
با تشدید استانداردهای آلایندگی، تولید خودروهای سوپراسپرت نیز با چالشهای خود روبرو می شود. به طوری که حتی شرکت هایی با محدودیت های تولید هم دیگر راه گزینی جز استفاده از سیستم های هیبریدی در محصولات خود ندارند. در همین حال فراری نیز چنین رویکردی را پیش گرفته و مدل های 296GTB و 296GTS خود را با سیستم های هیبریدی تجهیز کرده است.
اما نسخه مسابقهای این خودرو، به نام 296 چلنج، نیاز به پیشرانه هیبرید ندارد؛ زیرا قادر به دریافت مجوز شمارهگذاری و تردد در معابر عمومی نیست. اصلاً، فراری 296 چلنج خود را برای شرکت در رویداد Ferrari Challenge Trofeo Pirelli آماده میکند، جایی که در نقش جانشین 488 چلنج ایوو حضور خواهد داشت.
بهبود: فراری 296 چلنج با یک موتور ۳ لیتری توئین توربوشارژ شده است و برای مسابقات ۲۰۲۳ نیز وجود خواهد داشت.

این پیشرانه شش سیلندر، با رعایت استانداردهای آلایندگی، 700 اسببخار قدرت و 740 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. به علاوه، نسخه هیبرید همچنین قدرتی بالغ بر 830 اسببخار دارد.
با ارائه این مدل، فراری توانسته است به نسبت 234 اسببخار قدرت را در هر لیتر حجم پیشرانه به دست آورد، که این برابر با یک رکورد جدید در این رده است.
فراری 296 چالنج، اولین خودرویی است که در رقابتهای Trofeo Pirelli شرکت میکند. این خودرو از موتور شش سیلندره بهره میبرد که سیلندرهای آن به زاویه 120 درجه قرار دارند.

سیستم ترمز کربن-سرامیک به همراه فناوری تقویت ABS و تایرهای سفارشی با قطر 19 اینچ برای این خودرو استفاده میشود. همچنین، بهبودهایی در آیرودینامیک خودرو صورت گرفته است تا هنگامی که خودرو با سرعت 250 کیلومتر برساعت حرکت میکند، نیروی در حدود 870 کیلوگرم باعث فشار بیشتری بر روی بدنه خودرو شود.
مسابقات چالش فراری 296 در تاریخ 24 تا 30 اکتبر در پیست موگلو برگزار خواهد شد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.