![کدام یک در برف بهتر عمل می کند، FWD یا RWD؟]()
این یک سوال قدیمی است. همه فاکتورهای دیگر برابر هستند، کدام یک در برف بهتر است، دیفرانسیل جلو یا دیفرانسیل عقب؟ ما در نهایت میتوانیم به لطف بررسیهای تایر در YouTube، پاسخ را تعیین کنیم.
این کانال اخیراً دو سدان آلمانی با مشخصات مشابه را گرد هم آورده است تا یک بار برای همیشه ببینید که آیا FWD یا RWD انتخاب بهتری در یک محیط برفی است. این خودروها، آئودی A4 و بیامو سری 3، از موتورهای دیزلی قدرتمند مشابهی استفاده میکنند و به تایرهای زمستانی Goodyear UltraGrip Performance 3 با اندازه یکسان مجهز هستند.
با وجود تفاوتهای توزیع وزن و چرخهای متقابل، این دو خودرو در تست شتاب خط مستقیم با کنترل کشش فعال عمل میکنند. وقتی کشش خاموش است، BMW کمی نسبت به آئودی برتری مییابد، اما احتمالاً به این دلیل که وزن خودرو هنگام شتابگیری به عقب فشار میآورد و کشش بیشتری به چرخهای محرک میدهد.
سپس این دو خودرو با شیب 15 درصدی در مقابل یکدیگر قرار می گیرند تا ببینند کدامیک برای شروع از توقف مشکل بیشتری دارد. هر دو به طور متوسط عملکرد خوبی دارند، اما باز هم این BMW است که کمی بهتر عمل می کند. در آزمایش شتاب جانبی بر روی لنز برفی، این دو خودرو با هم برابر هستند که عمدتاً به لطف لاستیک یکسان آنها است.
وقتی این دو خودرو در یک دوره مدیریت برف در مقابل یکدیگر قرار می گیرند، همه چیز جالب می شود. BMW زمان دور سریعتری را با کنترل کشش خاموش تنظیم میکند، اما این آئودی است که با فعال نگه داشتن ESC سریعتر میشود.
اطلاعات بیشتر در مورد تست زمستانی رانندگی برفی نشان می دهد که زنجیر و جوراب به خوبی لاستیک های برفی نیستند این چرخ هیوندای دارای یک زنجیر برفی داخلی است که بیرون می زند
همه نتایج مختلف را حساب کنید، و این BMW و دیفرانسیل عقب آن است که پیروزی را میبرد – اما نه چندان. اگر باید از این ویدئو یک نتیجه بگیرید، این است که در برف بدون توجه به اینکه کدام چرخ رانده می شود، خوب خواهید بود، تا زمانی که مجموعه مناسبی از لاستیک های برفی روی ماشین خود داشته باشید.