
هفته گذشته، خبری از تولید مدل جدیدی به نام اف جی بروزر از سوی تویوتا منتشر شد که دارای پیشرانه قدرتمند V8 است. اکنون این خودرو قبل از حضور در نمایشگاه SEMA، به طور رسمی معرفی شده است. تویوتا اف جی بروزر همراه با مدل تاکوما X-Runner در نمایشگاه SEMA به نمایش در خواهد آمد.
کابین و امکانات اف جی بروزر
تویوتا اف جی بروزر از طراحی اولیه پیکاپ FJ45 سال 1966 الهام گرفته است. اکنون با بهبود و استحکام بیشتر، بر روی شاسی لولهای قوی تر و با میلههای حفاظتی در داخل کابین به بازار عرضه میشود.

در فضای کابین این خودرو، از صندلیهای Daytona EVO ساخت مومو استفاده شده است که با روکشی با پارچهٔ شطرنجی زیبا درخشان شدهاند. همچنین، فرمانی که قهرمان فرمول یک در سال ۱۹۶۸، یعنی جکی استوارت، استفاده کرده بود، نیز به عنوان یکی از لوازم جانبی این خودرو در نظر گرفته شده است.
طراحی اف جی بروزر
بدنه این خودرو با استفاده از رینگهای 20 اینچی Method Beadlock و تایرهای 42 اینچی Krawler T/A KX ساخته شده است که توسط شرکت بی اف گودریچ تقویت شده است. با زاویه حداکثر، این خودرو میتواند به بالای شیشه جلو برسد.

اف جی بروزر تویوتا، با مشخصاتی که دارد، قادر است با سرعت 20 کیلومتر در ساعت به صورت خزشی و با کمترین ضریب دنده حرکت کند. همچنین، در سرعت بالاترین خود یعنی 265 کیلومتر در ساعت، دورشمار پیشرانه روی عدد 7 هزار قرار دارد.
منحنی بار یک محفظه با نمونه ساخت CAMSO جایگزین شده است. این محفظه از لحاظ ظاهری شبیه محفظه سوخت ماشین است، اما با فشردن دکمهی تنها قادر است به راحتی از مهلکه خارج شود و کمک کند.
مشخصات فنی تویوتا اف جی بروزر
پیکاپ ژاپنی، با استفاده از محورهای یکپارچه، دیفرانسیل مدل Currie در جلو و عقب، ترنسفر کیس Advanced Adapter Atlas و سیستم تعلیق تقویت شده با کمکفنرهای Fox و فنرهای آیباخ، برای بیراههنوردی توانایی بهتری دارد.

در زیر کاپوت این خودروی هیجانانگیز، یک پیشرانه با حجم ۳۵۸ اینچ مکعب وجود دارد که توسط تیم مسابقهای تویوتا برای استفاده در مسابقات نسکار توسعه یافته است. این نیروگاه قدرتمند در حالت اولیه، ۷۲۵ اسب بخار قدرت تولید میکند، اما معلوم نیست که خروجی آن در تویوتا اف جی بروزر افزایش یافته یا خیر. سیستم انتقال قدرت سه سرعته خودکار Rancho و سیستم اگزوز مگنا فلو، از دیگر تغییرات فنی این خودرو بهشمار میآیند.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.