
دو شرکت ایتالیایی برتر در صنعت خودرو، لامبورگینی و فراری، به تازگی وارد بازار خودروهای شاسیبلند شدهاند. اتفاقات اخیر نشان میدهد لامبورگینی با ارائه مدل اوروس، توانست تاثیر مثبتی بر بازار خود داشته باشد و محبوبیت بیشتری کسب کند. اما متأسفانه فراری با ارائه پورسانگوئه، به دلیل عدم جذابیت کافی برای مشتریان فراری، توانایی حراجی نداشته است و محدودیتهایی در تولید آن قرار داده شده است. تولید این مدل فقط به ۲۰ درصد ظرفیت کارخانه فراری محدود شده است.
تیونر آلمانی Pogea Racing با تجربه ۲۵ سال در تغییر و اصلاح مدلهای آلفارومئو و آبارث و گاهی همروند روی فراری فعالیت دارد. این شرکت اخیراً تغییرات اساسی را برای خودروی پورسانگوئه ارائه کرده است.

این مدل اصلاح شده از Pogea Racing دارای رینگهای جلوی ۲۳ اینچی و عقبی ۲۴ اینچی است و گلگیرهای آن به طور برجستهای ارتقا یافته است. این تیونر پیشتاز نیست و قبلاً کمپانی کارلکس دیزاین پروژهای با تغییرات دو رنگی بر روی این خودرو را معرفی کرده بود.
نمونه سفارشی جدیدی که معرفی میشود، بیشتر به نظر یک خودروی هاچبک تغییریافته تا یک شاسی بلند و در ساخت آن از مواد فیبرکربن بسیار استفاده شده است. در بخش عقب، دستگاه تعویض روغن چهارگانه با سیستم خروجی اگزوز جهت افزایش انتقال حرارت به سیستم نصب شده است و شباهتهایی با مدل کوروت Z06 دارد. همچنین، طراحی دیفیوزر در بخش عقب برای بیشترین تاثیر در عملکرد خودرو مدنظر است فراهم شده است. این کیت بدنه به صورت دیجیتالی طراحی شده است و در صورت ثبت سفارش، تولید و تحویل میگردد.

تیونر اعلام کرده است که در حال حاضر در حال توسعه یک پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی با افزایش قدرت است و در آینده قصد دارد نسخه ۸۲۰ اسب بخار این پیشرانه را عرضه کند. گشتاور این پیشرانه مشخص نشده است، اما ممکن است بیشتر از گشتاور ۷۱۵ نیوتن متر نسخه استاندارد باشد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.