
۱۶ سال قبل در نمایشگاه توکیو ۲۰۰۷، نیسان GT-R با کد اتاق R35 معرفی شد. اما امروز در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن ۲۰۲۳، یک خودروی کانسپت معرفی شده است که شاید به عنوان جانشین نیسان GT-R در سالهای آینده مطرح شود.
از زمان معرفی کانسپت GT-R در سال 2001 تا همان نهایتی که امروز میبینیم، شش سال میگذشت. اگر همین الان برای هایپرفورس نیسان هم نظیر چنین عملکردی مشخص کند، نباید زیاد طول بکشد تا بتوانیم نسخه تولیدی را در دستان خود داشته باشیم. با این حال در دنیایی که پر از خودروهای شاسی بلند است، حتی نمایش یک کوپه کانسپت هم میتواند احساس خرسندی را در دلهای علاقمندان به خودروها ایجاد کند.
معرفی نیسان هایپر فورس
طراحی نیسان هایپر فورس (Hyper Force) در معرض نظر قرار گرفته که با زوایای شکسته و خطوط تند و تیز، ظاهری خشن و پرقدرت داشته باشد. با این حال، با دقت کمی میتوان ردپای GT-R R35 را در آن تشخیص داد؛ زیرا نمای کلی بدنه و فرم دایرهای چهار چراغ عقب، به خوبی این ادعا را تایید میکند.

لوگوی سفید و قرمز مربع شکل و نورانی در فاصله بین چراغهای جلو به چشم میخورد که از وجود آن مدل کارخانهای نیسان حضور مطمئنی دارد. داشتن دریچههای برقی هوا در گلگیرهای جلو، باله بزرگ عقب، درهای بالارونده، دیفیوزر عقب و رینگهای کربنی با طراحی آیرودینامیک از دیگر ویژگیهای ظاهری خودروهای نیسان هایپرفورس است.
کابین نیسان هایپر فورس
کابین نیسان هایپر فورس با فرمان مستطیلی که یادآور کنسول بازی دستی است، همراه با نورپردازی چراغ های LED، طراحی صندلی های راننده و سرنشین و نمایشگرهای متعدد، حس حضور در یک بازی کامپیوتری را به آرمان علاقمندان به بازی های کامپیوتری القا می کند.

مشخصات فنی نیسان هایپر فورس
به گفته شرکت نیسان، هایپر فورس مجهز به باتری سولید، سامانه چهار چرخ محرک e-4ORCE و پیشرانهای با قدرت هزار کیلووات، معادل 1341 اسببخار است. این خودرو دارای دو حالت رانندگی، R و GT است.
سایر مشخصات فنی نیسان هایپر فورس موجود نیستند. با این حال، بر اساس یکی از تصاویر، حداکثر سرعت آن به ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت است.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.