
شرکت فورد در مسابقات پایکس پیک امسال با ون برقی خود حضور یافت و توانست در کمتر از ۹ دقیقه یک مسیر تپهای را طی کرده و رکورد کلاس آزاد را به دست آورد.
سوپرون۴ بهمنظور رقابت در این مسابقه، با اصلاحاتی بهبود یافته است تا بتواند مسیر سخت و طولانی ۲۰ کیلومتری را بهخوبی طی کند.
این شرکت مجبور شد ۴۰۰ کیلوگرم از وزن نمونه اولیه را کاهش دهد. البته وزن آن هنوز بیش از ۱۹۹۶ کیلوگرم است. مهندسان فورد پرفورمنس باید تمام جنبههای این ون را بهبود میبخشیدند؛ مانند ترمزها، ارتفاع و سیستم تعلیق.
سوپر ون ۴.۲ به اندازه نسخه ۴ قدرت خوبی ندارد. با وجود سه موتور برقی، قدرت تولید آن تنها ۱۴۰۰ اسب بخار است. در مقابل، نسخه ۴ با چهار موتور الکتریکی، قدرتی حدود ۱۹۷۲ اسب بخار دارد. این کمبود قدرت جلوگیری کرد تا فورد به رکوردش برسد.

شرکت فورد تنها شش هفته زمان داشت تا ون ارتقایافته خود را آماده تست کند. اما همه چیز طبق برنامه پیش نرفت. در این آزمایش، بخشی از گیربکس سوپر ون دچار آسیب شد و تیم مجبور شد تغییراتی در آن ایجاد کند. مسابقه پایکس پیک بر روی یک جاده عمومی برگزار میشده و مسیری صاف و مطلوب نداشت.
سرانجام، فورد سوپر ون در مسابقه اصلی توانست مسیر را در زمان ۸ دقیقه و ۴۷.۶۸۲ ثانیه طی کند که از رویکرد قبلی این کلاس در سال ۲۰۱۹، که زمان آن ۹ دقیقه و ۲۴.۴۳۳ ثانیه بوده است، بهتر است. با این حال، در همان لحظه که تیم فورد با این نتیجه هیجان زده بود، سوپرون نمیتوانست در مسابقه کلی برنده شود. به این دلیل که یک Wolf TSC-FS 2018 در کلاس نامحدود زمان ۸ دقیقه و ۴۰.۰۸۰ ثانیه را به ثبت رسانده بود.

رومن دوماس، با داشتن رکورد سریعترین تپهنورد در رقابتهای پایلوتکس پیک، در این مسابقه به راندری واگنر پیش برد. وی علاوه بر این، دو بار به عنوان برنده کلی بر روی تپهها در سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶، و در مسابقات لمان نیز موفق به کسب عنوان قهرمان شده است. این تجربه به او کمک کرد تا ۱۵۶ پیچ و تغییر ارتفاع ۱۴۴۰ متری را (بزرگی که چهار و نیم برابر بر پرچم برج ایفل است) به پیمودن برساند.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.