شرکت هیوندای در نظر دارد در مسابقات رالی ربل به میدان بازگردد. با این هدف، آنها قصد دارند در امسال با نسخه اصلاح شده سانتاکروز شرکت کنند. این خودرو بهبودهایی در زمینه راندمان آفرودی و طراحی داخلی دریافت کرده است.
هیوندای تصمیم گرفته به تغییرات کمی در مدل سانتاکروز و مسابقه دهد. با نصب تایرهای آفرودی ۱۷ اینچی Falken Wildpeak A/T3W و استفاده از کیت ارتفاع Truxxx، ارتفاع خودرو در قسمت جلو به ۱/۵ اینچ و در قسمت عقب به ۱ اینچ افزایش یافته است.
پیکاپ دارای سپر و صفحات اسکید سفارشی است و از Rally Innovations و چراغهای بزرگ کمکی پشتیبانی میکند. بالای آن، کراس بار، لوازم جانبی اصلی هیوندای و نوار نور قرار دارند.
طراحی کاور این خودرو توسط بخش طراحی هیوندای آمریکای شمالی انجام شده است و توسط Matt Marble، طراح گرافیک ارشد و Kellen Gustine، طراح خارجی از آن سرپرستی شده است.
سانتاکروز در رده X-Cross خواهد رقابت کرد و رقبا مشابه مدل کیا تلوراید X-Pro هستند. این محصول کیا همچنین با ویژگی های مانند سیستم تعلیق ۱.۵ اینچی، تایرهای BFGoodrich T/A K02، رینگ ۱۸ اینچی، دو هوک و فاصله ۱۰ اینچی از سطح زمین برخوردار است.
گذشتهٔ هیوندای، از قدیم با معرفی تریم XRT بر سختی سانتاکروز تاکید کرده بود، آن مدلی که حالا گلگیرها و بندهای جانبی جدید دارد و تزئینات خارجی زیباتری به خود گرفته است.
این پیکاپ دارای دو نوع پیشرانه متفاوت است که قدرتمندترین آن یک پیشرانه توربوشارژ با ظرفیت 2 لیتری و قدرت 281 اسب بخار و گشتاور 659 نیوتن متر است. این خودرو همچنین به سیستم چهار چرخ محرک و جعبهی دندهی هشت سرعته مجهز شده است. نسخهی بعدی آن از یک پیشرانهی 2.5 لیتری طبیعی تنفس با قدرت 191 اسب بخار برخوردار است.
شرکت هیوندای قصد داشت با سانتا کروز در رالی ربل رقابت کند. Jill Ciminillo و Kristin Shaw نیز این بار دوباره با نمونه قبلی خودشان مسابقه را طی کنند. آنها در سال گذشته نیز با این خودرو در این رالی شرکت کرده بودند.
مسابقه رالی ربل، یک رقابت آفرودی برای بانوان است که از سال ۲۰۱۶ برگزار میشود. در این مسابقه، شرکتکنندگان باید با استفاده از قطبنما و نقشههای کاغذی، چالشی در مسیریابی آفرودی را طی کنند. اتصال به اینترنت در این مسابقه ممنوع است.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.