فورد فوکوس اصلی در اروپا برای موفقیت جهانی طراحی شد

مقالات خودرویی
فورد فوکوس اصلی در اروپا برای موفقیت جهانی طراحی شدنسل اول فورد فوکوس در نمایشگاه خودروی ژنو 1998 رونمایی شد و به سرعت به یکی از مهم ترین مدل های این شرکت تبدیل شد. در حالی که آینده این پلاک در این مرحله بسیار نامشخص به نظر می رسد، در پایان دهه 1990، با طراحی متمایز و ویژگی های پیشرفته خود، زمینه را برای عصر جدیدی در تولید خودروهای جمع و جور فراهم کرد. مدلی که عمدتاً با همکاری تیم‌های آلمانی و بریتانیایی فورد توسعه یافت و موفقیتی بین‌المللی به دست آورد. به گنجینه های بی زمان اروپایی خوش آمدید، نگاه هفتگی ما به خودروهایی از بازار اروپا که نسل اتومبیلرانی را تعریف می کنند. چرا ما آن را دوست داریم؟ فورد فوکوس به دلایل زیادی جایگاه ویژه ای را در قلب علاقه مندان به خودرو و رانندگان روزمره به دست آورده است. جذابیت آن در ترکیبی از عوامل نهفته است که با طراحی پیشگامانه آن شروع می شود. فوکوس اصلی از زیبایی‌شناسی ماشین‌های جمع‌وجور سنتی فاصله گرفت و فلسفه استایل New Edge را که در اواخر دهه 1990 معرفی شد، پذیرفت. نتیجه یک نمای خارجی قطبی و در عین حال فریبنده بود که چشم ها را به خود جلب کرد و مدل را از رقبای خود متمایز کرد. یکی از دلایل اصلی تحسین گسترده فوکوس، مهارت مهندسی آن است. برای مثال، معرفی سیستم تعلیق عقب Control Blade، یک جهش رو به جلو در هندلینگ و راحتی سواری برای یک خودروی جمع و جور نشان داد. مهندسان به رهبری ریچارد پری جونز، یک سیستم تعلیق عقب مستقل چند پیوندی با صرفه جویی در فضا و پیشرو در کلاس ساختند که عملکرد الاستو-سینماتیکی استثنایی را ارائه داد. این نوآوری به فرمان تیز فوکوس، کنترل بدنه برتر و سواری نرم بر روی زمین های مختلف کمک کرد. البته، علاقه مندان به فورد همیشه نسل اول فوکوس را به خاطر نسخه های پرفورمنس آن به یاد خواهند آورد. از مدل های ظریف تر SVT در بازار ایالات متحده گرفته تا فوکوس RS با موتور 2.0 لیتری توربو، این خودروی جمع و جور عملکرد مناسبی را برای رانندگان تازه کار و نیمه حرفه ای ارائه می دهد. آخرین اما نه کم‌اهمیت، فوکوس RS WRC یک خودروی رالی موفق با چندین پیروزی معتبر در مسابقات رالی قهرمانی جهان بود. گالری: فورد فوکوس (1998-2004) 22 عکس این خودرو چه زمانی به بازار عرضه شد؟ فورد اولین نسل فوکوس را در ژوئیه 1998 در اروپا معرفی کرد و آن را در اکتبر 1999 به عنوان مدل 2000 به ایالات متحده آورد. خط تولید فوکوس که ابتدا به عنوان هاچ بک سه در، سدان چهار در و واگن پنج در در دسترس بود، در سال 2002 با معرفی هاچ بک پنج در گسترش یافت. این خودرو تا سال 2005 برای بازار اروپا در حال تولید باقی ماند، در حالی که آمریکای شمالی آن را تا سال 2007 حفظ کرد. آرژانتین و برزیل آخرین بازارهایی بودند که حدود یک سال بعد فوکوس اصلی را متوقف کردند. کجای خط تولید این برند قرار داشت؟ فوکوس که به عنوان یک خودروی جمع و جور در بخش C در اروپا قرار گرفت، به سرعت به سنگ بنای خط تولید فورد تبدیل شد. این با موفقیت شکاف باقی مانده توسط فورد اسکورت قدیمی را پر کرد، جایی که فوکوس به طور استراتژیک در قلب بزرگترین بخش بازار از نظر حجم قرار گرفت. در ایالات متحده، فورد در آن زمان محدوده خودرویی بسیار بزرگتری داشت و فوکوس به عنوان یک خودروی مقرون به صرفه که کوچکتر از تاروس، موستانگ، کرون ویکتوریا و کانتور بود، قرار گرفت. چه موتورهایی داشت؟ نسل اول فوکوس طیف گسترده ای از گزینه های موتور را برای پاسخگویی به اولویت های عملکردی مختلف ارائه می دهد. در قاره کهن، موتورهای گازسوز 1.4، 1.6، 1.8 و 2.0 لیتری با قدرتی بین 74 تا 212 اسب بخار در دسترس بودند. یک آسیاب دیزلی 1.8 لیتری از روز اول ارائه شد و بعداً با فیس لیفت فوکوس Mk1 به فناوری مشترک ریل به روز شد. در آمریکای شمالی، موتورهای 2.0 و 2.3 لیتری در دسترس بودند. شایان ذکر است، تیم خودروی ویژه (SVT) فوکوس ZX3 SVT سه در را در اواخر سال 2001 برای مدل سال 2002 معرفی کرد. این نسخه با عملکرد بالا دارای نسخه بازسازی شده موتور 2.0 لیتری Zetec است که با همکاری Cosworth توسعه یافته است. این موتور دارای پیشرفت‌های ویژه‌ای مانند سرسیلندر آلومینیومی، پیستون‌های با تراکم بالا و سیستم زمان‌بندی متغیر میل بادامک با سلونوئید بود. فروش خوبی داشت؟ فورد فوکوس یک موفقیت تجاری در مقیاس جهانی بود. علیرغم استایل رادیکال آن، به ویژه در نسخه هاچ بک، این خودرو در بین مصرف کنندگان در سراسر جهان طنین انداز شد. در ایالات متحده، جایی که فورد به طور سنتی در فروش مدل های اروپایی با چالش هایی مواجه بود، فوکوس بلافاصله پس از معرفی به یکی از ده خودروی پرفروش تبدیل شد. علاوه بر این، فوکوس نقش مهمی در توقف کاهش سهم بازار فورد در اروپا ایفا کرد و فروش فوق العاده خوبی در بریتانیا داشت. در مجموع بیش از پنج میلیون نمونه در سراسر جهان فروخته شد. جالب اینجاست که فورد 4501 فوکوس RS Mk1 ساخت که همه به صورت جداگانه شماره گذاری شده بودند. در خیابان همه این خودروها با ضرر 5000 دلاری به شرکت فروخته شده اند. موفقیت فوکوس بیشتر با جوایز معتبر برجسته شد. این خودرو در سال 1999 به عنوان خودروی سال انتخاب شد و در سال 2000 برنده جایزه خودروی سال آمریکای شمالی شد. گنجینه های اروپایی بیشتر: ولوو 850 جعبه ای سریع، ایمن و راحت روی چرخ ها بود. SEAT Ibiza اصلی یک دریچه تمام ستاره با پیچ و تاب اسپانیایی بود.

سوال یا نظری دارید؟

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم

 logo اپلیکیشن خودرو شاپ