که این نوار به مهر و موم کردن یک مجرای هوا یا تقویت یک بخش انعطاف پذیر خاص کمک می کند، اما در واقع تخلیه الکترواستاتیک را مدیریت می کند. ایده ای که توسط تویوتا ثبت شده است این است که یک خودرو در حین رانندگی بار مثبت ایجاد می کند و هوای اطراف آن نیز دارای بار مثبت است. دو چیز با بار مثبت یکدیگر را دفع می کنند، بنابراین جریان هوای اطراف ماشین مختل می شود.
به گزارش Car Watch، این ایده از اواسط دهه 2010 مطرح شد و در ابتدا روی تویوتا 86 آزمایش شد. در طول توسعه فیس لیفت شده 86، مهندسان تویوتا متوجه رفتارهای ناسازگار از خودروهای آزمایشی شدند، به ویژه زمانی که مواد سپرها به کار رفته بود. از نمونه اولیه به مشخصات تولید تغییر کرد. این منجر به مطالعه تخلیه الکترواستاتیک و کشف بعدی شد که نوار آلومینیومی مشکل را برطرف می کند و همچنین به طور جادویی آیرودینامیک را بهبود می بخشد.
گوشی میگوید که تفاوتی در نحوه رانندگی کرولای او پس از بهروزرسانیها احساس کرده است. نگفتن اوه، واقعاً سخت است، اما قضاوت بدون آزمون صحیح سیب به سیب نیز به همان اندازه سخت است. مطمئناً این یک تغییر جزئی است، اما طراحان خودروهای سریال میدانند که کوچکترین تغییرات اغلب بزرگترین تفاوت را ایجاد میکنند. شاید زمان آن فرا رسیده باشد که نوار آلومینیومی را به تمام خودروهای پروژه خود بکوبیم.
اطلاعات بیشتر در مورد GR کرولا این تویوتا GR کرولا را تماشا کنید که در جادهای خاکی کاملاً وحشی است.