![Maserati Grecale Trofeo 2023: First Drive Review]()
آخرین باری که پشت فرمان یک مازراتی نشستم، همه گیری همه گیر شده بود. این خودروساز من را به Willow Springs دعوت کرد تا چند دور از ترکیب تروفئو تازه ساخته شده خود - Levante، Ghibli، و Quattroporte. انتظار داشتم ستایش بینفس را بر روی V8 3.8 لیتری توربوشارژ دوقلو مشتق از فراری که زیر کاپوت آن تعبیه شده بود انجام دهم، اما اینطور نبود.
بدون میل لنگ هواپیمای شیک رومی و اگزوزهای مساوی، سه گانه Trofeo آرام، رام و تقریبا خسته کننده بود. چیزی که از این تجربه کم میکرد، کابینی بود که به نظر میرسید (و بویی میداد) که از قفسه ترخیص کرایسلر کنده شده بود - به ویژه در گیبلی. به جای Osteria di Modena Rossi و Call Me By Your Name، باغ زیتون و همه ریموند را دوست دارند گرفتم.
وقتی مازراتی یک Grecale Trofeo را در خیابان من انداخت، می توانید شک و تردید من را تصور کنید. نه تنها در گذشته با توقعات زیادی سوزانده شده بودم، بلکه این ترایدنت جدید حتی آن DNA فراری را نداشت که دوباره روی آن بیفتد. در عوض یک توربو دوقلوی 3.0 لیتری V6 وجود دارد که از خودروی اسپورت MC20 می آید – اگرچه این یک ماشین فوق العاده است، اما یک کراس اوور با موتور V6 دقیقاً شهوت زیادی را القا نمی کند. خوشبختانه در مورد Grecale Trofeo به همان اندازه که در مورد خواهر و برادر Ghibli آن اشتباه کردم. آمار سریع 2023 Maserati Grecale Trofeo موتور توئین توربو 3.0 لیتری V6 خروجی 523 اسب بخار / 457 پوند فوت گیربکس هشت سرعته اتوماتیک 0-60 3.6 ثانیه قیمت همانطور که تست شده است 136,795 دلار در فروش در حال حاضر گالری Trodel35 Greesee
به سختی می توان انکار کرد که Grecale یک نگاه جهنمی است. باز شدن نور روز واژگون (برگرفته از نسل اول و پنجم Quattroporte) سبکی از سبک ایتالیایی و قرن اواسط قرن را به ابعاد متقاطع مدرن اضافه می کند. در همین حال، کاپوت شیبدار، گلگیرهای قلهدار و جلوپنجره تغذیهکننده پایین در اینجا به همان اندازه که در همه چیز، از میسترال گرفته تا جدیدترین Gran Turismo، شگفتانگیز به نظر میرسند. و اگر نگاه کنید، سایههایی از 3200GT غیرقابل استفاده در ایالات متحده را در چراغهای عقب به شکل بومرنگ خواهید دید.
اگر Grecale از قبل دارای فرم جذابی نبود، همه آن نشانههای طراحی میراثی اهمیت چندانی نداشتند، اما جدا از برآمدگی بلند جلو، تقریباً عالی است. این پایه کم و عریض است، با فاصله بین دو محور بلند و روکش بدنه همسان رنگی که باعث میشود آن را حتی بیشتر درازتر نشان دهد. و اگرچه شکل Grecale یادآور پلتفرم آلفارومئو استلویو است، خطوط بریده شده مازراتی شخصیت بصری متفاوتی به آن بخشیده است.
فضای داخلی Grecale بهطور مناسبی فوقالعاده است، و اگرچه هنوز نفوذ Stellantis در الکترونیک بسیار زیاد است، بیشتر نقاط لمسی منحصربهفرد هستند. چرم مشکی تستر من با دوخت قرمز به کابین عطر و بویی می بخشد که کاملاً برخلاف گیبلی لاستیکی است، و تریم کربن سه بعدی برای چشم ها و نوک انگشتان لذت بخش است. علاوه بر این، چرم و فیبر کربن هر دو رایگان هستند، بنابراین خودروساز حتی برای لذت لمسی و معطر هزینه ای از شما دریافت نمی کند. از فروشنده پورشه خود بخواهید همین حسن نیت را در یک Macan انجام دهد و تا بخش انحصاری خنده خواهید گرفت.
تنها خبر بد در داخل کابین، بسته اطلاعات سرگرمی خسته کننده است. صفحه نمایش لمسی اصلی 12.3 اینچی و خوشه گیج با اندازه یکسان از نسخه پوستهشده Uconnect 4 استفاده میکند و پاسخ لمسی آن فوقالعاده نیست، و برای ایجاد همه چیز نیاز به فشار شدید روی نمایشگر مرکزی دارد. بدتر از آن، «نمایشگر راحتی» 8.8 اینچی که در قسمت مرکزی وسط نصب شده است، سعی می کند کارهای زیادی انجام دهد، از تنظیمات آب و هوا و ماساژ صندلی گرفته تا چراغ های جلو و کنترل های روشنایی محیط. ساختار منو در بهترین حالت بیزانسی است و افراد تازه کار را در چند هفته اول مالکیت گیج می کند.
ناامیدی ارگونومیک را به «جذابیت مدیترانهای» تغییر دهید و Grecale Trofeo کمی منطقیتر است – هرچه باشد، من شک دارم که برادران مازراتی به چیزهایی مانند قرار دادن دکمهها یا عملکرد چراغهای جلو یا کیسههای هوا یا کمربند ایمنی اهمیت میدادند. پس بیایید بحث در مورد صفحه نمایش های لمسی را کنار بگذاریم و به رانندگی بپردازیم.
Italian Getaway: 2023 Maserati Grecale Trofeo نقد جهانی: Alive In The Italian Hillside 2024 Maserati GranTurismo Folgore First Drive: Quick As Lightning Heart Racing
این V6 از طریق دکمهای که روی فرمان نصب شده، زنده میشود و در سرما به من خوشامد میگوید، قبل از اینکه در حالت آرام آرام قرار بگیرد، با یک دور کمی پر جنب و جوش شروع میشود. صدا برای یک بلوار موناکو بیشتر از یک اسطوره گرندپری مناسب است، اما Grecale با توجه به تجربه قبلی من با Trofeo، صداهای اسپورتتری از آنچه انتظار داشتم ایجاد میکند. Masi در حالت پیشفرض درایو GT - که در هر چرخه کلید بهطور آزاردهندهای به آن برمیگردد - به راحتی رانندگی میشود، با نوک دریچه گاز ملایمی که وقتی عمیقتر میشوید، جای خود را به نیروی رانش خوب در اطراف شهر میدهد.
مازراتی ادعا می کند که Grecale Trofeo قبل از شارژ شدن به حداکثر سرعت 177 مایل در ساعت، تنها در 3.6 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت می رسد. تاثیرگذارتر از اعداد، میزان نیروی رانش بسیار زیاد در هر دنده و هر دور موتوری است. بخشی از دستور العمل برای واکنش درخشان، محفظه پیش احتراق موتور V6 "Nettuno" با شمع جرقه خود است. سوخت پیش محفظه را در هنگام تراکم، جایی که مشتعل میشود، پر میکند، و این جرقه به طور بسیار کارآمدی به محفظه احتراق اصلی گسترش مییابد و به خودرو قدرت بیشتر و واکنش توربو سریعتری نسبت به آنچه در غیر این صورت ممکن است داشته باشد، میدهد.
سیستم تعلیق بادی چهار گوشه با دمپرهای تطبیقی نیز کنترل بدنه و راحتی سواری را در آن حالت پیش فرض فراهم می کند، با اندکی از احساس خشکی و قایق بادبانی که گاهی می تواند از ویژگی های فنرهای بالون باشد. گفته میشود، اگر کمی بزرگتر و کمی کمتر تور میخواهید، میتوانید کلید حالت رانندگی را روی Comfort بچرخانید و تمام پاسخهای شناور و شلوغ DeVille را که در سال 1982 داشتید، دریافت کنید.
در انتهای دیگر رجیستر Grecale حالت رانندگی اسپرت قرار دارد که موتور V6 را برای اجرای صوتی بسیار هیجانانگیزتر و پاسخ دریچه گاز یک اره چوبی باز میکند. تعویض دنده از گیربکس هشت سرعته اتوماتیک محکم تر و تهاجمی تر است، با کاهش دنده ها و اضافه شدن دنده ها همراه با یک تروق سوزان از اگزوز. گیربکس دارای یک حالت دستی مطیع با شیفترهای دستی و آلومینیومی است. حتی به جای افزایش خودکار دنده، از محدود کننده دور خارج می شود. اما حتی در شرایطی که TCU تصمیمگیری میکند، Grecale دندهها را در گوشهها نگه میدارد و در ترمز شدید به راحتی دندهها را پایین میآورد.
سیستم تعلیق نیز محکم میشود و حرکات بدنه را حذف میکند و سواری کمی محکمتر میکند و در عین حال کنترل چرخها را روی آسفالت خشن حفظ میکند. در جاده پر پیچ و خم و پرپیچ و خم از میان دره کوچک توجونگا، گرکال به سمت کم فرمانی ملایم و ایمن پیش رفت، اما این اهداف را نیز خیلی زود اعلام کرد و به من اجازه داد تا دریچه گاز را راحت کنم و خط پیچ را سفت کنم. تایرهای بریجستون پوتنزا اسپورت - استاندارد در هر Trofeo - دارای سطوح محکمی از چسبندگی هستند و به تدریج از کشش خودداری می کنند تا یک راننده ماهر بتواند قبل از این اتفاق رفتار را تغییر دهد.
مانند وسایل حرکتی و سیستم تعلیق، فرمان به طرز شگفت آوری ارتباط برقرار می کند. Little Tujunga Canyon Road نمونه ای از نرمی نیست، و در نتیجه، من مقداری پسرفت را از طریق فرمان بر روی دست اندازهای گوشه وسط احساس کردم. اگرچه این ممکن است برای یک کراس اوور لوکستر مناسب نباشد، اما فقط به جذابیت Grecale میافزاید و اطلاعاتی را که برای استخراج بیشترین عملکرد از این شاسیبلند کوچک زرد نیاز داشتم، در اختیارم میگذارد. مازراتی از دریچه گاز تند و تند تند اگزوز گرفته تا آویزهای پرحرف و فرمان، تقریباً به طور کامل هر چیزی را که ممکن است در Trofeos قبلی وجود نداشته باشد، جبران کرده است. همیشه یک مورد وجود دارد
من فقط می گویم "تقریبا" زیرا هزینه های سنگینی برای عملکرد Grecale وجود دارد. شروع از 106995 دلار با احتساب مقصد، به 136795 دلار برای مثالی که من رانندگی کردم. سهم اصلی آن از رنگ منحصربفرد "Fuoriserie" Corse Yellow است که به تنهایی 19000 دلار قیمت دارد - با افزایش 18 درصدی. رنگ خاص خارج از سری را کنار بگذارید و قیمت به 117795 دلار بسیار دلپذیرتر کاهش می یابد. اما حتی با قیمت پایه خود، Trofeo حدود 18000 دلار از Macan GTS 434 اسب بخاری و 26000 دلار بیشتر از BMW X4 M با 472 اسب بخار است.
جایی که Grecale Trofeo خوب است، ارائه یک تجربه رانندگی است که در خور میراث منحصر به فرد و رومانیلو آن است. مازراتی با شروع زندگی در بولونیا قبل از نقل مکان به مودنا در نزدیکی، از بخشی از ایتالیا می آید که در آن همه - از بچه های مدرسه گرفته تا خانم های مسن حیرت زده - قدردان نت های اگزوز خوب به اندازه تورتلینی خوب در برودو هستند. و در حالی که به نظر می رسید اجداد Trofeo آن راضی هستند که این اشتیاق ارثی را کم کنند، میراث Grecale مانند همیشه قوی است. مازراتی بازگشته است و به دنبال یک رابطه عشقی وحشتناک و غم انگیز برای جشن گرفتن بازگشت به خانه است. سوالات متداول عملکرد BMW X4 M Porsche Macan GTS Mercedes-AMG GLC 63 E رقبا
آیا مازراتی Grecale Trofeo هیبریدی است؟
نه. Grecale پایه و Grecale Modena سطح متوسط دارای یک هیبریدی ملایم 2.0 لیتری چهار سیلندر در زیر کاپوت هستند، در حالی که Grecale Trofeo 3.0 لیتری V6 بدون هیچ گونه کمک الکتریکی کار می کند.
آیا Maserati Grecale یک خودروی الکتریکی است؟
مازراتی نسخه Folgore از Grecale 2024 را خواهد ساخت که در اصطلاح این شرکت یک مدل کاملاً الکتریکی است - "folgore" ایتالیایی برای رعد و برق است.
مازراتی گرکاله تروفئو چقدر سریع است؟
به لطف یک موتور V6 توئین توربو با قدرت 523 اسب بخار، Grecale Trofeo می تواند در 3.6 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برسد و تا 177 مایل در ساعت بخار تمام نمی شود.