![کانادا از سال 2035 فروش خودروهای جدیدی که آلایندگی دارند ممنوع می کند]()
کانادا میخ دیگری را در تابوت موتور احتراقی با اعلام دستور عدم انتشار آلاینده ها می زند. نسخه نهایی استاندارد در دسترس بودن وسایل نقلیه الکتریکی این هفته منتشر شده است و شامل ممنوعیت فروش خودروهای جدیدی است که از سال 2035 آلایندگی دارند.
قبل از این اتفاق، خودروسازان فعال در کانادا باید قوانین دیگری را رعایت کنند. با شروع مدل 2026، حداقل 20 درصد از خودروهای فروخته شده توسط یک شرکت در یک سال باید ZEV (خودروهایی با آلایندگی صفر) باشند. تا سال 2030، هدف به 60 درصد افزایش خواهد یافت و هدف نهایی، فروش فقط ZEV تا اواسط دهه آینده خواهد بود.
توجه به این نکته مهم است که استاندارد در دسترس بودن خودروهای الکتریکی از لحاظ فنی موتورهای احتراقی را از سال 2035 غیرقانونی نمیداند. به غیر از خودروهای برقی با باتری و خودروهای الکتریکی هیدروژنی، خودروهای بدون آلایندگی نیز میتوانند هیبریدیهای پلاگینی باشند که میتوانند تنها با نیروی الکتریکی کار کنند. با این حال، این PHEV ها باید در حالت EV کار کنند "قبل از اینکه به عنوان خودروهای هیبریدی، با استفاده از سوخت مایع و برق، برای حداقل فاصله مشخصی کار کنند."
خودروهای سبک تقریباً نیمی از انتشار گازهای گلخانه ای کانادا را از بخش حمل و نقل تولید می کنند. خود بخش حمل و نقل مسئول حدود یک چهارم کل انتشار گازهای گلخانه ای کشور است. با تعیین هدف 2035، مقامات پیش بینی می کنند که وسایل نقلیه سبک آلاینده تا سال 2050 همه از جاده ها حذف خواهند شد.
کانادا آخرین کشوری است که بر خودروسازان فشار وارد کرده تا به سمت خودروهای بدون آلایندگی سوق پیدا کنند. در اوایل سال جاری، اتحادیه اروپا تصمیم گرفت فروش خودروهای جدیدی را که آلایندگی تولید می کنند از سال 2035 ممنوع کند، اما خودروهای ICE که با سوخت مصنوعی کار می کنند مجاز خواهند بود. اتحادیه اروپا از 27 کشور تشکیل شده است: اتریش، بلژیک، بلغارستان، کرواسی، جمهوری قبرس، جمهوری چک (چک)، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت. هلند، لهستان، پرتغال، رومانی، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا و سوئد.
بریتانیا دیگر بخشی از اتحادیه اروپا نیست، اما سال 2035 را نیز هدف قرار داده است، یک تاخیر پنج ساله در مقایسه با برنامه اولیه. کشورهایی مانند نروژ، اسرائیل و سنگاپور نیز اهداف تهاجمی را برای خودروسازان تعیین می کنند تا به سمت خودروهای برقی بروند. به طور مشابه، ایالت های بیشتری در ایالات متحده قصد دارند این استانداردها را در سال های آینده اتخاذ کنند.
عصر یخبندان در نهایت به پایان می رسد: نیوجرسی به سمت ممنوعیت فروش خودروهای گازسوز جدید از سال 2035 حرکت می کند فورد نمی خواهد بریتانیا ممنوعیت موتور احتراقی را برای خودروهای جدید در سال 2030 به تعویق بیندازد [به روز رسانی]