بررسی دنا پلاس توربو 6 دنده (MT6)

مقالات خودرویی

دنا پلاس توربو دستی با استاندارد 85گانه

در ماه آبان سال ۱۴۰۲، موتور EF7P به عنوان نسل جدید موتورها، در دو نوع تنفس طبیعی و توربوشارژ، درخانواده خودروی دنا پلاس معرفی خواهد شد. با ورود این موتورهای جدید، تولید دناپلاس معمولی با موتور EF7 و تولید دناپلاس توربو با موتور EF7TC به تدریج قطع خواهد شد. به این ترتیب، می‌توان گفت که دناپلاس توربو EF7 در حال حاضر در پایان دوره عمر خود قرار دارد!

قبل از توقف کامل خط تولید دنا پلاس توربو با موتور EF7، شرکت ایران خودرو مجبور شد استانداردهای جدید را رعایت کند و نسخه جدیدی از این محصول تولید کند. این نسخه به نام دنا پلاس توربو ارتقا یافته شناخته می‌شود.

ایران خودرو در بهار ۱۴۰۲ به خانواده دنا پلاس توربو (مدل‌های دستی و اتوماتیک) سنسورهای "نور و باران" را اضافه کرد و این باعث شد که یک کلاس جدید با کد ۷۰۴۱۰ شکل گیرد. اما در پاییز ۱۴۰۲ کد کلاس ۷۰۴۱۱ معرفی شد و این کد چند تفاوت مهم را نسبت به کد ۷۰۴۱۰ دارد. در جدول زیر این تفاوت‌ها را مشاهده می‌کنید:

تفاوت سری قدیم و جدید دنا پلاس توربو دستی
کد کلاس 70410 70411
فرمان برقی دارد دارد
چهار ایربگ دارد دارد
سنسور نور دارد دارد
سنسور باران دارد دارد
سنسور باد تایر (TPMS) x دارد
کنترل پایداری (ESC) x دارد
کنترل کشش (TCS) x دارد
کمکی در سربالایی (HSA) x دارد
ترمز با نیروی کمکی (HBA) x دارد
نشانگر تعویض دنده (GSI) x دارد
استاندارد ایمنی عابر پیاده x دارد

متن فرستاده شده:

استفاده از خودرو در جوامع مدرن یک امر بسیار متداول است. این وسیله نقلیه به افراد امکان می‌دهد به سرعت و راحتی به مقصد خود برسند. با افزایش تعداد خودروها، مشکلات زیادی نیز به وجود آمده است، از جمله ترافیک شدید در شهرهای بزرگ.

برای بهبود عملکرد خودروها و کاهش ترافیک، سازمان‌ها و شرکت‌ها متنوعی از راهکارها و تکنولوژی‌ها در نظر گرفته‌اند، از جمله تحقیق و توسعه فناوری‌ها و بهینه‌سازی زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی. علاوه بر این، توجه به مفهوم حمل و نقل پایدار و سبز نیز در نظر گرفته شده است.

یکی از راهکارهای قابل اعمال در کاهش ترافیک، انتقال افراد از خودروهای شخصی به حمل و نقل عمومی است. این مسئله نیاز به بهبود سیستم حمل و نقل عمومی، افزایش امکانات و سرویس‌های در دسترس و ساخت زیرساخت‌های مناسب دارد. افزایش تعداد واحدهای حمل و نقل عمومی و ساخت ایستگاه‌های انتقال مرکزی و متروها در نقاط مهم شهری می‌تواند تراکم ترافیک را کاهش دهد و راحتی مسافران را افزایش دهد.


متن بازنویسی شده و بهبود یافته:

در جوامع مدرن، استفاده از خودرو به‌منظور حمل و نقل، بسیار متداول است و به افراد این امکان را می‌دهد تا به سرعت و راحتی به مقصد خود برسند. با افزایش تعداد خودروها، مشکلاتی نظیر ترافیک شدید در شهرهای بزرگ رخ داده‌است.

برای بهبود عملکرد خودروها و کاهش مشکلات ترافیک، سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف، راهکارها و تکنولوژی‌های متنوعی را در نظر گرفته‌اند. از جمله این راهکارها، تحقیق و توسعه فناوری‌های جدید و بهینه‌سازی زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی است. همچنین، توجه به مفهوم حمل و نقل پایدار و سبز نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

یکی از راهکارهای کاهش ترافیک، انتقال افراد از خودروهای شخصی به حمل و نقل عمومی است. برای اجرای این راهکار لازم است سیستم حمل و نقل عمومی بهبود یابد، امکانات و خدمات در دسترس افزایش یابند و زیرساخت‌های مناسب برای انتقال افراد فراهم شود. افزایش تعداد واحدهای حمل و نقل عمومی و ساخت ایستگاه‌های انتقال مرکزی و مترو در نقاط مهم شهری، می‌تواند تراکم ترافیک را کاهش داده و راحتی مسافران را ارتقا دهد.

برای دریافت جزئیات کامل و مشخصات رسمی مدل جدید دنا پلاس توربوشارژ، به لینک زیر مراجعه کنید:

مقاله ای به عنوان منبع متنی ارائه نشده است. برای ارائه راهنمایی بازنویسی یا بهبود متون مورد نظر، لطفاً متنی ارسال کنید. ما با خوشحالی در این زمینه به شما کمک خواهیم کرد.

قیمت دنا پلاس توربو 6 دنده در سال 1402

در خرداد ۱۴۰۲، شرکت ایران خودرو پس از دریافت مجوز افزایش قیمت محصولات از سوی شورای رقابت و اعمال اصلاحیه قیمت خودروها در تاریخ ۱۷ خرداد ماه، قیمت مدل دناپلاس توربو MT6 را اعلام کرد.

قیمت دناپلاس توربو دنده ای
مدل 6 دنده دستی
کد کلاس 70410
قیمت پایه 408.967 میلیون
هزینه‌ قانونی 5.602 میلیون
هزینه‌ جانبی 67.479 میلیون
قیمت نهایی 482.049 میلیون

آنچه در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد، قیمت هایی است که بر اساس تومان محاسبه می شوند.

حذف ایربگ جانبی از دنا پلاس توربو دنده ای

در حاشیه فعالیت‌ها در سال جاری، یک عضو جدید به خانواده دنا پلاس توربو دنده‌ای اضافه شد. این عضو جدید با نام دنا پلاس توربو 6 دنده شناخته می‌شود، زیرا به گیربکس MT6 مجهز است. طبق برنامه‌ریزی شرکت ایران خودرو، دنا پلاس توربو MT6 به عنوان جایگزینی برای دنا پلاس توربو MT5 معرفی شده است. در آینده، همراه با افزایش توانایی تولید مدل‌های 6 دنده، تدریجا نسخه‌های 5 دنده از این خودرو کاهش یافته و درنهایت قطع تولید خواهند شد.

اما همانطور که می‌دانید، تنها تفاوت بین مدل توربو 5 دنده و دنا پلاس توربو 6 دنده، داشتن سیستم فرمان برقی است. با این حال، به نظر می‌رسد که از پاییز 1401 تغییرات دیگری نیز در این خودرو صورت گرفته است و نسخه‌های جدیدی از دنا پلاس توربو دنده‌ای تولید شده‌اند.

با توجه به به‌روزرسانی اطلاعات جدید در سایت رسمی شرکت ایران خودرو، مدل‌های جدیدی از خودروی دنا پلاس توربو دنده‌ای معرفی شده است. در این مدل‌ها، ایربگ جانبی حذف شده و جای خود را به دو ایربگ دیگر داده است. در واقع، تمامی مدل‌های قبلی این خودرو دارای چهار ایربگ بودند. به طرز جالبی، این تغییر در هر دو مدل "توربو 5 دنده" و "توربو 6 دنده" اتفاق افتاده است!

آغاز تولید انبوه دنا پلاس توربو 6 دنده

ماه مرداد سال 1401: پس از مدتی از آغاز تولید آزمایشی، آقای کیانوش پرومجیبه، مدیر عامل شرکت توسعه و تولید ایران خودرو، خبر می‌دهد که خودروی دنا پلاس توربو با 6 دنده، آماده تولید به صورت انبوه شده و آماده ورود به بازار ایران است. وی همچنین اعلام می‌کند که تا پایان سال 1401، حدوداً 15 هزار دستگاه از این خودروی جدید به مشتریان تحویل داده خواهد شد. اما چه قابلیت‌ها و تفاوت‌هایی در خودروی دنا پلاس توربو با 6 دنده نسبت به نسخه 5 دنده آن وجود دارد؟

برای پاسخ به این سوال، ابتدا باید در مورد گیربکس MT6 که یک گیربکس 6 سرعته است، صحبت کنیم. این گیربکس جدید روی مدل راناپلاس سقف شیشه‌ای نصب شده است و بیش از 85 درصد از قطعات آن نسبت به گیربکس BE ، یا تغییر کرده یا بهبود یافته است.

مقاله شما به صورت زیر بازنویسی شده است:

میزان داخلی سازی ایران خودرو به بالای 95 درصد ارتقا یافته است. این ارتقا علاوه بر صرفه اقتصادی برای ایران خودرو، باعث کاهش آلایندگی موتور و بهبود 5 درصدی مصرف سوخت در سرعت‌های بالا نیز شده است. همچنین، اضافه شدن دنده ششم و فرمان برقی ، دنا پلاس توربو 6 دنده را از دنا پلاس توربو 5 دنده متمایز میسازد.

بزرگراه‌های بین‌المللی یکی از زیرساخت‌های حمل‌ونقل است که در سطح جهان استفاده می‌شود. اهمیت بزرگراه‌های بین‌المللی از جنبه‌های مختلفی است؛ از قرار دادن مجاز‌بودن سرعت در درجه اول به ایجاد یک معیار مشترک بین کشورها برای راهبردی‌تر شدن حمل‌ونقل و اجرای سیاست‌های اقتصادی تا سهولت در شناسایی و دست‌یابی به مقاصد مختلف. بزرگراه‌های بین‌المللی می‌توانند به تعاون و ارتباط بین‌المللی بین کشورها کمک کنند و باعث تسهیل در تجارت جهانی و رشد اقتصادی شوند. از این زیرساخت‌ها به‌طور همزمان در سراسر جهان استفاده می‌شود و معمولاً متوقف شدن در این بزرگراه‌ها توسط مراکز خدماتی مانند پمپ بنزین، رستوران‌ها و هتل‌ها تسهیل می‌شود. بزرگراه‌های بین‌المللی نقش مهمی در تحرک شهروندان و کالاهای مختلف بین کشورها دارند و به‌عنوان یک ارتباط زیرساختی برای تجارت اهمیت بسیاری دارند.

آپشن های جدید دنا پلاس اتومات

اردیبهشت ۱۴۰۱: در میان انواع محصولات ایران خودرو که در مراسم رونمایی عرضه شدند، یک خودروی دنا پلاس توربو اتوماتیک نیز معرفی شد که بدون هیچ گونه اطلاع قبلی، به آرامی در گوشه‌ای از جنبه ایران خودرو حضور یافت. اما در مقایسه با تمامی مدل‌های دناپلاس قبلی، این خودرو خاکستری رنگ متمایز بود.

رونمایی دناپلاس اتوماتیک آپشنال در نمایشگاه تهران

دنا پلاس توربو اتوماتیک، یک خودروی تفاوت‌بخش از سایر اعضای خانوادهٔ ایران خودرو است. این خودرو، با داشتن «شیشه دودی عقب» به نظر می‌رسد که تفاوت ظاهری مهمی دارد، اما در واقعیت، تغییرات مهمی در آن صورت گرفته است، از جمله اضافه کردن آپشن‌های جدید.

  •  ورود بدون کلید
  • استارت دکمه‌ای
  • مالتی مدیای جدید
  • سنسور باران
  • سنسور نور (اتولایت)
  • سنسور فاشر باد تایر

نسخه جدید دنا پلاس توربو اتوماتیک با کد کلاس 70705 به زودی در بازار عرضه خواهد شد. هرچند زمان دقیق عرضه هنوز مشخص نیست، اما ایران خودرو در نمایشگاه تهران اطلاعاتی درباره این خودرو منتشر کرده است تا مشتریان را برای خرید آن ترغیب کند.

با توجه به مقاله‌ای که فرستاده شده، به نظر می‌رسد که تایپ رو به روی کاربر راحت نبوده است. بهبود و بازنویسی متن در زیر ارائه شده است: با توجه به مقاله‌ای که ارسال شد، به نظر می‌رسد که تایپ آن راحت نبوده است. در زیر، متن با بهترین توان و به طور منسجم بازنویسی شده است: در این مقاله، بحث‌های مختلفی درباره یک موضوع خاص بررسی می‌شود. موضوع مورد بررسی، تأثیر تغییرات‌های آب و هوایی بر سطح آب و کیفیت آن در مناطق روستایی است. با توجه به تحقیقات انجام شده، تغییرات آب و هوایی می‌تواند تأثیر عمده‌ای بر روی محصولات کشاورزی و عملکرد سیستم های آبی شهرها و روستاها داشته باشد. بعلاوه، تغییرات در سطح آب ، کیفیت آب را نیز بر تأثیر خود قرار می‌دهد. ارتفاع کمبود آب در روستاها به عوامل مختلفی مانند کاهش بارش، تغییر نظم بارندگی و خشکسالی برگشت‌ناپذیر، مرتبط است. تغییرات در کیفیت آب در مناطق روستایی نیز ناشی از عواملی مانند آلودگی محیط زیست و استفاده بی‌رویه از منابع آب است. در نتیجه، ضرورت توجه به این تغییرات و انتخاب راهکارهای مناسب برای حفاظت از منابع آب، به ویژه در مناطق روستایی، امری بسیار اهمیتی محسوب می‌شود.

    دو محصول جدید دنا پلاس در سال 1400

    در اسفند سال 1399، آقای مقیمی، مدیرعامل ایران خودرو، خبر داد که در زمانی که پایان پاییز 99 نزدیک می‌شود، به همراه گیربکس 6 دنده جدید (MT6)، مدل جدیدی از خودروی دنا را عرضه خواهند کرد. این گیربکس جدید توان موتور و راندمان خودرو را بهبود می‌بخشد. به طبق برنامه‌ریزی ایران خودرو، در سال 1400، دو محصول دیگر به خانواده دنا با نام دنا پلاس اضافه خواهد شد.

    • دنا پلاس بهینه با موتور +EF7 و گیربکس 6 دنده جدید (MT6)
    • دنا پلاس توربو با موتور +TC7 و گیربکس 6 دنده جدید (MT6)

    آقای حاجی اسماعیلی، مدیر پروژه گیربکس 6 سرعته ایران خودرو، اعلام کرده است که گیربکس MT6 ابتدا بر روی خودروهایی نصب می‌شود که از سال 1399 تولید شده‌اند. همچنین، ایران خودرو قصد دارد از اوایل سال 1400، این گیربکس را بر روی مدل دنا پلاس توربو دستی نیز نصب کند. گیربکس MT6 دنا پلاس توربو، به جز بهبود موتور، هیچ تغییر دیگری را تجربه نکرده و همچنین، آپشن‌های آن با آپشن‌های دنا پلاس توربو MT5 برابر خواهد بود.

    در نیمه اول سال 1400، شرکت ایران خودرو توانست نسخه نیمه اتوماتیک این گیربکس را تولید کند و آن را به مدل رانا پلاس اضافه کند.

    درباره خودروی Dena Plus بهینه، که توسط ایران خودرو با کد +NA معرفی شده است، هنوز اطلاعات کاملی در دست نیست. اما می‌دانیم که این خودرو با موتور +EF7 به بازار عرضه خواهد شد که دارای تغییرات فنی مثبتی مانند فناوری DVVT (تغییر زمان بسته شدن و باز شدن سوپاپ ها) و پمپ روغن قابل تنظیم است. در خودروی Dena Plus بهینه، قدرت و گشتاور نسبتاً ثابت باقی می‌ماند اما مصرف سوخت به اندازه‌ای کاهش یافته است که حدود یک لیتر پایین‌تر از مدل‌های قبلی است.

    طبق گفته رسانه‌ها، امکانات و آپشن‌های بهینه دنا پلاس هنوز در دسترس نیست. اما احتمالاً باید منتظر اضافه شدن یک "فرمان برقی" به این خودروی جدید باشیم.

    مقایسه کیفیت دنا پلاس با دنا پلاس توربو

    شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در گزارش آبان‌ماه 99، برای اولین بار، عملکرد خودرو دنا پلاس توربو را مورد بررسی قرار داده است. نتایج این بررسی نیز به نتایج جالبی منجر شده است.

    به طبق دنا پلاس توربو، تنها خودرویی است که در محدوده قیمتی 3 قرار دارد و میزان کیفیت آن تنها 3 ستاره به احتمال زیاد امتیاز گرفته است. در عوض، در سطح قیمت 4، هر دو نسخه عادی و توربو از دنا پلاس، هر دو دارای سطح کیفی 4 ستاره هستند.

    متن اصلاح شده: با این حال، با توجه به اینکه شرکت بازرسی خودروها کیفیت محصولات را بر اساس سطح قیمتی آنها مقایسه می‌کند (برای مثال، خودرویی با 4 ستاره در سطح قیمتی 3، کیفیت مشابهی با خودرویی با 4 ستاره در سطح قیمتی 4 نخواهد داشت)، با وجود این، واضح است که دنا پلاس توربو در مقابل دنا پلاس معمولی، عملکردی ضعیف‌تر داشته است.

    راهنمای مالتی مدیا دنا

    مهر ۹۹، شرکت ایران خودرو را در شهریور ماه سال ۹۹، سیستم مالتی مدیای جدیدی را بر روی خودروهای خانواده دنا نصب کرده است. این سیستم دارای ویژگی‌هایی است که در ادامه آمده است.

    • حافظه داخلی برای نصب نویگیشن
    • مانیتور 7 اینچی
    • بلوتوث برای اتصال به موبایل
    • پورت USB برای پخش فایل‌های صوتی و تصویری
    • اتصال به آی‌پاد
    • پشتیبانی از زبان فارسی

    بنابراین، مشتریانی که سیستم مالتی مدیای متفاوتی دارند، باید از اطلاعات در این کاتالوگ استفاده کنند.

    با توجه به مقاله‌ای که فرستاده شده، به نظر می‌رسد که تایپ رو به روی کاربر راحت نبوده است. بهبود و بازنویسی متن در زیر ارائه شده است: با توجه به مقاله‌ای که ارسال شد، به نظر می‌رسد که تایپ آن راحت نبوده است. در زیر، متن با بهترین توان و به طور منسجم بازنویسی شده است: در این مقاله، بحث‌های مختلفی درباره یک موضوع خاص بررسی می‌شود. موضوع مورد بررسی، تأثیر تغییرات‌های آب و هوایی بر سطح آب و کیفیت آن در مناطق روستایی است. با توجه به تحقیقات انجام شده، تغییرات آب و هوایی می‌تواند تأثیر عمده‌ای بر روی محصولات کشاورزی و عملکرد سیستم های آبی شهرها و روستاها داشته باشد. بعلاوه، تغییرات در سطح آب ، کیفیت آب را نیز بر تأثیر خود قرار می‌دهد. ارتفاع کمبود آب در روستاها به عوامل مختلفی مانند کاهش بارش، تغییر نظم بارندگی و خشکسالی برگشت‌ناپذیر، مرتبط است. تغییرات در کیفیت آب در مناطق روستایی نیز ناشی از عواملی مانند آلودگی محیط زیست و استفاده بی‌رویه از منابع آب است. در نتیجه، ضرورت توجه به این تغییرات و انتخاب راهکارهای مناسب برای حفاظت از منابع آب، به ویژه در مناطق روستایی، امری بسیار اهمیتی محسوب می‌شود.

    افزایش ایربگ‌های دنا پلاس اتومات

    در به روزرسانی جدیدی که ایران خودرو در سایت اینترنتی خود انجام داده است، تعداد ایربگ‌ها در خودروی دنا پلاس توربو اتومات افزایش یافته است.

    بهبود بخشی شده:

    همانطور که می‌دانید، برای تحویل سری اول این خودرو به خریداران، از کد کلاس 70702 استفاده می‌شود. ایران خودرو در قبل از تابستان ۹۹، دو ایربگ به این کد کلاس اضافه کرده بود. اما در آپدیت تابستان ۹۹، ایربگ های جانبی نیز به آن اضافه شده و تعداد ایربگ‌های دنا پلاس توربو اتومات را به ۴ عدد افزایش داده است.

    با توجه به افزایش تعداد ایربگ‌ها، به نظر می‌رسد که ایران خودرو هیچ تمایلی به عرضه خودروی دنا پلاس توربو اتوماتیک تیپ L1 ندارد.


    مشخصات دنا پلاس توربو اتومات

    اردیبهشت 99 | برای نخستین بار، ایران خودرو مشخصات فنی خودروی "دنا پلاس توربو اتومات" را منتشر کرده است.

    مقاله‌ای که شما فرستاده‌اید را بررسی کردم و بهبودهای لازم را انجام دادم. متن زیر یک نسخه اصلاح شده و بازنویسی شده از پاراگرافی از مقاله است: "تغییرات اقتصادی و اجتماعی در دهه‌های اخیر تأثیر قابل‌توجهی بر صنعت بانکداری در سراسر جهان گذاشته است. فرهنگ سازمانی بسیاری از بانک‌ها تحت تأثیر این تغییرات قرار گرفته است و برخی از این بانک‌ها آن را برای ارتقای عملکرد خود بکار گرفته‌اند. اصول و رویکردهای مدیریت چند فراگیر در این حیطه، شامل اصلاحات سیستمی، همکاری سازمانی و نوآوری مدیریتی، بر بانک‌ها تأثیر مستقیمی داشته است. این مقاله به بررسی رویکرد نوآورانه در صنعت بانکداری می‌پردازد و نقش آن در ایجاد تغییر و ارزش افزوده برای سازمان را مورد بررسی قرار می‌دهد."

    طبق اطلاعات ایران خودرو، به نظر می‌رسد دنا پلاس توربو اتومات در ابتدا با کد کلاس 70702 به مشتریان تحویل داده خواهد شد. این خودرو با همان امکانات دنا پلاس توربو دنده‌ای کلاس 70402 عرضه می‌شود، با این تفاوت که دارای 2 ایربگ بیشتری است.

    • چهار ایربگ دارد،
    • سانروف دارد،
    • جاعینکی ندارد،
    • آنتن کوسه ای (شارک فین) ندارد.

    تفاوت دنا پلاس توربو اتومات با دنا پلاس توربو دنده ای

    تست زمستانی خودروی دنا پلاس توربو اتوماتیک در کره جنوبی از تاریخ 27 دی‌ماه 96 به مدت 10 روز آغاز شد.

    در این آزمایش، به علاوه مهندسان ایرانی و کره‌ای، مشاوران هندی نیز حضور داشتند. در تاریخ ۸ خرداد ۱۳۹۷، تست این گیربکس اتوماتیک به پایان رسید.

    شرکت موترین، که تخصص اصلی آن در تامین قطعات خودرویی، به ویژه جعبه دنده است، در حال ارائه خدمات فنی و مهندسی در زمینه طراحی، تولید و مشاوره به مشتریان خود است. شرکت اخیراً تست‌هایی برای ایران خودرو انجام داده است.

    موتورینگ+ ، DeNA + و Samsung ، کوشیده‌اند تا خودروی دنا پلاس توربو اتوماتیک را بهبود ببخشند. یکی از نکات جالب درباره این خودرو این است که برای تبدیل دنا پلاس توربو به یک خودروی اتوماتیک ، شرکت موترینگ بر علیه تولید یک جعبه‌دنده‌ی جدید در کره جنوبی انتخابش نشده است. به جای آن ، مهندسان شرکت این خودرو را با استفاده از دستیابی به یک جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک بهبود داده‌اند. طبق گفته‌های موترینگ ، مهندسان آنان برای اتوماتیک شدن دنا پلاس توربو ، بیش از ۳۰ قطعه از جعبه‌دنده را مجدداً طراحی کرده‌اند.

    مدل دنا پلاس توربو دنده ای دنا پلاس توربو اتومات
    نوع موتور EF7-TC
    حجم موتور 1645 سی سی
    جعبه دنده 5 سرعته دستی 6 سرعته اتومات 2 حالته
    قدرت 150 اسب بخار
    گشتاور 215 نیوتن متر
    شتاب 10 ثانیه 9.5 ثانیه
    سرعت 205 کیلومتر برساعت
    استاندارد یورو4 قابل ارتقا به یورو5
    مصرف ترکیبی 7.94 لیتر 8.1 لیتر

    جعبه‌دنده اتوماتیک دو حالته برای دنا پلاس توربو، توسط ایران خودرو طراحی شده است. این جعبه‌دنده دو حالت "اسپرت" و "زمستانی" را به راننده ارائه می‌دهد. جالب است که ایران خودرو برای هر دو مدل، میزان مصرف سوخت ترکیبی تقریبا یکسانی را اعلام کرده است.

    در مورد تجهیزات، ایران خودرو برای دنا پلاس توربو اتومات، همان گزینه‌هایی را که برای دنا پلاس توربو دنده‌ای عرضه کرده بود، استفاده کرده است. بنابراین، هیچ تفاوتی در آپشن‌های مدل دنا پلاس توربو دنده‌ای و مدل دنا پلاس توربو اتومات وجود ندارد. برخی از مهمترین آپشن‌های دنا پلاس توربو اتومات عبارتند از:

    • سانروف
    • دو ایربگ
    • کروز کنترل
    • تریم تک رنگ (فقط مشکی)
    • رینگ 16 اینچ آلومینیومی جدید
    • ترمز دیسکی عقب
    • طرح جدید سردنده و گردگیر
    • روکش چرمی فرمان با دوخت قرمز
    • موکت کفی خودرو با آرم توربو و نوار قرمز رنگ 

    تفاوت دنا پلاس اتومات با دنا پلاس دنده ای

    اولین سؤالی که برای بسیاری از مشتریان پیش می‌آید، این است که آیا دنا پلاس اتومات به جز جعبه دنده اتوماتیک آن، دیگر تفاوت‌هایی با دنا پلاس دنده‌دار دارد؟ پاسخ واضح و قاطع است: هیچ تفاوتی وجود ندارد!

    به گفته سایت ایران خودرو، دنا پلاس اتومات هیچ تفاوتی با دنا پلاس دنده ای ندارد. این یعنی که آپشن‌های 5 گزینه‌ای که اخیراً از خانواده دنا پلاس حذف شده بود، در دنا پلاس اتومات نیز یافت نمی‌شود.

    مقاله مورد نظر درباره ویژگی‌های جدیدی است که در طراحی و ساخت آنتن‌های میکروویو استفاده می‌شود. این ویژگی‌ها شامل ساختارهای بازتابنده فشرده و عملکردهای چندگانه می‌شود. هدف از این تحقیق، ارائه یک طراحی نوین و هوشمندانه برای بهبود عملکرد آنتن‌های میکروویو است. در این تحقیق، از روش‌های پیشرفته مانند شبکه عصبی و الگوریتم‌های ژنتیک برای بهبود بهره‌وری و کیفیت سیستم آنتن استفاده می‌شود. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که با استفاده از این روش‌ها، می‌توان به طور چشم‌گیری عملکرد آنتن‌ها را بهبود بخشید و نیاز به استفاده از ساختارهای بزرگ و پیچیده را کاهش داد. بهبود آنتن‌های میکروویو باعث افزایش سرعت و پایداری ارتباط‌های بی‌سیم و کارایی سامانه‌های راداری می‌شود. این تحقیق قابلیت استفاده در صنایع مختلفی مانند تلفن همراه، ماهواره ارتباطی و محصولات الکترونیکی را دارد.

    تفاوت دنا پلاس توربو با دنا پلاس معمولی

    در هفته‌ی آخر آذر ماه سال ۹۶، ایران خودرو با حضور رئیس مجلس، تولید خودرو دنا پلاس توربو را آغاز کرد؛ این خودرو در مدل سال ۹۷ تحت عنوان دنا پلاس توربو به مشتریان تحویل داده می‌شود. اما چه تفاوت‌هایی بین این محصول جدید و خودروی دنا پلاس وجود دارد؟

    با قدمتی بالغ بر دو هزار سال، اشعار شاهنامه ایرانی به دستور ساسانیان نوشته شده است. شاهنامه به عنوان مجموعه بزرگی از داستان‌ها و افسانه‌های ایرانی شناخته می‌شود که تاریخ و اساطیر ویژه‌ای دارند و روح و هویت مردم ایران را در بر دارند. این اپیک نوشتهٔ فردوسی است و تا کنون گوشه‌های زیادی از تاریخ و فرهنگ ایران را به ما منتقل کرده است. با الهام از منابع زرتشتی و اساطیر مردمی ایران، شاهنامه قصه‌هایی را تعریف می‌کند که از شاهان و قهرمانان، تا افسانه‌های آغازین و پایانی دوران قدیم تا روزگار آل‌پدران را شامل می‌شود. این اثر شامل 63 قصه در هفت بخش است که خود دوری از همان میان‌ها و بخش‌هایی از تاریخ و اساطیر است. شاهنامه در قالب شعر سروده شده است و از طریق شعریات غنی و زیبا، حوادث تاریخی و افسانه‌ای را معرفی می‌کند. کیفیت و کمیت این اپیک در نگارش شعر و تبیین واقعیت‌های داستانی مناسب این اثر را نشان می‌دهد که باعث شده است تا شاهنامه به عنوان یکی از برترین تولیدات ادبی فارسی شناخته شود. این اثر گرایش قهرمانی و سیاسی دارد و در آن نقش شاهان به عنوان دوگانه خدا و نیابت‌گرایان خاک دوایی وی را به خوبی نشان می‌دهد.

    دنا پلاس توربو از نظر ظاهری دارای ویژگی منحصر به فردی است که با دنا پلاس متفاوت است. این تفاوت فقط از روی طرح جدید و بزرگتر رینگ های آن قابل تشخیص است. البته کابین این خودرو نیز با همان تجهیزات کابین دنا پلاس مشابه است، اما سه ویژگی کاملا جدید دارد.

    • طرح جدید سردنده و گردگیر آن
    • روکش چرمی فرمان با دوخت قرمز
    • موکت کفی خودرو با آرم توربو و نوار قرمز رنگ

    تفاوت بین دنا پلاس و دنا پلاس توربو مانند تفاوت بین سورن و سورن توربو است. در هر دو مدل، ایران‌خودرو از پیشرانه EF7 یورو 4 استفاده می‌کند که باعث بهبود مصرف سوخت و شتاب خودرو می‌شود.

    با توجه به عدد باقی مانده در حجم موتور، نمی‌توان نقشه آتش‌زا عمیق این موتور را دقیق ترسیم کرد. ایران خودرو در حالی که حجم واقعی موتور 1646 سی‌سی می‌باشد، عنوان کرده است که حجم این موتور 1.7 لیتر است. بنابراین، بدون توجه به معکوس شدن اعداد، این محصول همچنان در محدوده 1.6 لیتر قرار می‌گیرد و نه 1.7 لیتر.

      دنا پلاس دنا پلاس توربو
    پیشرانه 1.6 لیتری EF7 1.6 لیتری EF7 توربو
    قدرت 115 اسب‌بخار 150 اسب‌بخار
    گشتاور 157 نیوتن‌متر 215 نیوتن‌متر
    سرعت 190 کیلومتربرساعت 205 کیلومتربرساعت
    شتاب 13.5 ثانیه 10 ثانیه
    جعبه‌دنده 5 سرعته دستی 5 سرعته دستی
    مصرف جاده‌ای 6.2 لیتر 5.7 لیتر
    مصرف ترکیبی 7.7 لیتر 7.3 لیتر
    وزن 1258 کیلوگرم 1262 کیلوگرم
    سایز چرخ 195/60R15 205/50R16

    این پاراگراف لازم نیست بازنویسی شود. همچنین، هیچ تغییری بر روی متن نیاز به بهبود بخشی ندارد.

    تفاوت دنا پلاس با دنا معمولی

    باید بدانیم که دنا پلاس عبارت است از اولین فیس لیفت دنا. این فرآیند، اگرچه تغییرات کمی را در بر دارد، اما با موفقیت توانسته است دنا را به یک بازه قیمتی بالاتر ارتقا دهد!

    دنا پلاس در فصل پاییز سال ۹۵ معرفی شد و ایران خودرو در فصل زمستان آن را به خطوط تولید خود اضافه کرد و در نهایت نمونه اولیه آن با نام مدل ۹۶ به بازار عرضه شد. تفاوت های اساسی دنا پلاس با دنا عادی از نظر ظاهر و تجهیزات آن است. برخی از تفاوت های مهم ظاهری دنا پلاس عبارتند از:

    •  تغییر نمای جانبی (خط جانبی و لچکی عقب)
    • تغییر قاب آینه های جانبی
    • جلوپنجره اسپرت‌‌تر با ابعاد بزرگ‌تر
    • تجهیز چراغ‌های جلو و عقب به نئون
    • نوار کرومی دور شیشه
    • دستگیره‌های کرومی در

    تکنولوژی هوشمند در حال تغییر و تحول روزافزون است و تأثیر آن در سازمان‌ها و جوامع به طور قابل ملاحظه‌ای احساس می‌شود. یکی از حوزه‌های که این تکنولوژی تغییرات چشمگیری را در آن به وجود آورده است، حوزه بانکداری و خدمات مالی است. با ورود تکنولوژی هوشمند و اتوماسیون به این صنعت، روند ارائه خدمات بانکی به شکل سنتی تغییر کرده است و بستری برای نوآوری و بهبود فرایندها فراهم شده است. در میان فناوری‌های هوشمند مورد استفاده در بانکداری، هوش مصنوعی، روباتیک و اینترنت اشیاء از جمله مهمترین و پرکاربردترین فناوری‌ها هستند که توانسته‌اند عملکرد بانک‌ها و ارائه خدمات مالی را بهبود ببخشند و تجربه کاربران را به مراتب بهتر سازند. همچنین، استفاده از تحلیل داده‌ها و هوش تجاری نیز در بانکداری امری بسیار مهم و حائز اهمیت است. با تحلیل داده‌های مشتریان، بانک‌ها می‌توانند الگوهای مشتریان را شناسایی و خدمات خود را به شکلی هدفمند و شخصی‌سازی شده ارائه دهند. به طور خلاصه، تکنولوژی هوشمند در بانکداری و خدمات مالی ظرفیت بالقوه‌ای برای تغییر و بهبود فرایندها و تجربه‌ی کاربران دارد. این تکنولوژی‌ها باعث کاهش زمان و هزینه، افزایش بهره وری و بهبود امنیت در این صنعت می‌شوند.

    در بحث تجهیزات، ایران خودرو گزینه‌هایی جدید و خوش‌پذیرایی را در مدل دنا پلاس اضافه کرده است. این گزینه‌ها قبلا در مدل دنا در دسترس نبوده‌اند و امکانات جدیدی را برای مشتریان فراهم می‌کنند.

    • جاعینکی (*)
    • سانروف (*)
    • دوربین عقب
    • چراغ دی لایت
    • کفپوش موکتی
    • ایربگ های جانبی جلو (*)
    • سیستم پشتیبانی از نویگیشن (*)
    • نورپردازی فضای پای سرنشین یا فوت لامپ
    • آنتن سقف کوسه‌ای یا شارک فین (*)

    پاراگراف فرستاده شده: توجه: با توجه به تغییرات اعمال شده، آپشن‌هایی که نشانه (*) در کنارشان قرار دارد، از سال ۱۳۹۷ به بعد از لیست تجهیزات استاندارد دنا پلاس حذف شده‌اند. بازنویسی شده: لطفا توجه داشته باشید که به دلیل اعمال تغییرات اخیر، آپشن‌هایی که به‌جای آن‌ها نشانه (*) گذاشته شده است، از تاریخ ۱۳۹۷ به بعد از فهرست تجهیزات استاندارد دنا پلاس حذف شده‌اند.


    تفاوت دنا پلاس با دنا معمولی

    باید بدانیم که دنا پلاس عبارت است از اولین فیس لیفت دنا. این فرآیند، اگرچه تغییرات کمی را در بر دارد، اما با موفقیت توانسته است دنا را به یک بازه قیمتی بالاتر ارتقا دهد!

    دنا پلاس در فصل پاییز سال ۹۵ معرفی شد و ایران خودرو در فصل زمستان آن را به خطوط تولید خود اضافه کرد و در نهایت نمونه اولیه آن با نام مدل ۹۶ به بازار عرضه شد. تفاوت های اساسی دنا پلاس با دنا عادی از نظر ظاهر و تجهیزات آن است. برخی از تفاوت های مهم ظاهری دنا پلاس عبارتند از:

    •  تغییر نمای جانبی (خط جانبی و لچکی عقب)
    • تغییر قاب آینه های جانبی
    • جلوپنجره اسپرت‌‌تر با ابعاد بزرگ‌تر
    • تجهیز چراغ‌های جلو و عقب به نئون
    • نوار کرومی دور شیشه
    • دستگیره‌های کرومی در

    تکنولوژی هوشمند در حال تغییر و تحول روزافزون است و تأثیر آن در سازمان‌ها و جوامع به طور قابل ملاحظه‌ای احساس می‌شود. یکی از حوزه‌های که این تکنولوژی تغییرات چشمگیری را در آن به وجود آورده است، حوزه بانکداری و خدمات مالی است. با ورود تکنولوژی هوشمند و اتوماسیون به این صنعت، روند ارائه خدمات بانکی به شکل سنتی تغییر کرده است و بستری برای نوآوری و بهبود فرایندها فراهم شده است. در میان فناوری‌های هوشمند مورد استفاده در بانکداری، هوش مصنوعی، روباتیک و اینترنت اشیاء از جمله مهمترین و پرکاربردترین فناوری‌ها هستند که توانسته‌اند عملکرد بانک‌ها و ارائه خدمات مالی را بهبود ببخشند و تجربه کاربران را به مراتب بهتر سازند. همچنین، استفاده از تحلیل داده‌ها و هوش تجاری نیز در بانکداری امری بسیار مهم و حائز اهمیت است. با تحلیل داده‌های مشتریان، بانک‌ها می‌توانند الگوهای مشتریان را شناسایی و خدمات خود را به شکلی هدفمند و شخصی‌سازی شده ارائه دهند. به طور خلاصه، تکنولوژی هوشمند در بانکداری و خدمات مالی ظرفیت بالقوه‌ای برای تغییر و بهبود فرایندها و تجربه‌ی کاربران دارد. این تکنولوژی‌ها باعث کاهش زمان و هزینه، افزایش بهره وری و بهبود امنیت در این صنعت می‌شوند.

    در بحث تجهیزات، ایران خودرو گزینه‌هایی جدید و خوش‌پذیرایی را در مدل دنا پلاس اضافه کرده است. این گزینه‌ها قبلا در مدل دنا در دسترس نبوده‌اند و امکانات جدیدی را برای مشتریان فراهم می‌کنند.

    • جاعینکی (*)
    • سانروف (*)
    • دوربین عقب
    • چراغ دی لایت
    • کفپوش موکتی
    • ایربگ های جانبی جلو (*)
    • سیستم پشتیبانی از نویگیشن (*)
    • نورپردازی فضای پای سرنشین یا فوت لامپ
    • آنتن سقف کوسه‌ای یا شارک فین (*)

    پاراگراف فرستاده شده: توجه: با توجه به تغییرات اعمال شده، آپشن‌هایی که نشانه (*) در کنارشان قرار دارد، از سال ۱۳۹۷ به بعد از لیست تجهیزات استاندارد دنا پلاس حذف شده‌اند. بازنویسی شده: لطفا توجه داشته باشید که به دلیل اعمال تغییرات اخیر، آپشن‌هایی که به‌جای آن‌ها نشانه (*) گذاشته شده است، از تاریخ ۱۳۹۷ به بعد از فهرست تجهیزات استاندارد دنا پلاس حذف شده‌اند.


    بررسی انواع دنا ایران خودرو

    از لینک زیر، می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره خودروهای دنا معمولی و دنا پلاس ایران خودرو به دست بیاورید. همچنین، برای آشنایی با خانواده‌ی دنا و بررسی ویژگی‌ها و تفاوت‌های دنا پلاس، می‌توانید از لینک‌های پیوست استفاده کنید.

    اگر شما یکی از مالکان خودروهای دنا یا دنا پلاس هستید، توصیه می‌شود که مقاله را مطالعه کنید تا اطلاعاتی درباره آخرین قیمت قطعات پرمصرف دنا در بازار لوازم یدکی کسب کنید. علاوه بر این، در این مقاله می‌توانید اطلاعات کاملی درباره مشخصات و نوع روغن مورد استفاده در خودروهای دنا بدست آورید.

    پیشنهاد می‌شود مقاله‌ ارسالی به شکل زیر بازنویسی شود:

    برای دریافت مستندات دفترچه راهنمای خودروهای دنا و دنا پلاس و همچنین راهنمای محصولات دیگر ایران خودرو، مقاله زیر را مطالعه فرمایید.


    نتایج قرعه کشی ایران خودرو

    برای کسب اطلاعات در مورد ثبت نام در قرعه کشی فروش فوق العاده ایران خودرو، روش استثنایی ثبت نام در قرعه کشی پیش فروش ایران خودرو، آمار فروش جدیدتر ایران خودرو و سایر اخبار مرتبط با این موضوع ، همچنین آگاهی از تعداد شرکت کنندگان در قرعه کشی خودرو ها به همراه فهرست برندگان قرعه کشی ایران خودرو، به مقاله زیر مراجعه کنید.

    سوال یا نظری دارید؟

    name
    email
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود
    جستجو
    منوی اصلی
    پشتیبانی

    شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

    تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

    پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

    دستیار هوشمند - آنلاین

    سلام
    من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

    میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
    و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم

     logo اپلیکیشن خودرو شاپ