![Rover 75 دارای سیستم تعلیق FWD و RWD Plus BMW Z1 بود]()
برند روور – که نباید با لندرور اشتباه شود – تاریخچه طولانی و بسیار جالبی داشت. این مارک در 15 آوریل 2005 متوقف شد، اما بسیاری از مدل های آن هنوز به عنوان برخی از متمایزترین محصولات خودروسازی اروپا در نظر گرفته می شوند. این امر به ویژه در مورد روور 75 صدق می کند، یک سدان باشکوه که دارای طراحی قدیمی و فناوری های قرض گرفته شده از BMW بود.
به گنجینه های بی زمان اروپایی خوش آمدید، نگاه هفتگی ما به خودروهایی از بازار اروپا که نسل اتومبیلرانی را تعریف می کنند. چرا ما آن را دوست داریم؟
در قلب جذابیت Rover 75 طراحی یکپارچهسازی با سیستمعامل متمایز آن است، انحراف از استایل معمولی رایج در خودروهای بخش D اروپا در دوران خود. چشم انداز ریچارد وولی وسیله نقلیه ای را به وجود آورد که زیبایی شناسی کلاسیک را در بر می گرفت و شجاعانه در میان رقبای مدرن تر خود در آن زمان متمایز بود.
بخش D، یک عرصه رقابتی شدید در اواخر دهه 1990، شاهد ورود Rover 75 به قلمروی ناشناخته با طراحی برگشتی خود بود. در حالی که موتورهای مناسب و فناوری های پیشرفته داشت، خریداران بالقوه اغلب تصور می کردند که به طرز ناامیدکننده ای از رقبای خود خارج شده است. این تصور که احتمالاً توسط عوامل خارجی مانند انتقادات عمومی و چالشهای مالی بیامو تقویت میشود، منجر به وضعیتی شد که روور 75 با یک نبرد سخت برای شناخت مواجه شد. گالری: Rover 75 (1999-2005) 32 عکس چه زمانی ماشین پرتاب شد؟
همانطور که گفته شد، روور 75 که در 20 اکتبر 1998 در نمایشگاه خودروی بیرمنگام به نمایش درآمد، به دلیل طراحی متمایز خود به سرعت بسیار قابل تشخیص شد. قبل از ورود به بازار در 17 ژوئن 1999، آزمایشات گسترده ای توسط مطبوعات موتوری انجام شد. تولید در سال 2005 به پایان رسید. چگونه در خط تولید قرار گرفت؟
روور 75 که به عنوان یک سدان لوکس سایز متوسط در بازار قرار گرفت، جای محصول شاخص این برند را گرفت. این خودرو به عنوان جانشین روور 600 و روور 800 عرضه شد. متأسفانه، این خودرو هرگز جایگزینی پیدا نکرد. رقبای آن شامل مدل هایی از رده بالای بخش D، از جمله آلفارومئو 156، جگوار X-Type، Lexus IS و SAAB 9-3 بودند. چه موتورهایی داشت؟
Rover 75 طیف گسترده ای از موتورها را ارائه می کرد، از آسیاب گاز کارآمد 1.8 لیتری گرفته تا KV6 با دوربین چهارگانه قدرتمند در فرمت های 2.0 یا 2.5 لیتری. یک موتور دیزلی که توسط Rover Group و Steyr مهندسی شده بود اما بر اساس موتور دیزلی BMW ساخته شده بود و دارای فناوری پیشرفته ای مانند سیستم مشترک ریل تزریق مستقیم بود.
در سال 2004، Rover یک نوع موتور V8 از این مدل را روانه بازار کرد. این خودرو نسخهای از 4.6 لیتری V8 فورد داشت. جالب اینجاست که آن خودرو دارای پیکربندی دیفرانسیل عقب بود، در حالی که تمامی مدل های دیگر قدرت به چرخ های جلویی خود منتقل می کردند. پلت فرم FWD باید به طور گسترده با یک تونل گیربکس سفت و یک سیستم تعلیق سفارشی در عقب تغییر می کرد تا با V8 سازگار شود. تولید تنها به 166 دستگاه محدود شد.
سیستم تعلیق مدل استاندارد دارای پایههای مک فرسون در جلو بود که توسط بازوهای L آلیاژی پایینی و نقاط نصب با فاصله بسیار زیاد متصل شده بود. جالبتر اینکه سیستم تعلیق عقب یک نسخه اصلاح شده از Z-Axle BMW بود که در خودروی اسپورت Z1 1988 یافت شد. آیا فروش خوبی داشت؟
روور 75 با شروعی چالش برانگیز در بازار مواجه شد. فروش اولیه در سال 1999 برای مطابقت با رقبایی مانند BMW سری 3 و آئودی A4 مشکل داشت، تا حدی به دلیل عوامل خارجی مانند انتقاد عمومی BMW از رویکرد دولت بریتانیا برای کمک مالی به Rover. با وجود این چالش ها، فروش در سال 2000 به میزان قابل توجهی افزایش یافت و آن را به پنجمین خودروی جدید محبوب در بریتانیا در آوریل همان سال تبدیل کرد.
این مدل تا زمان ورشکستگی ام جی روور در آوریل 2005 به فروش قابل قبولی ادامه داد. سفر روور 75 شامل تغییر تولید از کاولی به لانگبریج در سال 2000 پس از فروش شرکت بی ام و به هلدینگ ونچر فونیکس بود.
گذشته از انواع استاندارد آن، میراث Rover 75 با معرفی 75 Tourer و تفاسیر اسپرت تر مانند MG ZT و MG ZT-T گسترش یافت. خودروی خانوادگی کاربردی تر در طول توسعه اولیه این مدل ساخته شد اما BMW هرگز آن را برای تولید تایید نکرد.
گنجینه های اروپایی بیشتر: فورد فوکوس اصلی در اروپا برای موفقیت جهانی طراحی شد. SEAT Ibiza اصلی یک دریچه تمام ستاره با پیچ و تاب اسپانیایی بود