در رویداد EV Day که توسط شرکت کیا در سئول برگزار شد، علاوه بر نسخه نهایی از مدل EV5، دو خودروی کانسپت EV4 و EV3 نیز برای نخستین بار به نمایش گذاشته شدند.
در زمانی که خودروهای سدان در حال فراموشی هستند و کیا نیز مجبور به منسوخ کردن محصول اصلی خود، یعنی استینگر، شده است، مشاهده یک خودروی سدان کانسپت میتواند خرسندی بخش باشد. به عبارت دیگر، کیا EV4 به بازار آمده است تا با مدلهای تسلا مانند مدل 3 و مدل S، پولاستار 2 و بامو i4 رقابت کند.
طراحی خودروی کیا EV4 با سایر محصولات خودروسازی برقی کره ای بسیار شباهت دارد. نسبت به محصولات قبلی کیا، ارتفاع خودرو نسبتاً بالا می باشد و تا حدودی به تویوتا کراون هیبرید شباهت دارد. قسمت پایانی بدنه خودرو هم امکان نمایش استایل خودرو تنها نسخه ریاضی شده آن است. همچنین می توان خودروی EV4 را به عنوان جانشین روحی برای سدان قدرتمند مورد توجه به شمار آورد.
کریم حبیب، مدیر بخش طراحی کیا، نیز اعتقاد دارد که تجربه و استعداد شرکت در ساخت مدلهای اسپرت نیچ و استینگر GT به خودروی الکتریکی EV4 منتقل شده است. او همچنین به فضای بزرگ کابین و محفظه بار فراوان این خودرو اشاره کرده است.
در فضای کابین، با یک طرح با خطوط راست مواجه هستیم که به صورت مناسب و کاربردی طراحی شده است. کنترل تهویه نیز بر روی یک پنل قابل کشو کردن نصب شده است که در صورت عدم نیاز، به طور مخفیانه پنهان میشود.
با توجه به رویه فعلی صنعت خودروسازی، اندازه نمایشگرها در حال رشد است و اندازه خروجی های تهویه به سمت کوچکتر شدن در حال تغییر است. این تغییر را می توان در مدل کیا EV4 مشاهده کرد. طراحان این خودرو حتی از تعبیه خروجی تهویه در دو طرف داشبورد خودداری کرده اند.
مسئولان کیا در حالی که برنامه تولید EV4 را تایید کردهاند، از اعلام نام بازارهای هدف این محصول خودداری میکنند. احتمال عرضه در ایالات متحده نسبت به سایر کشورها در حال حاضر مبهم است، به خصوص اینکه استینگر به دنبال توسعه خود روی EV4 در آمریکا نیست و همچنین EV5 نیز برنامهریزی برای عرضه در این کشور ندارد. اگر این فرضیات درست باشند، میتوان نتیجه گرفت که مشتریان آمریکایی دو محصول قابل توجه کیا خواهند فراموش کرد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.