شرایط گارانتی سایپا 1402

مقالات خودرویی

هزینه گارانتی محصولات یک سوم شده است

در تاریخ مهر ۱۴۰۲، محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، در نشستی که به بررسی اقدامات سایپایدک در مبارزه با قطعات تقلبی اختصاص یافته بود، گزارشی ارائه کرد که در آن به افزایش کیفیت خدمات و تولیدات این گروه خودروسازی اشاره شد. او اعلام کرد که در ۲۱ ماه گذشته، با برنامه ریزی دقیق و دقیق، تلاش شده است که بازار از وجود قطعات تقلبی که با نام سایپا به بازار عرضه می شود، به حد زیادی پاکسازی شود و مردم قادر باشند به قطعات اصلی دسترسی داشته باشند.

در گذشته، شرکت سایپایدک در بازار قطعات یدکی حجمی قابل توجهی را تأمین می‌کرد. در هر سال، این شرکت خدمات به نمایندگی‌ها به ارزش ۱۹۰۰ میلیارد تومان ارائه می‌داد، که شامل ۱۸۰۰ میلیارد تومان بابت گارانتی و تنها ۱۰۰ میلیارد تومان بابت خدمات غیرگارانتی بود. در سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰، هزینه گارانتی هر خودرو ۳ میلیون تومان بود، اما در سال ۱۴۰۱، این عدد به ۲ میلیون تومان کاهش یافت و در سال جاری به یک میلیون تومان رسید. این در حالی است که با وجود افزایش قیمت‌ها و دستمزد، هزینه گارانتی محصولات سایپا تنها یک سوم از مقدار قبلی خود را تشکیل می‌دهد. قبل از اینکه تقلبی وجود داشته باشد و اهمیت بالایی به قطعات تقلبی داده شود، مردم معمولاً از خرید قطعات و خدمات در نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خودداری می‌کردند چرا که برایشان هزینه بالایی داشت. اما با ترویج قطعات تقلبی و ایجاد فرهنگ اعتماد میان مردم، اکنون بیشتر به نمایندگی‌های رسمی مراجعه می‌کنند تا قطعات و خدمات مورد نیاز خود را بیابند.

آقای تیموری تاکید کرد که شرکت سایپایدک با تمرکز بر بازار قطعات یدکی، موفق شده است به جایگاه مناسب خود در این بازار دست پیدا کند. وی توجه داشت که فرهنگ‌سازی نقش مهمی در از بین بردن قطعات غیر ایمن دارد.

گارانتی 5 ساله برای آریا

مهر 1402: در مورد گارانتی محصولات، محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا، ذکر کرد که در سراسر جهان، شرکت‌ها گارانتی محصولات خود را افزایش می‌دهند. به عبارت دیگر، مدت زمان گارانتی از یکسال به دو سال و حتی پنج سال افزایش می‌یابد. در ایران نیز برای خودروهای پرفروشی، به دستور رئیس جمهور، مدت زمان گارانتی به سه سال افزایش یافت. این تصمیم بدون شک می‌تواند به افزایش ایمنی جاده‌ها کمک کند.

به گفته او، در حال حاضر حدود 12 میلیون خودروی سایپا در جاده‌های ایران تردد می‌کنند، اما سالانه فقط حدود 2 میلیون خودرو برای سرویس و تعمیر در شبکه خدمات شرکت پذیرش می‌شوند. به عبارت دیگر، فقط حدود 10 درصد از خودروهای سایپا به شبکه خدمات ارجاع داده می‌شوند و بقیه در تعمیرگاه‌های دیگر خدمت می‌برند، که این برای جامعه معضلاتی ایجاد می‌کند. همچنین قطعاتی که در خودروهای سایپا استفاده می‌شوند، از خط تولیدات خودروسازی تهیه می‌شوند، و نرخ اجرت و قیمت این قطعات در مغازه‌های غیررسمی به مراتب بالاتر است، زیرا کیفیت آن‌ها فرق می‌کند.

وی افزود که برای خودروی آریا، ما یک گارانتی 5 ساله را در نظر گرفته‌ایم. به این معنی است که خودرو برای مدت 5 سال تحت نظر ما قرار می‌گیرد و ما به کیفیت قطعات به اندازه کافی اعتماد داریم تا بتوانیم 5 سال خودرو را تضمین کنیم که به خوبی در جاده کار می‌کند. در شبکه خدمات پس از فروش ما ایربگ را فروش نمی‌کنیم. از آنجا که تصادفات اتفاق می‌افتند و ایربگ خودرو باز می‌شود، باید بدانیم که چه کسی قادر است ایربگ جدیدی را تهیه کند. احتمالاً ایربگ جایگزین نمی‌شود زیرا برای تامین آن قطعه، ما نیاز به شرکت‌های خودروسازی دیگر داریم و ما حتی یک عدد ایربگ را نیز به فروش نمی‌رسانیم.

کاهش چشمگیر مراجعه خودروهای دارای گارانتی سایپا 

در ماه‌های اول سال جاری، پذیرش خودروهای تحت پوشش گارانتی در شبکه خدمات پس از فروش سایپا، نسبت به سال‌های قبل با یک کاهش 35 درصدی مواجه شده است، در حالی که تعداد خودروهای تحت گارانتی در این دوره افزایش یافته است. این افزایش معنی دار کیفیت و بهبود کارایی خودروهای سایپا را نشان می‌دهد. پیشرفت در شبکه خدمات پس از فروش و استراتژی‌های مناسب گروه سایپا، سهم بازار آن در خدمات وارانتی خودروها را افزایش داده است.

همچنین، خدمات پس از فروش گروه سایپا برای مشتریان پس از پایان دوران گارانتی خودروها نیز در دسترس است. با مراجعه به شبکه گسترده خدمات پس از فروش، مشتریان می‌توانند از خدمات ثبت و کنترل شده در شبکه بهره‌مند شوند و از اصالت قطعات و خدمات ارائه شده توسط نمایندگی‌های سایپایدک استفاده کنند. این شرکت با ارزیابی شرکت‌های خدمات پس از فروش توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به رتبه‌ی یکی از بهترین‌ها رسیده است و این نشان می‌دهد که سایپا در راه تعالی و افزایش رضایت مشتریان خود تلاش می‌کند.

تغییر شرایط گارانتی محصولات سایپا

در آذر ماه سال 1401، وزارت صمت اعلام کرد که ضابطه اجباری برای مشتریان برای مراجعه به نمایندگی شرکت تامین کننده خودرو به منظور فعالسازی گارانتی، حذف شده است. این ضابطه شامل حداکثر زمان پنج ماه از تاریخ تحویل خودرو و حداقل مسافت 1000 کیلومتر کارکرد خودرو بود. این تصمیم هدف خود را در تسهیل فرآیند نقل و انتقال خودرو و جلوگیری از بروز اختلافات بین افرادی که قبل از انقضای سرویس اولیه خودرو خود را انتقال می‌دهند، داشت.

معاونت صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معیارهای توسعه فروش خودرو را مورد بررسی قرار داده است. در این بررسی، برنامه‌هایی مانند طرح جوانی جمعیت، فروش فوق‌العاده، عرضه خودرو در بورس کالا و ... که تاثیری در کاهش تفاوت قیمت کارخانه و بازار داشته‌اند، مورد توجه قرار گرفته‌اند. با ارائه این برنامه‌ها، گارانتی نیز به تعلیق درآمده است.

معاونت صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، از خودروسازان درخواست داده است تا در چارچوب آیین‌نامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، روش و فرآیند اجرایی لازم را آماده کرده و این موضوع را در اطلاعیه‌های فروش و قراردادهای تهیه شده درج کنند.

افزایش دوره گارانتی به دستور رئیس جمهور

در ماه فروردین سال 1401، شرکت ایکو اعلام کرد که مدت زمان گارانتی خودروها را افزایش داده است. همچنین، آقای موسوی، مدیرعامل شرکت سایپا یدک، اعلام کرد که به منظور بهبود صنعت خودرو و جلب رضایت مشتریان، مدت زمان گارانتی سایپا در سال 1401 به 3 سال یا 60 هزار کیلومتر افزایش خواهد یافت، بسته به اینکه کدام یک از دو شرط زودتر فرا برسد.

با تشکر و احترام، آقای موسوی در خصوص عرضه محصول در سال ۱۴۰۰ با گارانتی ۳ سال و ۶۰ هزار کیلومتر، اعلام کرده است که پس از تعیین نهایی الزامات مرتبط با تمدید دوره گارانتی سایپا، مشتریان سایپا درباره روش اجرای آن مطلع خواهند شد.


خرید گارانتی سایپا

برای خرید گارانتی بدنه خودرو سایپا، دو روش مختلف در دسترس است:

  • مراجعه حضوری به نمایندگی سایپا.
  • مراجعه حضوری به امداد خودرو سایپا (کیلومتر 14 جاده مخصوص، ضلع جنوب غربی چهارراه، واحد فروش).

انواع گارانتی بدنه سایپا

گارانتی خودرو سایپا در سه سطح مختلف قابل خریداری است. این سطوح از ارزانترین به گرانترین عبارتند از:

  • گارانتی بدنه پایه سایپا
  • گارانتی بدنه اکونومی سایپا
  • گارانتی بدنه کامل سایپا

گارانتی پایه سایپا چیست؟

گارانتی بدنه پایه سایپا به عنوان یکی از گزینه‌های ارزان ترین بسته های گارانتی بر روی خودروهای سایپا ارائه می‌شود. این گونه گارانتی می‌تواند به دو صورت خریداری شود. در حقیقت با خرید آن، شما سرمایه خود را در برابر هرگونه خسارت و آسیب جانبی به خودروتان، محافظت می‌نمایید. پوشش‌های مرتبط با گارانتی پایه سایپا را می‌توانید در این تصویر مشاهده کنید.

گارانتی اکونومی سایپا چیست؟

سطح دوم گارانتی بدنه سایپا، مشتمل بر "گارانتی بدنه اکونومی سایپا" و یا به عبارت دیگر "گارانتی اقتصادی سایپا"، با استقبال فراوانی از مشتریان محصولات سایپا مواجه است. در گارانتی اکونومی، هرچند امکانات گارانتی پایه همچنان در دسترس شما می‌باشد، اما پوشش های بیشتری نیز در نظر گرفته شده است. لیستی از پوشش های ارائه شده توسط گارانتی اکونومی سایپا در تصویر زیر نمایش داده شده است.

گارانتی کامل سایپا چیست؟

سطح بالاترین گارانتی بدنه ماشین‌های سایپا، که به نام "گارانتی بدنه کامل سایپا" شناخته می‌شود، به دلیل سه ویژگی زیر، برای مشتریان اهمیت ویژه‌ای دارد.

  • حذف محدودیت‌های استفاده از جبران خسارت.
  • حذف فرانشیز برای انواع پوشش خسارت.
  • حذف نوسان قیمت برای پوشش خسارت.

میزان پوشش گارانتی بدنه سایپا

به من اجازه دهید یک بار دیگر و برای خلاصه‌بندی نهایی، میزان پوشش سه گارانتی مختلف سایپا را با یکدیگر مقایسه کنیم.

نوع پوشش گارانتی پایه گارانتی اکونومی گارانتی کامل
تصادف جزیی دارد دارد دارد
تصادف کلی دارد دارد دارد
آتش سوزی دارد دارد دارد
شکستن شیشه دارد دارد دارد
سرقت کلی دارد دارد دارد
سرقت جزیی x دارد دارد
حوادث طبیعی x دارد دارد
نوسان قیمت (ماده 10) x x دارد
حمل خودرو غیرقابل حرکت x x دارد
حداکثر دفعات جبران خسارت تا 4 بار تا 4 بار نامحدود

متنی که شما فرستاده‌اید، کاملا مفید است اما با توجه به برخی واژه‌ها و ساختار جمله می‌توان آن را بهبود بخشید:

"منبع اطلاعاتی که من استفاده کرده‌ام، یک سایت خودروسازی به نام سایپا است."

اگر قصد نوشتن متن بیشتری در مورد اطلاعاتی که از این سایت گردآوری کرده‌اید دارید، لطفاً آن را بفرمایید تا بتوانم اقدام به بازنویسی آن نمایم.

میزان فرانشیز در گارانتی بدنه سایپا

در گارانتی‌های سایپا، میزان فرانشیز (سهم پرداختی مشتری) در سه مورد مختلف محاسبه می‌شود. این محاسبات به صورت جدولی زیر است:

نوع فرانشیز گارانتی پایه گارانتی اکونومی گارانتی کامل
فرانشیز در خسارت اول 10% صفر صفر
فرانشیز در خسارت دوم 20% 20% صفر
فرانشیز در خسارت سوم 30% 30% صفر
فرانشیز در خسارت چهارم 40% 40% صفر
فرانشیز در سرقت 20% 20% صفر
فرانشیز در قطعات مصرفی 50% 50% صفر
فرانشیز گواهینامه کمتر از 3 سال 10% 10% صفر
فرانشیز سن راننده کمتر از 23 سال 10% 10% صفر

متنی که شما فرستاده‌اید، کاملا مفید است اما با توجه به برخی واژه‌ها و ساختار جمله می‌توان آن را بهبود بخشید:

"منبع اطلاعاتی که من استفاده کرده‌ام، یک سایت خودروسازی به نام سایپا است."

اگر قصد نوشتن متن بیشتری در مورد اطلاعاتی که از این سایت گردآوری کرده‌اید دارید، لطفاً آن را بفرمایید تا بتوانم اقدام به بازنویسی آن نمایم.

تخفیف گارانتی بدنه سایپا

سایپا برای مشتریانی که از خدمات گارانتی بدنه سایپا استفاده نکرده‌اند، تخفیفات ویژه‌ای را در نظر گرفته است. این تخفیفات شامل:

نوع تخفیف گارانتی پایه گارانتی اکونومی گارانتی کامل
عدم استفاده گارانتی سال اول 25%
عدم استفاده گارانتی سال دوم 40%
عدم استفاده گارانتی سال سوم 55%
عدم استفاده گارانتی سال چهارم 70%
عدم استفاده از بیمه بدنه (فقط یکبار) 25%
پرداخت نقدی 10%

متنی که شما فرستاده‌اید، کاملا مفید است اما با توجه به برخی واژه‌ها و ساختار جمله می‌توان آن را بهبود بخشید:

"منبع اطلاعاتی که من استفاده کرده‌ام، یک سایت خودروسازی به نام سایپا است."

اگر قصد نوشتن متن بیشتری در مورد اطلاعاتی که از این سایت گردآوری کرده‌اید دارید، لطفاً آن را بفرمایید تا بتوانم اقدام به بازنویسی آن نمایم.

جریمه استفاده از گارانتی بدنه سایپا

با گذشت مدت زمان کوتاهی از تحویل خودروی نو، اگر به خدمات گارانتی بدنه سایپا نیاز داشته باشید یا اگر قبلاً چندین بار از این خدمات استفاده کرده باشید، باید مبلغ پرداختی به عنوان جریمه را در نظر بگیرید. این مبلغ در هر سه حالت گارانتی بدنه سایپا یکسان است و مطابق با جدول زیر است:

نوع جریمه گارانتی پایه گارانتی اکونومی گارانتی کامل
استفاده تا 3 ماه پس از فاکتور خودروی نو 20%
استفاده تا 3 بار و بیشتر 25%

متنی که شما فرستاده‌اید، کاملا مفید است اما با توجه به برخی واژه‌ها و ساختار جمله می‌توان آن را بهبود بخشید:

"منبع اطلاعاتی که من استفاده کرده‌ام، یک سایت خودروسازی به نام سایپا است."

اگر قصد نوشتن متن بیشتری در مورد اطلاعاتی که از این سایت گردآوری کرده‌اید دارید، لطفاً آن را بفرمایید تا بتوانم اقدام به بازنویسی آن نمایم.


اخبار گارانتی خودرو

در ادامه به آخرین خبرهای مهم مربوط به گارانتی خودروهای سایپا و شرایط جدیدترین گارانتی محصولات ایران خودرو خواهیم پرداخت.

اشتراک کارت نارنجی سایپا

در این مقاله می‌توانید آخرین اخبار مربوط به کارت طلایی سایپا، انواع مختلف این کارت، قیمت آن و همچنین مقایسه آن با بیمه بدنه خودرو را مطالعه کنید.

اشتراک امداد خودرو سایپا

مقاله شرکت امداد خودرو سایپا را مطالعه کنید. در این مقاله شماره تماس و اطلاعات مرتبط با امداد خودرو سایپا، از جمله شماره تلفن امداد و اپلیکیشن موجود برای دانلود در دسترس شما قرار می‌گیرد.

شرایط فروش سایپا

جهت مطلع شدن از جدیدترین اخبار فروش شرکت سایپا و بازدید از طرح‌های پیش فروش، فروش نقدی، فروش فوق العاده و فروش اقساطی سایپا، به مقاله زیر مراجعه کنید.

سوال یا نظری دارید؟

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم

 logo اپلیکیشن خودرو شاپ