بررسی پژو 207 اتومات TU5P

مقالات خودرویی

امکانات و ارتقاهای ایمنی برای 207 سقف شیشه‌ای

در ماه آذر سال ۱۴۰۲، پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه‌ای با برخورداری از سامانه‌ای به نام TPMS که فشار باد تایرها را مداوماً اندازه‌گیری می‌کند و در صورت کاهش فشار آن را به راننده اعلام کرده و اقدامات لازم را توصیه می‌کند، تجهیز شده است. این ویژگی، همچنین بهبود ایمنی، کاهش مصرف سوخت، بهبود کیفیت رانندگی و افزایش عمر تایرها را ممکن می‌سازد.

یکی از امکانات مهمی که به پژو ۲۰۷ اتوماتیک ارتقا یافته اضافه شده، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی به نام ESC است. این سیستم بهبود سطح ایمنی خودرو را دستیابی می‌دهد. وظیفه اصلی این سیستم، کنترل خودرو در مسیرها و پیچ‌هایی که ممکن است لغزشی داشته باشند را انجام می‌دهد. هنگام ورود به یک پیچ با سرعت بالا، سیستم کنترل پایداری به حفظ خودرو در مسیر و جلوگیری از انحراف و واژگونی آن کمک بسیاری می‌کند. این سیستم توسط فعال سازی ترمز در چرخ‌ها و متوقف کردن دریچه گاز، سعی می‌کند خودرو را از شرایط بحرانی خارج کند. سیستم ESC بر اساس زاویه فرمان و سرعت خودرو عمل می‌کند و در صورت شناسایی شرایط بحرانی، فعال می‌شود. این سیستم به طور پیش فرض روشن و فعال است، اما برای غیرفعال کردن موقت آن، یک کلید در داشبورد وجود دارد. حالت "Esc off" تا سرعت ۵۰ کیلومتر برای راننده در دسترس است و در سرعت‌های بالاتر از این، ESC به دلایل ایمنی مجدداً فعال می‌شود.

سامانه کنترل کشش TCS در مدل ارتقا یافته پژو ۲۰۷ نیز اضافه شده است. این سیستم جلوگیری می کند که چرخ ها در حالت هرزگردی قرار بگیرند و به راحتی در مسیرهای لغزنده حرکت کنند. از امکانات اضافی دیگر در مدل اتوماتیک با سقف شیشه ای پژو ۲۰۷، سیستم HSA یا کمکی شروع حرکت در سربالایی است. با استفاده از این سیستم، هنگام شروع حرکت در تپه ها، ترمز خودرو به مدت سه ثانیه نگه داشته می شود تا جلوی حرکت عقب را بگیرد. در این بازه زمانی، راننده می تواند ترمز را رها کرده و پدال گاز را فشار داده تا خودرو شروع به حرکت به جلو کند. در صورت حرکت به سمت عقب، سیستم از حرکت به طرف جلو جلوگیری می کند.

یکی از سیستم‌های استفاده شده در خودروها، ترمز هوشمند HBA (Hydraulic Brake Assist) می‌باشد. عملکرد این سیستم به این صورت است که در صورت ترمزگیری‌های شدید و ناگهانی که معمولا در شرایط بحرانی رخ می‌دهد، فشار هیدرولیکی نیروی ترمز را در کمتر از یک ثانیه به بیشترین حالت ممکن افزایش داده و باعث متوقف شدن خودرو در کمترین فاصله ممکن می‌شود. این سیستم با توجه به مزایای بسیار خوبی که در تمام کشورها حاصل شده است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. هرچند باید توجه داشت که رعایت قوانین ایمنی در رانندگی همواره در اولویت قرار دارد.

پژو ۲۰۷ قبلاً به دی لایت یا همان چراغ روشنایی در روز مجهز بود، اما برای پاس کردن استانداردهای ۸۵گانه چراغ پوزیشن عقب نیز به صورت همزمان با چراغ روز روشن می‌شود.

ایران خودرو، مدل پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه ای ارتقا یافته را با ویژگی آیینه الکتروکرومیک و حساس به نور به بازار عرضه می کند. در حالی که این ویژگی در نسخه های قدیمی تر موجود نبوده است. همچنین، این خودرو هم اکنون با روکش صندلی جدیدی ارائه می شود که از یک ترکیب چرم و پارچه تشکیل شده و ظاهر زیباتری به فضای کابین می بخشد.

یکی از الزامات استانداردهای ۸۵گانه، نشانگر تعویض دنده بهینه یا سیستم GSI است. این سیستم بهبود یافته اکنون بر روی پژو ۲۰۷ اتوماتیک با سقف شیشه ای نصب می شود. این سیستم به راننده اطلاع می دهد که در حالت دستی یا ترونیک تعویض دنده است که این اطلاعات به وسیله نمایشگر جلوآمپر واسطه شده و به راننده ارائه می شود. همچنین سیستم به راننده پیشنهاد می دهد در صورت لزوم دنده را بالاتر ببرد.

برای ارتقای استانداردهای حفاظتی عابرین پیاده در خودروی پژو ۲۰۷ اتوماتیک، تغییراتی در بدنه و به ویژه در پنجره سقف اعمال شده است. همچنین، تغییراتی در موتور نیز انجام گرفته است.

معرفی مدل‌های جدید سقف فلزی و شیشه‌ای

گذشته بیش از ده سال از ورود پژو 207 به بازار ایران می‌گذرد. در این مدت، این خودرو هاچبک فرانسوی، تغییرات زیادی در ظاهر و مشخصات فنی خود داشته است و با گذر زمان، همچنین تا حد زیادی در داخلی سازی آن اصلاحاتی صورت گرفته است. به طوری که دیگر نمی‌توان آن را به عنوان خودرویی تماما فرانسوی شناخت.

پژو 207 در حال حاضر در بازار کشور ما در مدل‌های دنده‌ای و اتوماتیک قابل تهیه است. البته، در این مقاله به بررسی وضعیت پژو 207 اتوماتیک می‌پردازیم و تغییراتی که این خودرو در طول سال‌ها تجربه کرده است را بررسی می‌کنیم.

سری اول: پژو 207 اتومات با موتور TU5

در سال 1389، شرکت ایران خودرو، تولید خودروهای پژو 206 صندوقدار را متوقف کرد. تولید پژو 207 هاچبک را آغاز کردند که در واقع یک نسخه بهبود یافته از پژو 206 پلاس برای بازار جهانی بود. با این حال، به دلایلی، ایران خودرو تصمیم گرفت آن را با نام پژو 207 به بازار ایران عرضه کند.

پژو 207 سری اول

خط تولید خودروی پژو 207 در سال 1391 بسته شده است. این مدل در دو نوع دنده‌ای و اتومات قابل تهیه بود و بعد از چند سال تولید از خط تولید خارج شد. علت این اتفاق، ایجاد تحریم‌های فشرده در اواخر دولت دهم است که منجر به فرار فرانسوی‌ها از بازار ایران شد. یکی از پیامدهای این وضعیت، توقف تولید خودروی پژو 207 بود و چراغ‌های خط تولید آن خاموش شد.

سری دوم: پژو 207 اتومات با موتور TU5

فروش خودروی جدید پژو 207 در سال ۱۳۹۵ آغاز شد و امکانات و قابلیت های آن نسبت به مدل قبلی بهبود یافته بود. با این حال، تحویل اولین دسته از این خودرو با تاخیری برابر با ۱۰ ماه روبرو شد و در پایان زمستان سال ۱۳۹۵ به مشتریان تحویل داده شد.

در فصل زمستان سال 1395، در یک مراسم با حضور خبرنگاران، ایران خودرو برای اولین بار خودروهای دنا پلاس و پژو 207 صندوقدار را معرفی کرد. پس از یک سال، در ماه اسفند سال 1396، فروش پیش از عرضه خودروی پژو 207 صندوقدار آغاز شد.

پژو 207 سری دوم

قرار بود اولین تحویل جدید پژو 207 بین خرداد و شهریور ماه سال ۱۳۹۷ انجام شود. اما به طور ناگهانی، تاخیری در تحویل بوجود آمد و نهایتاً نسخه اولیه پژو 207 صندوقدار در آخر آبان ماه ۱۳۹۷ به مشتریان تحویل داده شد.

سری سوم: پژو 207 اتومات با موتور TU5P

با خروج یک‌جانبه ایالات متحده از توافق برجام، خودروسازان ایرانی، از جمله ایران خودرو خبرنگاری شدند. یکی از چالش‌های اساسی در این زمینه تامین گیربکس اتوماتیک AL4 برای ایران خودرو بود.

با هدف بهبود و بهبود بخشی کامل، ایران خودرو تصمیم گرفت به همکاری با شرکای تجاری جدیدی و با مشارکت آنها، بتواند موتور EC5 پژوسیتروئن را به صورت بومی و تولید انبوه در فصل پاییز ۱۳۹۹ به بازار عرضه کند. به این ترتیب، ایران خودرو در تلاش است تا تا پایان سال ۱۴۰۲ موتور قدیمی TU5 را از تمامی محصولات خود حذف کند و آن را با موتور جدید TU5P جایگزین کند.

بعد از تولید انبوه موتور TU5P، ایران خودرو به تمرکز بر داخلی‌سازی گیربکس‌های خود پرداخت. در ابتدا، در نیمه اول سال ۱۳۹۹، گیربکس AT6 که با شش دنده اتوماتیک عرضه می‌شد تولید شد و روی خودروی دناپلاس توربو اتوماتیک نصب شد. همچنین در نیمه دوم سال ۱۴۰۰، خودروی تارا اتوماتیک با استفاده از همین گیربکس AT6 وارد بازار شد. گیربکس AT6 ایران خودرو ساخت شرکت DAE چین است.

با پیشرفت تولید گیربکس AT6 توسط ایران خودرو، آنها تصمیم گرفتند گیربکس MT6 را نیز تولید کنند. گیربکس MT6 شش دنده دستی است و در اواخر سال ۱۳۹۹ با موفقیت تولید شد. ابتدا روی راناپلاس پانوراما استفاده شد و سپس در نیمه اول سال ۱۴۰۱ روی دناپلاس توربو با شش دنده نیز نصب شد.

در شرایطی که ایران خودرو در اختیار موتور TU5P و گیربکس AT6 بود، مدیران شرکت تصمیم گرفتند پژو 207 اتوماتیک را باز احیا کنند. نتیجهٔ اولیهٔ این تصمیم شناسایی 207 مولتی کالر (MC) در نیمهٔ اول سال 1401 بود.

یکی از نتایج این تصمیم، مجدد عرضه ۲۰۷ سقف فلزی و سقف شیشه‌ای بود. با این حال، در این سری جدید، موتور و گیربکس این خودروها تغییر کرده بودند.

انواع مدل های 207 اتوماتیک TU5P

توزیع پژو 207 اتوماتیک TU5P در فصل پاییز سال 1401 آغاز شد. ایران خودرو به صورت به سکوت، فروش این خودرو را آغاز کرد، چراکه فقط با ثبت نام در بورس کالا امکان خرید آن وجود داشت. این موضوع باعث شد که بسیاری از مشتریان ایران خودرو در مورد عرضه این خودرو به بازار آگاه نشوند.

از ابتدا بایستی به خاطر داشته باشیم که مدل PT-5P آتوماتیک خودروی پژو 207 در سال 1401 تولید و به بازار عرضه شده است. این خودرو در سه نسخه مختلف موجود است:

  • 207 اتوماتیک TU5P با سقف فلزی
  • 207 اتوماتیک TU5P با سقف رنگی (مولتی کالر)
  • 207 اتوماتیک TU5P با سقف شیشه‌ای (پانوراما)

با توجه به مطالب فوق، تمام مدل‌های اتوماتیک پژو 207 (با سقف فلزی و شیشه‌ای) که در سال 1400 تولید شدند، از نسل دوم مدل 207 بودند. این مدل‌ها همگی مجهز به موتور TU5 و گیربکس 4 سرعته بودند.

پس از آشنایی با انواع مختلف خودروی پژو 207 اتوماتیک TU5P، حالا به بررسی تیپ‌های مختلف این خودرو می‌پردازیم و می‌بینیم که چه تفاوت‌هایی بین نسخه‌های جدید و قدیم این خودرو وجود دارد.

تفاوت 207 اتومات TU5 با 207 اتومات TU5P

با توجه به اطلاعاتی که قبلاً در اختیار داشتیم، می دانیم که پژو 207 اتوماتیک سقف فلزی در سالهای 1395 تا 1400 با موتور TU5 تولید شده است. در سال 1399 نیز پژو 207 اتوماتیک با سقف شیشه ای وارد بازار شده و تا سال 1400 عرضه شده است. این نسخه نیز همانند مدل سقف فلزی، دارای موتور TU5 می باشد.

در زمستان 1401، ما شاهد عرضه سری سوم پژو 207 اتوماتیک بودیم. در جدول زیر، تفاوت بین سری دوم و سری سوم پژو 207 اتوماتیک قابل مشاهده است.

انواع پژو 207 اتوماتیک
مدل 207 اتوماتیک TU5 207 اتوماتیک TU5P
حجم موتور 1587 سی سی 1587 سی سی
حداکثر قدرت 105 اسب بخار 113 اسب بخار
حداکثر گشتاور 142 نیوتن متر 144 نیوتن متر
نسبت تراکم 10.5 11
گیربکس 4 دنده اتومات 6 دنده اتومات
مصرف شهری 11.4 لیتر 10.1 لیتر
مصرف جاده‌ای 6.1 لیتر 5.8 لیتر
مصرف ترکیبی 8 لیتر 7.4 لیتر
سقف قرمز (MC) ندارد سفارشی
سقف شیشه‌ای سفارشی سفارشی
ترمز عقب دیسکی سفارشی استاندارد
فرمان برقی سفارشی استاندارد
رینگ 14 آلومینیومی سفارشی استاندارد

متنی که برای بهبود و بازنویسی ارسال کردید، نامفهوم است. چگونه می توانم به شما کمک کنم؟

همانطور که در جدول فوق مشاهده می‌شود، بر روی همه مدل‌های 207 اتوماتیک TU5P، سه ویژگی استاندارد شامل ترمز دیسکی عقب، فرمان برقی و رینگ 14 اینچ آلومینیومی وجود دارد.

متنی که شما فرستاده اید: "این تحقیق به بررسی رابطه بین ورزش و سلامتی روانی در بیماران اسکیزوفرنی ، افراد مبتلا به اختلال افسردگی و افراد عادی می پردازد. نتایج نشان می دهند که ورزش روزانه بهبود در سلامتی روانی را نشان می دهد و به عنوان دلیلی برای درمان این اختلالها مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین، اشتراک ورزش و بهبود عملکرد شناختی نیز مشاهده شده است. در نهایت، تحقیق نتیجه گیری می کند که ورزش و فعالیت بدنی می تواند به عنوان یک راهکار موثر در بهبود سلامت روانی عمومی و بهبود عملکرد شناختی افراد استفاده شود." نسخه اصلاح شده: این تحقیق به بررسی رابطه بین ورزش و سلامتی روانی در سه گروه بیماران اسکیزوفرنی، افراد مبتلا به اختلال افسردگی و افراد عادی می‌پردازد. نتایج نشان می‌دهند که ورزش روزانه می‌تواند بهبودی قابل توجهی در سلامتی روانی افراد را ایجاد کند و به عنوان یک راهکار مؤثر در درمان این اختلالات، در نظر گرفته می‌شود. علاوه بر این، مشاهده شده است که ورزش واقعاً بهبود عملکرد شناختی را نیز ممکن می‌سازد. در نتیجه، می‌توان نتیجه گرفت که ورزش و فعالیت بدنی می‌تواند به عنوان یک راهکار موثر در بهبود سلامت روانی و عملکرد شناختی در افراد عمومی مورد استفاده قرار گیرد.


بررسی انواع پژو 207 در بازار

برای آشنایی با تازه‌ترین اخبار پژو 207 در بازار ایران و همچنین مدل‌های مختلف این خودرو، تفاوت‌های آنها، و مشخصات فنی دقیق پژو 207، می‌توانید به مجموعه مقالات زیر مراجعه کنید:

أگر مالک یک خودروی پژو 207 هستید، احتمالاً به مقالات زیر نیز علاقه‌مند خواهید شد.

شرایط فروش ایران خودرو

جهت دریافت اخبار فروش شرکت ایران خودرو و بررسی طرح های جدید آن، از جمله طرح فروش نقدی، فروش فوق العاده و فروش اقساطی، مقالات زیر را مطالعه کنید.

  •  (طرح‌ عادی)
  •  (طرح‌ جوانی جمعیت)
  •  (طرح‌ نوسازی خودرو)
  • (طرح خودروهای سنگین)

سوال یا نظری دارید؟

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم

 logo اپلیکیشن خودرو شاپ