![جنرال موتورز می گوید کنار گذاشتن Apple CarPlay حواس پرتی را کاهش می دهد. جز این نیست]()
چند روز پیش، یکی از نمایندگان جنرال موتورز به موتور ترند گفت که یکی از دلایلی که خودروساز قصد دارد استفاده از Apple CarPlay و Android Auto را متوقف کند، فرونشاندن حواس پرتی راننده است. تیم بابیت، رئیس توسعه محصولات سرگرمی جنرال موتورز، به این مجله گفت که سیستمهای آینهکاری گوشیهای هوشمند گهگاه دچار مشکل میشوند و رانندگان را تشویق میکند تا به جای استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی که حواسپرتی کمتری ایجاد میکند، با دستگاههای خود کمانچه بزنند.
این یک استدلال منطقی است، یکی از بسیاری از دلایل دور شدن جنرال موتورز از CarPlay و Android Auto. و شواهدی برای حمایت از این تفکر وجود دارد. یک مطالعه در سال 2020 توسط موسسه خیریه ایمنی جاده ای بریتانیا IAM Roadsmart نشان داد که استفاده از آینه کاری گوشی هوشمند روی صفحه نمایش خطرناک تر از ارسال پیامک به صورت دستی و رانندگی در حالت بالا یا مستی در حد مجاز است. به طور جدی. استفاده از پیامهای صوتی تا حدودی حواسپرتی را کاهش میدهد، اما فقط از ارسال پیامک گذشته. این موسسه خیریه رانندگی ناقص را ایمنتر تشخیص داد، نتیجهگیری مبتنی بر دادهها که به نظر من اشتباه است. اما من فقط می توانم با شواهد حکایتی مقابله کنم، مانند این داستان 2009 که در Car and Driver ظاهر شد.
به همین دلایل و موارد دیگر، جنرال موتورز اپل کارپلی و اندروید اتو را به نفع رابط داخلی گوگل کنار میگذارد و برنامههای غول فناوری را برای استفاده در خود خودرو قرض میگیرد. برای مثال، راننده میتواند Spotify یا Tidal را از Play Store دانلود کند تا به کتابخانه موسیقی خود دسترسی داشته باشد. همچنین برنامههای شارژ برای شبکههای مختلف EV وجود دارد، و عملکرد Google Maps داخلی، ناوبری مبتنی بر برد و توقفهای شارژ را در طول مسیر ارائه میکند. اکوسیستم بسیار جامع است.
مسئله، جدای از ناامیدی گسترده مصرف کنندگان از این ایده، این است که از حواس پرتی، به ویژه برای کاربران اپل جلوگیری نمی کند. همانطور که در اولین درایو خود از Blazer EV - اولین محصول جنرال موتورز که به نظم جدید جهانی پایبند است - آموختم، علیرغم توانایی دستیار Google برای ارسال و دریافت تماس و پیامک در آیفون من، این سیستم دارای محدودیت های بزرگی است. به اعتبار سیستم، من همچنان میتوانم سیری را در تلفن متصل به بلوتوث خود با نگه داشتن دکمه فرمان صوتی فعال کنم و به من امکان میدهد موارد تقویم و موارد مشابه را دیکته کنم. بیشتر مصرفکنندگان در استفاده از تلفنهایشان بهتر از بهترین سیستمهای سرگرمی اطلاعاتی هستند و قرار دادن این آشنایی در جلو و مرکز منجر به کاهش حواسپرتی میشود.
اما دسترسی به همان عملکردها از طریق سیستم اطلاعات سرگرمی غیرممکن است، به این معنی که اگر شما از آن دسته افرادی هستید که آدرسها و یادآوریها را در لیست کارهای خود قرار میدهند، پیدا کردن آن محتوا بدون برداشتن تلفن سخت خواهد بود. . موسیقی و پادکست های Apple Ditto، که هیچ کدام با Google Automotive سازگار نیستند. بنابراین اگر میخواهید قسمت بعدی را دنبال کنید یا آلبوم خاصی را پیدا کنید، باید یا کنار بکشید یا تسلیم وسوسه رانندگی پریشان شوید.
این مشکلی است که Apple CarPlay و Android Auto در ابتدا برای حل آن در نظر گرفته شده بودند. بیشتر مصرفکنندگان در استفاده از تلفنهایشان بهتر از بهترین سیستمهای سرگرمی اطلاعاتی هستند و قرار دادن این آشنایی در جلو و مرکز منجر به کاهش حواسپرتی میشود. اما در حالی که استفاده از سیستم مبتنی بر گوگل جنرال موتورز نسبت به MyLink و IntelliLink infotainment قبلی بسیار شهودیتر است – و هنوز هم بسیار خوب است، عملکردهای کافی برای جلوگیری از برداشتن گوشیهای خود توسط رانندگان را در این تجربه ادغام نمیکند.
مسلماً اکثر این مسائل به کاربران اپل iOS محدود می شود. اما این یک اکوسیستم 54.0 درصد از کل کاربران تلفن همراه در ایالات متحده را به خود اختصاص داده است – نسبتی که از زمانی که اپل در سال 2020 از اندروید پیشی گرفت بیشتر تغییر کرده است – و انتظار جنرال موتورز کمی کوته بینانه است که کاربران آیفون از پلتفرم های غیر بومی به طور عمده استفاده کنند. .
و این بدون در نظر گرفتن این استدلال بسیار معتبر است که هر «اطلاعات سرگرمی» به خودی خود یک حواس پرتی است و نه یک راحتی. مطالعه فوق الذکر IAM استفاده از یک سیستم ناوبری داخلی را در نظر نگرفته است، که من گمان میکنم به اندازه آینهکاری گوشیهای هوشمند حواسپرت کننده باشد، زیرا به پیامهای صوتی مشابه و ورودیهای لمسی نیاز دارد.
من تصدیق خواهم کرد که استفاده بی رویه من از سیری برای برنامه ریزی مسیر مأموریتم احتمالاً بیش از 30 ثانیه نشستن در ماشین پارک شده ام و سازماندهی همه چیز قبل از حرکت، حواس پرت تر است. اما من در آن دنیای ایدهآل زندگی نمیکنم، و وقتی CarPlay را در اختیار دارم، حداقل میتوانم برخی از آن وظایف را با دو دست روی چرخ و چشم در جاده انجام دهم.