![این پورشه 964 RSR برقی نقطه را از دست می دهد]()
این روزها هیچ کمبودی برای ریستومودهای پورشه 911 وجود ندارد. نسخه ای برای هر سلیقه ای وجود دارد، چه بخواهید چیزی که توسط سینگر کامل شده باشد، چه چیزی کمی وحشی تر توسط Guntherwerks، یا چیزی که توسط Tuthill به 11000 برسد. سپس Everrati، شرکت بریتانیایی است که کارهای بسیار هوشمندانه ای در تبدیل 911s به خودروهای تمام الکتریکی انجام داده است. آخرین آنها، ادای احترام به موتور 3.8 لیتری 964 RS، کمی معماست.
قبل از اینکه به چرایی آن بپردازیم، شاید کمی توضیح درباره کاری که Everrati انجام می دهد ضروری باشد. این شرکت قلب 911 را که فلت 6 است، جدا می کند و آن را با دو موتور الکتریکی در پشت محور عقب جایگزین می کند. سپس ماشین را با باتری ها بارگیری می کند، اما برای حفظ توزیع وزن، باتری ها را بین جلو و عقب تقسیم می کند. آنها به این افتخار میکنند که میتوانند آن را حفظ کنند تا امیدواریم به همان شخصیت منحصربهفرد 911 که از زمان عرضه 60 سال پیش تا کنون داشته است، ادامه دهند.
با همه حسابها، رانندگی با آنها سرگرمکننده است و هزینه کمی برای کار کردن دارد، راهی بدون آلایندگی برای ادامه داشتن خودرویی شبیه به یک 911 قدیمی در آیندهای که موتور احتراقی کار نمیکند. با این حال، این مدل خاص جایی است که همه چیز کمتر معنا پیدا می کند.
این فلاش زرد با الهام از موتور 3.8 لیتری 964 RSR، یکی از خام ترین 911 های آن دوران، یک خودروی واقعی الهام گرفته شده از موتوراسپرت با بدنه پهن، بال بزرگ و 325 اسب بخار که از طریق یک جعبه دنده پنج سرعته دستی کار می کرد، الهام گرفته شده است. به آن مانند یک ماشین مسابقه برای جاده فکر کنید. آنها اکنون نیز دلارهای کلانی دریافت می کنند و یکی از آنها در سال 2022 به قیمت 1.2 میلیون دلار فروخته شد.
در حال حاضر، نسخه Everrati احتمالا بهتر از نسخه اصلی ساخته شده است. برای محیط زیست هم بهتر است. حتی در عرض 3.7 ثانیه به 60 می رسد، تقریباً یک ثانیه سریعتر از نسخه اصلی. برای من اهمیت دادن خیلی سخت است.
چیزی که اکنون در مورد خودرویی مانند RSR وجود دارد این است که مهم نیست چقدر خوب ساخته شده است، چقدر برای محیط زیست خوب است یا چقدر سریع است. آنچه مهم است این است که چه چیزی را نشان می دهد، بازگشتی به زمانی که ماشین ها همه درگیر درگیری مکانیکی عمیق بودند. این چیزی است که پس از رانندگی با 911 S/T جدید در من طنین انداز شد و اینکه چگونه هر ذره ای از تجربه مکانیکی با راننده مرتبط می شود. RSR 30 سال پیش تجربهای به همان اندازه خام بود، خودرویی که همیشه توجه شما را میخواست و موتوری داشت که به تمام معنا صحبت میکرد. موتور را بردارید و آن را با باتری ها و موتورها جایگزین کنید، و در حالی که 911 S/T احتمالا هنوز برای رانندگی عالی خواهد بود، دیگر 911 S/T نخواهد بود. این می تواند یک ماشین اسپرت EV سرگرم کننده باشد.
911 های بیشتر؟ 911s بیشتر. پورشه 911 S/T آنقدر خوب است که شما را دیوانه می کند.
در اینجا، ما یک کیت بدنه روی یک 911 قدیمی داریم که قلبش بیرون زده است، گیربکس و همه چیز. درگیریای که از پیشرانه به وجود میآید تمام شده است، و شما با خودرویی باقی میمانید که شبیه جذابترین 911 در بلوک به نظر میرسد و حتی ممکن است رانندگی آن لذت بخش باشد، اما یکی از مهمترین عناصر اصلی را از دست دادهاید.
این بدان معنا نیست که تبدیل EV چیز بدی است. برعکس، برای برخی از خودروها، آنها تمام معنا را در دنیا دارند. خودروهای لوکسی از دهههای پیش وجود دارند که بهتر از برق استفاده میکنند و برخی از خودروهای اسپرت کوچک میتوانند به روشی جالب از پیشرانه EV استفاده کنند. تعویض خودروهای برقی همچنین مطمئناً خودروهای قدیمیتری را که موتورهای سوخته بودند نجات داده و به آنها فرصتی دوباره برای زندگی داده است.
و در حالی که پایه این خودرو ممکن است به یک ضایعات 964 فرصتی برای زندگی دوباره داده باشد، همچنین بدنه یک افسانه واقعی را به دست آورده است، خودرویی که به دلیل خام بودن و سازش ناپذیر بودنش معروف است. به جز مولفه ای که نه تنها بخشی از نام، بلکه بیشتر شخصیت آن را به آن می دهد. من تمایل دارم مالکانی را قضاوت کنم که نشان هایی بر روی خودروهای خود می گذارند که لیاقت آنها را ندارند – در اینجا به شما نگاه می کنم با یک 528i که پشت آن M5 نوشته شده است – و این 964 Carrera RS بدون موتور مطمئناً یکی از آنهاست.
اگر فکر می کنید من پر از مزخرف هستم و می خواهید یکی بخرید، مهمان من باشید. اما اگر یک خودروی برقی تبدیل شده 911 با بادی کیت RSR خریداری میکنید، خود را برای توضیح زیاد آماده کنید و آماده باشید که در حین انجام این کار اصلاً صدای جالبی نداشته باشید.