
خودروی جگوار ای-تایپ معروف به عنوان یکی از خودروهای کلاسیک زیبا شناخته میشود که در ردهی اسطورههای خودرویی همچون مرسدس 300SL گالوینگ و لامبورگینی میورا قرار میگیرد. در حقیقت، ای-تایپ هیچگاه در نمایشگاه SEMA به صورت اصلی و با مشخصات خود حضور نداشته است. اما شرکت DevSpeed موتوراسپرت در همکاری با انئوس (Eneos)، یکی از بزرگترین شرکتهای نفتی ژاپن، نمونهای از ای-تایپ را با تغییرات متنوعی آورده است تا به عنوان نمایندهی خود در این رویداد شناخته شود.
این خودرو براساس مدل XKE 2+2 سال 1969 ساخته شده و با طراحی بهتر به بازار عرضه شده است. یکی از امکانات جدید این مدل، استفاده از موتور قوی 2JZ-GTE است که برخلاف توقع های بسیاری، توسط تیم تویوتا در سوپرا استفاده شده است. هنگام استفاده از توربوشارژ 8474 ساخت بورگ وارنر، این خودرو قدرت خود را از طریق گیربکس دستی با 5 سرعت متصل به ب ام و M3 E36 به چرخاندن می دهد.
فرمان این خودرو از شورولت کوروت C5 (مدل ۲۰۰۳) و سیستم ترمزان عقب آن از ب ام و ۵۳۵i (مدل ۲۰۱۰) الهام گرفته است. همچنین، از رینگهای دو تکه ۱۷ اینچی با طراحی جذاب و تایرهای بریجستون به اندازه ۲۲۵/۴۵ در جلو و ۲۵۵/۴۰ در عقب استفاده شده است. از سابفریم و دیفرانسیل عقب مدل سری ۵ ب ام و نیز بهره برده شده است.

گلگیرهای خودرو برای تایرهای عریض عملکرد بهتری فراهم کرده و برای این منظور طراحی و ساخته شدهاند. چاپگر 3D در تولید گلگیرها به کمک مدلهای طراحی شده کمک می کند. استعمال فیبرکربن در ساخت گلگیرها را مقاومت و کیفیت این قطعه را بالاتر میبرد.
همچنین، باید به امکانات دیگری مانند کمکهای فنی Silvers، میلههای حفاظتی DevSpeed، فرمان OMP، صندلیهای Tillett، کمربندهای ایمنی Schroth و پدالهای OBP اشاره کرد.
جگوار ای-تایپ، یک پدیده فوقالعاده در دنیای خودروها، که براساس اعلام سازندگان ویژگیهای فنی برتری دارد. این اتومبیل از تاریخ ۳ نوامبر در نمایشگاه SEMA ۲۰۲۳ ارائه میشود و باعث تحسین هر بینندهای خواهد شد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.