![NHTSA نظرات شما را در مورد فناوری پیشنهادی ضد رانندگی در حالت مستی می خواهد]()
اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه به تلاش خود برای الزام وسایل نقلیه جدید به فناوری ضد رانندگی در حالت مستی ادامه می دهد. آژانس فدرال گزارش اولیه خود را در مورد چنین دستوری در این هفته منتشر کرد و چالش های پیش روی اجرای آن را ترسیم کرد. NHTSA همچنین از مردم میخواهد که بازخورد خود را در مورد این موضوع ارائه دهند، زیرا هنوز یک سوال باز است که چگونه وسایل نقلیه جدید برای رانندگان آسیب دیده نظارت خواهند کرد.
آژانس کنجکاو است که بداند آیا مردم پتانسیل مثبت کاذب را می پذیرند که می تواند از رانندگی رانندگان هوشیار با یک وسیله نقلیه جلوگیری کند. حتی اگر سیستم 99.9 درصد دقیق باشد، باز هم میتواند به یک میلیون مثبت کاذب در روز برسد که برای عموم مردم سخت خواهد بود.
همچنین میخواهد بداند دولت چگونه باید به مردم در مورد نگرانیهای مربوط به حریم خصوصی با این فناوری آموزش دهد. حسگرهای بیشتر به معنای جمعآوری دادههای بیشتر و حفاظت از آن اطلاعات احتمالاً برای جلب پذیرش مصرفکننده حیاتی خواهد بود.
این گزارش همچنین این نگرانی را ایجاد میکند که ویژگیهای سطح 2 کمک راننده میتواند رفتارهای معمول رانندگی در حالت مستی، مانند انحراف یا حفظ سرعت نامتناسب را پنهان کند. NHTSA همچنین نگران است که حسگرهای سیستم نتوانند در همه شرایط مانند آب و هوای سنگین، خطکشیهای نامناسب جادهها یا سایر ناراحتیها کار کنند.
اتحادیه اروپا تلاش کرد یک دستگاه اینترلاک مشابه را برای وسایل نقلیه جدید که قرار بود در سال 2022 اجرایی شود، اجباری کند.
این فرصت یکی از معدود شانس هایی است که عموم مردم برای تأثیرگذاری بر سیاست های عمومی آینده دارند. راه رسیدن به دنیایی که ماشین تصمیم میگیرد که آیا شما برای رانندگی مناسب هستید یا نه، هنوز طولانی است، اما با پیشرفت تکنولوژی، پیادهسازی چنین سیستمهای نظارتی آسانتر میشود.
پرستاران جدید: NHTSA استاندارد ترمز اضطراری خودکار را در کامیونهای بزرگ میخواهد، اتوبوسها، فدرال رزرو از خودروسازان میخواهند دستگاههای ضدسرعت را در خودروها نصب کنند.
کنگره قانونی را تصویب کرد که به تصویب این فناوری تا نوامبر 2024 نیاز دارد، اما به نظر می رسد خودروسازان و رگولاتورها به این ضرب الاجل عمل نکنند. ائتلاف خودرو برای ایمنی ترافیک به واشنگتن پست گفت که این گروه قصد دارد تا پایان سال 2025 یک ردیاب راننده مست در حال کار داشته باشد. خودروسازان باید نحوه نصب آن را در خودروهای جدید بیابند، حتی با توجه به این که آژانس اشاره می کند که این سیستم می تواند افزایش یابد. هزینه ها و پیچیدگی، که احتمالا به مصرف کننده منتقل می شود.
میتوانید با جستجوی شماره داکت، NHTSA-2022-0079، و دنبال کردن دستورالعملها پس از انتشار در ثبت فدرال، درباره پیشنهاد در regulars.gov نظر بدهید. مردم همچنین می توانند نظرات خود را به وزارت حمل و نقل ایالات متحده ایمیل یا فکس کنند.