![تمام این فناوری های ایمنی، تعمیر خودروهای تصادف کرده را بسیار گران تر می کند]()
همانطور که فناوری کمک راننده در وسایل نقلیه گسترش می یابد، هزینه ساخت و در نهایت قیمت برچسب افزایش می یابد. بر کسی پوشیده نیست که خودروهای نو و دست دوم در حال حاضر گران تر از همیشه هستند، اما مطالعه جدید AAA مسئله هزینه دیگری را مطرح می کند که شاید فکرش را نکنید. در صورت خرابی - حتی یک تصادف جزئی - تعمیر آن سیستم های فنی بسیار گران تمام می شود.
در مورد چقدر گران صحبت می کنیم؟ قیمتها بسته به انواع عوامل متفاوت است، اما AAA دریافت که به طور متوسط 37.6 درصد از هزینههای مربوط به تعمیر آسیبهای تصادف صرفاً برای تعمیر و کالیبره کردن سنسورها و دوربینهای مورد استفاده برای سیستمهای راننده پیشرفته است. این شامل مواردی مانند کروز کنترل پویا و کمک حفظ بین خطوط می شود که در آن رادارها و دوربین ها وارد عمل می شوند، اما فناوری های قدیمی مانند سنسورهای پارک عقب نیز در معادله نقش دارند.
گرگ برانون، مدیر مهندسی خودرو برای AAA، گفت: «وسایل نقلیه مجهز به سیستمهای ایمنی پیچیدهتر در حال حاضر بسیار رایجتر شدهاند، بهویژه از زمانی که NHTSA قانون خود را مبنی بر نیاز به ترمز اضطراری خودکار در اوایل سال جاری پیشنهاد کرد. "مصرف کنندگان باید در مورد هزینه های تعمیر مرتبط با این فناوری ها بدانند. اما آنها باید اهمیت تعمیر آنها را نیز درک کنند زیرا سیستم های نادرست عملکرد می توانند منجر به تصادف مرگبار شوند."
با نگاهی عمیق تر به سیستم ها، AAA سه وسیله نقلیه از مدل سال 2023 مجهز به دنده پیشرفته کمک راننده را ارزیابی کرد. به طور متوسط، تعمیر و کالیبراسیون مناسب حسگرهای رادار 500 تا 1300 دلار به هزینه تعمیر اضافه کرد. سنسورهای اولتراسونیک که اغلب برای کمک پارکینگ استفاده میشوند، از 300 دلار تا 1000 دلار به آن اضافه میشوند و سیستمهای دوربین شیشه جلو نیز بین 900 تا 1200 دلار کمک میکنند. باز هم، این هزینه ها فقط برای سیستم های فنی است.
یکی دیگر از آمارهای جالب توجه در این گزارش مربوط به آینه های بغل است. سیستمهای دید فراگیر و نقاط کور اغلب شامل سنسورها و/یا دوربینها در آینههای جانبی میشوند، اما میتوانند بین ۷۴۰ تا ۱۶۰۰ دلار به هزینه تعمیر اضافه کنند. به ازای AAA، این می تواند 70.8 درصد از هزینه تعویض آینه را تشکیل دهد. بله
دریافت فنی: بیامو گیربکس شبیهسازی شده، بازخورد ارتعاشی را برای خودروهای برقی M آینده در نظر میگیرد.
در حالی که چنین سیستم هایی مطمئناً از همه طرف هزینه اضافه می کنند، شکی نیست که این ویژگی ها جان انسان ها را نجات می دهند. یک مطالعه از مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه نشان داد که وانت های مجهز به ترمز اضطراری خودکار 43 درصد کمتر از تصادفات از عقب داشتند و گزارش های آسیب 42 درصد کمتر بود.