
خودروی پورشه 912 در دورانهای 1965 تا 1969 به عنوان جانشین مستقیم مدل 356 تولید میشد. این خودرو که از محصولات ارزانتر شرکت پورشه بود، دارای موتوری با 4 سیلندر بود که نسبت به مدل 911 با موتور 6 سیلندر، قدرت کمتری داشت.
اکنون با یک نمونه ویژه از این خودرو مواجه هستیم که پس از تولید مجدد، گرانتر از نسخه پیشین نسل جدید 911 است. مالکان پورشه 912 میتوانند با پرداخت 393 هزار دلار، خودروی خود را به شرکت KAMM واگذار کنند تا کاملاً بازسازی شود.

پورشه 912c، توسط شرکت KAMM در مجارستان ساخته شده است. این نسخه کم وزنتر از نسخه اصلی است، با وزن تنها 700 کیلوگرم. این کاهش وزن به دلیل استفاده از بدنه فیبرکربنی صورت گرفته است. این ماده باعث میشود تا توزیع وزن 50-50 برای این خودرو کلاسیک حاصل شود.
یکی از تغییرات مهم در این مقاله، نصب یک موتور 2 لیتری با ردلاین 7.200، تزریق سوخت الکترونیکی و استفاده از دریچه گاز جدید است. این موتور 4 سیلندر هوا/خنک است و قدرتی بالغ بر 190 اسب بخار دارد، که دو برابر قویتر از موتور 1.6 لیتری است که قبلاً برای مدل پورشه 912 استفاده میشد.
با اصلاحاتی در طراحی بدنه بهبود آیرودینامیک، نصب سیستم تهویه و سیستم صوتی جدید که امکان اتصال به تلفن همراه را دارد، و همچنین امکان سفارش صندلیهای جدید بر اساس سلیقه مشتریان، 912c بهبود یافته است.

در صورتی که نسخه 912c مجهز به بدنه نیمه کربن را خریداری کنید، وزن خودرو به ۷۵۰ کیلوگرم و قیمت آن به ۳۹۳ هزار دلار خواهد رسید. البته، اگر خودروی کلاسیک پورشه 912 را از شرکت KAMM تهیه کنید، قیمت به ۳۵۰ هزار دلار کاهش مییابد. اما برای خرید نسخه 912c با بدنه فیبرکربن، باید مبلغ ۴۳۷ هزار دلار را پرداخت کنید.
به مشتریان قول داده شده است که هیچ یک از خودروهای تغییریافته توسط شرکت KAMM شبیه یکدیگر نخواهند بود. خودروی 912c از ابتدای سال 2024 به مشتریان تحویل داده میشود.
طی حدود 5 سال گذشته، شرکت پورشه 30 هزار دستگاه از نسخه کوپه و 2.500 دستگاه از نسخه تارگا 912 را تولید کرده است. البته نامعلوم است که چه تعداد از این خودروها در حوادثی که 60 سال پیش رخ دادند، سالم ماندهاند.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.