
مرسدس EQG، نسخه برقی و بهبود یافته از یکی از خودروهای پر طرفدار مرسدس به نام G کلاس، به سرعت به دنیای خودروهای الکتریکی پیوسته است. اخیراً، تصاویری از این خودرو منتشر شده است تا به مخاطبان، طرح زیبا و خاص این خودرو را نشان دهد.
مرسدس در حالی که جزئیات فنی خودرو را فاش نمیکند، از عملکرد برتر این خودرو در مسیرهای دشوار و بیراههها خبر میدهد و آن را به عنوان بهترین خودروی بیراههنورد جهان معرفی کرده است. شرکت آلمانی همچنین به تکنولوژی پیشرفته برقی این محصول اشاره کرده است.
طراحی مرسدس EQG
پاراگراف اصلاح شده: مشخصات ظاهری مدل EQG شرکت مرسدس بنز تا حد زیادی شباهتی به مدل درونسوز خود دارد، که بهزودی برای آن فیس لیفت انجام خواهد شد. با این حال، تغییرات اعمال شده تا حد زیادی تغییرات بزرگی در خودرو ایجاد نمیکند.
یکی از ویژگیهای بارز G کلاس مرسدس، قرار دادن زاپاس روی در صندوق است. این ویژگی در مدل EQG نیز به شکلی متفاوت تکرار شده است. در این مدل، جعبه زاپاس به صورت مربع-شکلی طراحی شده و در نظر گرفته شده است تا به عنوان یک محفظه قفلدار برای نگهداری لوازم کوچک استفاده شود.
با نگاه دقیق، میتوان به جزئیات دیگری نیز پی برد که شامل طرح جدید رینگها، جلوپنجره بدون منفذ و دریچههای هوای موجود در گلگیرهای عقب است.

کابین و امکانات مرسدس EQG
با توجه به تصاویر فاش شده از داخل کابین مدل مرسدس EQG، طراحی فرمان، کنسول میانی و دسته تغییر دنده بهبود یافته است. البته باید توجه داشت که برخی از این نوآوریها نیز در G کلاس جدید قابل مشاهده خواهند بود. اما دکمه G-Turn که به عنوان یک ویژگی منحصر به فرد قابلیت چرخش درجا را فعال میکند، تنها در EQG وجود خواهد داشت.
مشخصات فنی مرسدس EQG
همانطور که پیشتر اشاره شد، مرسدس از اعلام جزئیات فنی مدل EQG خود خودداری میکند، اما انتظار میرود که این خودرو با استفاده از ۴ موتور الکتریکی، قدرت و پایداری بالایی را به ارمغان بیاورد.
همچنین، باتری با ظرفیت بالا برای این خودرو در دسترس قرار خواهد گرفت. ترکیب شیمیایی سیلیکونی آن بهبود چشمگیری در چگالی انرژی باعث میشود، با افزایش 20 تا 40 درصدی.
سوالات زیادی دربارهی مرسدس EQG بی پاسخ باقی مانده است. با اینحال، قابلیت آنها برای پاسخگویی در نزدیکی آینده، به خاطر اعلام مرسدس بنز راجع به معرفی رسمی این خودرو در سال آینده، قابل اطمینان است.
تجربه رانندگی مرسدس EQG
خودروی مرسدس بنز G کلاس، به عنوان یک خودروی محبوب و معتبر دستخوش بهبوداتی گردیده است. این خودرو در طول سالیان طویلی قادر به تطبیق با تغییرات مد روز نبوده است. با این حال، شرکت خودروساز آلمانی تصمیم گرفته است که این خودرو را با روشهای جدید و پیشرفتهتری بهبود ببخشد، به عنوان مثال پیشرانه درونسوز جایی ندارد و به جای آن از پیشرانه برقی استفاده خواهد شد.
یکی از ویژگیهای برجسته خودروی G کلاس اشرافی آن قابلیت بیراههنوردی است. EQG که همتا برقی G کلاس است، همچنین از این قابلیت برخوردار است. تستها نیز صورت گرفته و نمونه آزمایشی از این خودرو به منطقهای کوهستانی در فرانسه ارسال شده است تا تواناییهای آن را به خوبی بررسی کند و ثابت کند.
مرسدس بنز EQG، یک خودرویی با بدنه استتار شده است که در آن آقای Emmerich Schiller، یکی از مدیران مرسدس بنز در حال رانندگی است. گروهی از مهندسان مرسدس نیز همراه او هستند.
مدل مرسدس بنز EQG حفاظت های لازم را برای موتور برقی و باتری از آسیب های ناشی از رانندگی در مناطق سخت و آفرود دارد و از قطعات کولار کربن بهره می برد.

در سال 2024 مرسدس بنز EQC عرضه نخواهد شد و به همین دلیل هنوز اطلاعاتی درباره قدرت موتور و ظرفیت باتری در دسترس نیست. با این حال، ممکن است ظرفیت باتری از 108 کیلووات ساعت در مدل قبلی بیشتر باشد. به نظر می رسد بهترین راهکار برای استفاده بهینه از قدرت پیشرانش، استفاده از 4 موتور الکتریکی است که هرکدام بر روی یک چرخ نصب شده است. با توجه به مشخصات EQS 580 SUV، می توان پیش بینی کرد که EQG حدوداً قدرتی بین 600 تا 670 اسب بخار خواهد داشت.
اگر این عوامل را در کنار وزن تقریبی 3 تنی ماشین EQG در نظر بگیریم، ممکن است برد تقریبی این خودرو حدود 500 کیلومتر باشد. با استفاده از یک باتری که قادر به جذب جریان 350 کیلووات است، میتوان در مدت 30 دقیقه باتری را از 10 به 80 درصد شارژ کرد.

معماری EQG تغییرات چندانی نسبت به گونه قبلی نداشته است، با این حال رابط کاربری MBUX بهروز شده است و بروزرسانی دیگری در G-Class صورت نگرفته است. بهطور عمده، تنها تغییر قابل مشاهده، حضور یک دکمه جدید بوده که با فشردن آن، چرخهای سمت راست عقب کرده و به این ترتیب، خودرو را به راحتی میتوان جلو برد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.