![یک وکیل در مورد اینکه چگونه سرکوب رویههای نمایندگی سایه از شما محافظت میکند]()
بسیاری از مردم با وجود اینکه عاشق ماشین هستند از خرید ماشین متنفرند. مشکل تکنیک های فروش و چیزهایی است که فروشندگان سعی می کنند و به خریداران فشار می آورند. اغلب، فروشندگان از تکنیکهایی استفاده میکنند که باعث میشود مردم بپرسند: «آیا نباید غیرقانونی باشد؟» کمیسیون تجارت فدرال با تصویب قوانین جدیدی برای رسیدگی به اقدامات خاص توسط فروشندگان خودرو پاسخ داده است - برخی از فاحش ترین تکنیک های فروش را غیرقانونی می کند.
قانون جدید Combating Auto Retail Scams Act نامیده میشود تا مخفف جالبی را تشکیل دهد. "CARS" - آن را دریافت کنید؟ در شکل معمولی بوروکراتیک فدرال، حجیم است. سرگردانی در تمام 372 صفحه، زمینههای اصلی را که فدرال رزرو به آن پرداختهاند، آشکار میکند. بیایید وارد آن شویم.
استیو لهتو یک وکیل از میشیگان است که در قانون لیمو تخصص دارد. همچنین یک نویسنده، کتابهای او شامل پرستون تاکر و نبرد او برای ساخت ماشین فردا و دوج دیتونا و پلیموث سوپربرد: طراحی، توسعه، تولید و رقابت است. او یک پادکست نیز دارد.
"Bait-and-Switch" صراحتاً ممنوع است. اگر فروشنده ای ماشینی را با قیمت مشخصی تبلیغ می کند، بهتر است با آن قیمت در اختیار کسی باشد که به دلال سفر می کند. به همین ترتیب با هر نرخ یا تخفیف مالی تبلیغ شده. چیز دیگری که ممکن است به آن فکر نکرده باشید، اما خودروی تبلیغ شده در واقع باید وجود داشته باشد. معلوم میشود که برخی از دلالهای بیوجدان، خودروهای موجود یا خودروهایی که قبلاً فروخته شدهاند را با قیمتهای عالی فهرست میکنند. آنها سپس از آن برای فروش مجدد مشتریان به یک ماشین دیگر استفاده می کنند. "اما اجازه دهید چیزی را به شما نشان دهم که به تازگی وارد شده ایم!"
مهمتر از آن، قانون CARS ارائه نادرست اطلاعات مهم را ممنوع می کند. مواردی مانند قیمت وسیله نقلیه یا سایر هزینه هایی که از مصرف کننده دریافت می شود. همچنین از فروشندگان خواسته می شود که در مورد "افزونه های" اختیاری صادق باشند. آنها نمی توانند به شما بگویند که برای مثال، خرید گارانتی تمدید شده برای شما الزامی است.
ارزشی ندارد که بسیاری از قوانین مندرج در CARS از بازخورد عمومی که FTC در یک دوره نظر عمومی جمع آوری کرده بود، الهام گرفته شده است. داستان به داستان کلاهبرداری های رایج مشابه را شرح می دهد. این منجر به اضافه شدن برخی قوانین می شود که فکر می کنید ممکن است واضح باشد، اما ما اینجا هستیم. یک فروشنده نمی تواند قرارداد خدمات تعویض روغن در خودروی برقی را بفروشد. فروشنده نمی تواند یک سیاست GAP را بفروشد که باطل است، زیرا برای آن ماشین یا محله خاصی که خریدار در آن زندگی می کند در دسترس نیست. برای اشتراک هایی که نمی توان در وسیله نقلیه در حال فروش استفاده کرد نیز همینطور.
اطلاعات بیشتر در مورد فروشندگان، هزینه های افزایشی نمایندگی های سایه دار اکنون غیرقانونی است شبکه نمایندگی های بیوک پس از امتناع از فروش خودروهای برقی به نصف کاهش یافته است.
متأسفانه، تعدادی از قوانین در CARS از شکایت اعضای نیروهای مسلح ما الهام گرفته شده است. وزارت دفاع حتی این مورد را مورد بررسی قرار داد و گفت که اعضای خدمات به محافظت بیشتری در برابر "اقدامات غارتگرانه" دلالان نیاز دارند. بنابراین، دلالها نمیتوانند با گفتن اینکه فروشنده نوعی وابستگی یا رابطه با ارتش دارد، خریدار را گمراه کنند و نمیتوانند در مورد اینکه کدام خودروهای تامینشده را میتوان و نمیتوان از دولت خارج کرد، دروغ بگوید. در حالی که اعضای خدمات اغلب از ایالتی به ایالت دیگر نقل مکان می کنند، برخی از دلالان می خواهند در صورت تامین مالی وثیقه خود را زیر نظر داشته باشند. در حالی که قوانینی وجود دارد که تعیین میکند چه زمانی یک سرمایهدار میتواند یا نمیتواند وسیله نقلیه خریداریشده توسط یکی از اعضای سرویس را تصاحب کند، CARS آنها را تقویت میکند.
انتظار میرود که CARS از 30 ژوئیه 2024 اجرایی شود. من گمان میکنم که بسیاری از فروشندگان خودرو از این مقررات شکایت خواهند کرد و اینکه پیگیری همه آنها چقدر دشوار است. با این حال، اگر برای مرور قوانین وقت بگذارید، خواهید دید که میتوان آنها را به راحتی در چند مفهوم اساسی خلاصه کرد. Bait-and-Switch، مانند سایر تاکتیک های فروش غیرقانونی و گمراه کننده، غیرقانونی است. و اعضای سرویس را پاره نکنید. بحث کردن با آن بسیار سخت به نظر می رسد.