![اولین تصادف سایبرتراک تسلا در جاده های عمومی راننده را با]()
تسلا Cybertruck یکی از بزرگترین خودروهای عرضه شده در سال 2023 بوده است. اکنون که آنها به صاحبان سپرده مشتاق سرازیر می شوند و تسلا همچنان به آزمایش آنها ادامه می دهد، تا زمانی که یکی از آنها در جاده های عمومی تصادف کرد، فقط مسئله زمان بود. اولین مورد دیروز اتفاق افتاد، و به نظر می رسد که نسبتا خوب ماندگار شد.
گشت بزرگراه کالیفرنیا گزارش داد که این حادثه در 28 دسامبر در حوالی ساعت 2:05 بعد از ظهر به وقت محلی در مسیر ایالتی 35، که به عنوان بلوار اسکای لاین نیز شناخته میشود، در خارج از سن خوزه رخ داد. راننده ای سوار بر تویوتا کرولا از جاده خارج شد و از خط زرد دوتایی برگشت تا به سایبرتراک که به سمت دیگر می رفت برخورد کند.
گشت بزرگراه کالیفرنیا به اتوپیان گفت که راننده سایبرتراک جراحات جزئی داشت اما برای رفتن به بیمارستان نیازی به آمبولانس نداشت. به دو سرنشین وانت آسیبی نرسید. راننده کرولا آسیبی ندید.
عکسهای این حادثه (بالا) نشان میدهد که کرولا سایبرتراک را کنار زده است. خراش های عمیقی در سمت راننده پیکاپ وجود دارد و روکش گلگیر دور چرخ ها از بین رفته است. ضربه آنقدر سخت بود که باعث باز شدن کیسه هوای پرده ای جانبی خودروی الکتریکی شد.
کرولا آسیب بسیار بیشتری متحمل شد. با این حال، مشخص نیست که چه مقدار از تخریب ناشی از خروج اولیه از جاده و میزان تاثیر آن با Cybertruck بوده است. سمت راننده تویوتا بیشترین آسیب را متحمل شد، که نشان میدهد این آسیب از پهلو زدن تسلا بوده است.
یک ویدیوی داشکم (در زیر) از صحنه تصادف، نگاه دیگری به صحنه تصادف ارائه میکند. کرولا با دماغه اش به سمت جاده تمام شد. سایبرتراک در حالی که دماغه اش از شانه خارج شده بود، یک مسیر ترافیکی را مسدود می کرد.
نگاه کافی به Cybertruck وجود ندارد تا بفهمیم که آیا پیکاپ قابل تعمیر است یا خیر. طبق کاتالوگ قطعات تسلا، یک گلگیر جلو 550 دلار به علاوه نصب هزینه دارد. فاسیای جلو و قاب پشتی برقی در مجموع 2845.75 دلار است.
زمانی که تسلا سایبرتراک با مشخصات تولیدی را روانه بازار کرد، ایلان ماسک آن را به عنوان «بسیار ایمنتر در هر مایل» نسبت به سایر کامیونهای این کلاس معرفی کرد. او گفت: «از آنجایی که مرکز ثقل بسیار پایین است، نمیچرخد.
با این حال، منتقدان عقب نشینی کردند زیرا یک ویدیوی تست تصادف نشان داد که Cybertruck مناطق مچاله کافی برای ایمن بودن در برخورد رو به رو ندارد. در حال حاضر هیچ آزمایش مستقلی از سوی گروههایی مانند مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه برای ارزیابی ایمنی خودروی الکتریکی انجام نشده است.