
هر چه به اتمام تولید نسل ششم شورولت کامارو نزدیکتر میشویم، بیشترین توجه توسعه دهندگان تیونینگ به این خودرو جذب میشود. بدون شک، شرکتهای آمریکایی در این زمینه حضور قدرتمندی دارند. در مورد آخرین مورد، شرکت SVE که در نیوجرسی، آمریکا مستقر است، به جستجوی این خودرو رفته و یک مدل ویژه به نام ینکو/اسکی کامارو استیج 3 را معرفی کرده است.
گروه SVE رسماً تحت نظارت شرکت جنرال موتورز فعالیت میکند و لوازم آن در نمایندگیهای رسمی شورولت موجود است.
نام این مدل به دون ینکو معروف است که یک راننده و نماینده فروش شورولت در مسابقات بود. پس از اینکه وی موتور کامارو را به نوعی 7 لیتری V8 ارتقاء داد، جنرال موتورز نیز برای این عمل تشویق شد.

SVE برای اولین بار در تاریخ خود، موتور 7 لیتری 8 سیلندر را در کامارو معرفی کرده است. این موتور از پیشرانه 6.6 لیتری L8T که در پیکاپ های سی-یرا و سیلورادو استفاده می شود تقلید شده است. با انجام تغییراتی از جمله نصب پیستون، شاتون و میل-لنگ جدید، افزایش حجم سیلندر، بهبود خنک کننده و نصب رادیاتور و خنک کننده روغن، قدرت موتور از 407 اسب بخار و 629 نیوتن متر گشتاور به 1521 اسب بخار و 1735 نیوتن متر گشتاور ارتقا پیدا کرده است.
گیربکس دستی شش سرعته به گونهای بهبود یافته است که قادر به مدیریت قدرت خروجی قوی این موتور شود.
سیستم اگزوز سفارشی اسپرت این کوپه نیرومند بهوسیلهی متخصصان از جنس فولاد ضد زنگ تهیه شده است. این سیستم با کالیپرهای ترمز Yenko، رینگهای فورجکاری شده، ورودی هوا در کاپوت، باله عقب، و زیرسپری جلو تکمیل شده و نشانهای Yenko در بدنه و کابین اضافه شده است.

شرکت SVE قصد دارد تنها 100 دستگاه ینکو/اس سی کامارو استیج 3 را تولید کند. هزینه تبدیل کامارو استاندارد به ینکو/اس سی، ۱۳۰ هزار دلار اعلام شده است، که در مقایسه با بسیاری از خودروهای اروپایی با قدرت به مراتب کمتر، چندان گران به نظر نمیرسد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.