![تعویض فراری V8 یک آلفارومئو قدیمی را به یک رویای ایتالیایی شگفت انگیز تبدیل می کند]()
آلفارومئو و فراری سابقه طولانی همکاری با هم دارند، به مسابقه انزو فراری برای تیم آلفا در دهه 1920 برمی گردد. بنابراین، منطقی است که کسی یک موتور فراری 360 را در یک خودروی کلاسیک 2000 GT Veloce بیاندازد. مطمئناً پروژه آسانی نبود.
این سازنده، استرالیایی به نام جف، با یک آلفارومئو زنگ زده 1973 شروع به کار کرد که به پنل های بدنه جدید در پشت ستون B نیاز داشت. در طول چهار سال، او تمام کارها را برای ایجاد این ماشین وحشی انجام داد.
گرفتن موتور در واقع یکی از آسانترین بخشهای ساخت بود. او این یکی را از یک ماشین خراب کننده عجیب و غریب در آدلاید، استرالیا پیدا کرد، بنابراین هیچ مینتی 360 در فرآیند ساخت پروژه قربانی نشد. ظاهراً خرید یک تیپو F131 3.6 لیتری V8 ارزان تر از ایجاد تغییرات گسترده در موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر اصلی است.
نصب فراری V8 در محفظه موتور آلفا چالش بسیار مهمتری بود. این نیروگاه خیلی بلندتر از چهار سیلندر اصلی نیست، اما پهن تر و بلندتر است. جف می گوید که در بسیاری از مناطق تنها حدود یک سانتی متر فاصله وجود دارد. او یک کاپوت فولادی سفارشی با بخش شفاف در وسط دارد تا همه چیز را نشان دهد.
آخرین اخبار از آلفارومئو: آلفارومئو نمیخواهد به یک برند شاسی بلند تبدیل شود آلفا رومئو نام نمادین میلانو را زنده میکند... برای یک کراس اوور
اکنون، ممکن است فکر کنید که او از گیربکس فراری استفاده می کند، اما از آنجایی که این یک برنامه موتور جلوی موتور V-8 معمولی است، جف مجبور به خلاقیت بود. گیربکس خارج از سوبارو BRZ است، گیربکسی که معمولاً باید کمتر از 250 اسب بخار قدرت و 200 پوند فوت گشتاور داشته باشد. موتور فراری 395 اسب بخار قدرت و 275 پوند فوت است که بسیار بیشتر از سوبارو در BRZ است. همانطور که گفته شد، BRZ های اصلاح شده خبری برای دمیدن گیربکس به چپ و راست نیستند، بنابراین شاید همه چیز درست باشد. جف تخمین میزند که در چرخها حدود 300 اسب بخار نیرو تولید میکند، که نسبت به چهار سیلندر اصلی که در میل لنگ 130 اسب بخار قدرت تولید میکند، ارتقای سالمی دارد.
بهترین قسمت؟ جف قصد دارد از این خودرو به عنوان راننده روزانه استفاده کند. حتی دارای تهویه مطبوع و کروز کنترل است، بنابراین برای این کار آماده است. او تمام اثاثه یا لوازم داخلی، از جمله دوخت صندلیها و پانلهای درها را با الگوی راه راه با الهام از فراری دیتونا کلاسیک انجام داد. این چیز باشکوه به نظر می رسد.
متأسفانه، در این ویدیو صدای موتور را نمی شنویم، اما باید فوق العاده به نظر برسد. این نیروگاه دارای یک میل لنگ صفحه تخت، پنج سوپاپ در هر سیلندر و یک جفت میل بادامک برای هر سیلندر است. اوج قدرت در 8500 دور در دقیقه می رسد، بنابراین آسیاب واقعا می تواند فریاد بزند.