
یک نمونهی منحصر به فرد و با ارزش تاریخی از خودروی GTO به قیمتی شگفتانگیز به فروش رسید. امیدوار بودیم این خودرو با قیمتی تا 60 میلیون دلار به فروش برسد، اما در نهایت این فراری قرمز با قیمتی 47 میلیون دلار به فروش رفت. با در نظر گرفتن هزینههای قانونی، قیمت نهایی خریدار به 51.7 میلیون دلار میرسد.
این عدد بیشتر از 48.4 میلیون دلار است، که در حراجی ساتبی در سال 2018 برای خرید نسخه اسکاگلیتی از خودروی فراری مدل GTO سال 1962 پرداخت شده است.

مهم است بدانیم که گرانترین خودرویی که تاکنون در حراجی به فروش رفته است، مرسدس 300 SLR Uhlenhaut کوپه بوده است. در سال 2022، این خودرو در یک رویداد خصوصی به قیمت 143 میلیون دلار فروخته شد. اما باید توجه کنیم که بدلیل عدم حضور خبرنگاران و رسانهها در این رویداد، این اطلاعات به طور رسمی تأیید نشده است.
تمام نمونه های فراری GTO منحصربهفرد هستند، اما نسخه تیپو به عنوان یکی از برترین ها شناخته میشود. فراری 250GTO تیپو یک خودروی منحصربهفرد است که در سال 1962 قهرمان مسابقه 1000 کیلومتر نوربورگرینگ شد. این خودرو همچنین در مسابقه لمان 1962 شرکت کرد اما موفق به به اتمام مسابقه نشد. دلیل ویژگی خاص این نمونه نیز به پیشرانه 12 سیلندر 4 لیتری آن مربوط است که به تنهایی در تیپو وجود دارد و در سایر نسخه های فراری 250GTO قابل مشاهده نیست. نمونه های استاندارد از این خودرو با موتور لیتری عمل کردند. به همین دلیل، برای نسخه منحصربهفرد با موتور 4 لیتری عنوان "تیپو" انتخاب شده است.

این خودرو در سال ۱۹۶۳ به یک مجموعهدار فروخته شد تا در مسابقات شرکت کند. تیپو ۲۵۰ جی تی او در نهایت به ایالات متحده رفت و در سال ۱۹۸۵ توسط مالک فعلی خریداری شد. از آن زمان تا به حال، این خودرو در چندین گردهمایی خودروهای کلاسیک از جمله کنگرس الگانس آملیا ۲۰۱۱ شرکت کرده است.
در اسناد حراجی میتوان حسابرسی مرتبط با رقابت خودرو در مسیرهای نوربورگرینگ و لمان را مشاهده کرد. همچنین، میتوان مدارک فنی مرتبط با تغییرات پیشرانه در کارخانه فراری را نیز در اینجا دستکاری کرد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.