
شرکت نیسان در جشنواره بزرگ 90 سالگی خود، قصد دارد پنج مدل سفارشی را در ژاپن به معرض دید عموم قرار دهد.
شرکت نیسان در تاریخ 26 دسامبر 1933 تأسیس شد. بنابراین، تنها چند روز دیگر تا پیرامون 90 سالگی این شرکت باقی مانده است. به منظور گرامیداشت این نقطه عطف مهم در تاریخ نیسان، خودروساز ژاپنی تصمیم گرفته است مجموعهی "سالگرد 90" یا 90th Anniversary را در وطن خود معرفی کند.
این مجموعه شامل انواع مختلفی است که شامل سه مدل هاچبک لیف، نوت و نوت آئورا و یک مینی ون به نام سرنا از رده kei میشود. در این مجموعه 5 خودرو تمام الکتریکی دیده میشود. اما ممکن است برخی از علاقمندان، عدم حضور دو مدل خاص Z و GT-R در این مجموعه را ناراضیکننده بدانند.
این خودروها دارای بدنه ای با رنگ مسی مایل به قرمز هستند که با قطعات و رینگهای مشکی تزئین شده اند و یک مجموعه زیبا ایجاد کردهاند. همچنین، از ترکیب مسی و مشکی در داخل کابین نیز استفاده شده است. همچنین، کفپوشهایی که دارای نماد 90th Anniversary هستند و برخی قسمتهای دیگر ویژه به درخواست خریدار برای این مدلها اضافه میشوند.

بین این پنج خودرو، ساکورا و لیف با پیشرانه برقی تجهیز شدهاند، در حالی که نوت و نوت آئورا با سامانه هیبرید عرضه میشوند. نیسان سرنا از سال ۱۹۹۱ تاکنون در بازار حضور دارد، اما مدل موجود در مجموعه «سالگرد ۹۰» انتخاب شده است، که از سال ۲۰۲۲ تولید میشود. این خودرو به صورت درونسوز و هیبرید به فروش میرسد، اما هنوز تعیین نشده کدام نسخه برای حضور در مجموعه «سالگرد ۹۰» انتخاب شده است.
در روزهای اخیر، نام نیسان چندین بار در رسانهها به گوش میرسد. یکی از مهمترین خبرها، حضور نیسان نوت در بازار به عنوان یک خودروی کراساوور برای نسل آینده است. شرکت رنو که 43 درصد سهام نیسان را در اختیار دارد، اعلام کرده است که قصد دارد سهم خود را در این شرکت به 15 درصد کاهش دهد. در اولین مرحله، 5 درصد سهام رنو در این شرکت قرار است به فروش برسد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.