![نقد و بررسی شورلت بلیزر EV: خوب بود اگر ارزانتر بود]()
جنرال موتورز به برد نیاز دارد و به آن نیاز بدی دارد. به غیر از یک مجموعه کامیونهای موفق سرگیجهآور و برخی خودروهای عملکردی بسیار شگفتانگیز (اما جذاب)، این غول خودرو چیز زیادی برای مشتریانی که به دنبال یک خودروی خانوادگی شایسته هستند که بودجه را از بین نبرد، ندارد.
پلت فرم ماژولار EV جنرال موتورز دقیقاً همین را وعده می دهد - دینامیک رانندگی خوب، برد مناسب و صرفه جویی در قیمت به لطف هزینه های توسعه مشترک. شورولت بلیزر EV چهارمین محصول Ultium است که وارد بازار میشود (پس از GMC Hummer EV، Cadillac Lyriq و Chevy Silverado EV)، اما مسلما مهمترین آنهاست.
با توجه به محبوبیت کراس اوورها در سراسر صنعت، اولین خودروهای برقی اکثر مصرف کنندگان احتمالاً به شکل SUV خواهند بود و بلیزر وزن یک نام تجاری افسانه ای را بر روی شانه های بلند و لاغر خود حمل می کند. اما خودروی برقی دیر وارد میشود و قیمت پایه آن حدود 10000 دلار ارزانتر از تخمین اول است، زمانی که کیا EV6 ارزانتر، هیوندای آیونیک 5 و فورد موستانگ Mach-E چند سالی است که این بخش را به خود اختصاص دادهاند، قیمتهای بالایی دارد.
اما بلیزر EV با استایلی هوشمندانه و فنآوری فراوان، و همچنین تجربه رانندگی جذابی که برای هر کسی که با یکی از کراس اوورهای مجهز به موتور ICE Chevy معامله میکند، یک ارتقاء بزرگ به نظر میرسد. با این حال، با وجود مجموعه ای از رقبای عالی، سخت است که در مورد بلیزر برقی هیجان زده شوید. آمار سریع 2024 شورلت بلیزر RS AWD باتری 85.0 کیلووات ساعتی خروجی لیتیوم یونی 288 اسب بخار / 333 پوند فوت برد 279 مایل قیمت پایه 55320 دلار + 1395 دلار قیمت مقصد اول 710 درایو درایو 6 دلار بررسی 40 سردرگمی بسته بندی عکس ها
بخشی از آن ساختار تریم بلیزر است که به عنوان یک مدل پایه 2LT با سیستم جلو یا تمام چرخ متحرک و یک RS شیک با دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ متحرک ارائه می شود. بنا به دلایلی، بزرگترین باتری - یک واحد 12 ماژول، 102.0 کیلووات ساعت با نرخ شارژ 190 کیلووات DC - فقط در Blazer درایو عقب موجود است. اگر چهار چرخ متحرک می خواهید، با باتری 10 ماژول 85.0 کیلووات ساعتی که به سرعت شارژ 150 کیلووات محدود می شود، گیر کرده اید. علاوه بر این، بلیزر تک موتوره عقب دارای قدرت قابل توجه 340 اسب بخار است، اما نسخه دو موتوره تنها 288 اسب بخار دارد.
این بدان معناست که بلیزر EV چهار چرخ متحرک در واقع ارزانتر از راننده عقب است، این خبر خوب برای افرادی که در کمربند برفی هستند، اما برای هرکسی که انتظار شتاب ناوگان Ioniq 5 AWD را دارند، بد است. موتور القایی عقب 62 کیلوواتی بلیزر فقط از موتور جلویی با آهنربای دائم 180 کیلوواتی برای چند ثانیه پشتیبانی می کند، مانند مانورهای عبوری یا روی سطوح لغزنده. موتور تکی نوع دیفرانسیل عقب، یک واحد 254 کیلوواتی قوی است و در نتیجه به طور قابل توجهی سریعتر است. اگر همه چیز را میخواهید، صبور باشید: Blazer SS آینده موتور جلو را با سختافزار قویتر عقب بستهبندی میکند و در مجموع 557 اسب بخار قدرت تولید میکند.
ولتاژ بالا: 2023 کیا EV6 GT اولین بررسی درایو: دود سفید، Green Cred 2022 Ford Mustang Mach-E GT اولین نقد درایو: Blue-Oval Grand Tourer Blaze It
به محض اینکه ذهنم به سلسله مراتب موتور پیچیده شد، با یک بلیزر RS تک موتوره راهی جاده شدم. نیروی رانش خارج از خط آنطور که انتظار میرفت وحشیانه نیست (شاید تصمیمی برای تنظیم پیشرانه برای محافظت از اولین بارهای خودروهای الکتریکی در برابر آسیبهای گردنی) اما بلیزر زمانی که من در حال حرکت بودم، ضربههای زیادی را ارائه داد. مانورهای عبوری و ادغام آزادراه ها به طور یکپارچه انجام می شوند، و هنگامی که به سرعت رسید، EV به طرز قابل ستایشی ساکت و خاموش است، با صدای محدود باد و تنها اثری از غرش لاستیک که از بریجستون آلنزاس پیچیده شده به دور چرخ های 21 اینچی می آید.
موجهای بزرگ و تکراری – مانند آنهایی که اغلب در جادههای ساحلی سن دیگو با آنها مواجه میشدم – با سپرهای بلیزر آشنا میشوند، هرچند که سواری به طرز قابل ستایشی نرم و به خوبی از روی موانع کوچکتر مانند خطوط راهآهن و چالهها میآید. SUV 5591 پوندی در جابجایی های سریع احساس سنگینی می کند، و صندلی های تخت کمک چندانی به نگه داشتن من در گوشه ها نکردند. اما Blazer EV در اطراف شهر و در حال گشت و گذار در بزرگراه، واقعاً بسیار زیبا رانندگی می کند.
تعویض با یک RS تمام چرخ متحرک چند تفاوت شخصیتی جالب را نشان داد. تفاوت قدرت در هنگام انفجار دور از چراغ توقف قابل توجه نیست، اما پاسخ "میان رده" SUV دو موتوره قطعا کمتر جذاب است. شورلت ادعا می کند سرعت 6.0 ثانیه تا 60 مایل در ساعت سرعت دارد و در حالی که هیچ کس آن را کند نمی داند، نیم ثانیه از بلیزر تک موتوره و حدود یک ثانیه کندتر از هیوندای Ioniq 5 HTRAC دو موتوره است.
گفته میشود، Blazer EV AWD به دلیل باتری کوچکترش، حدود 200 پوند سبکتر از RS است، و با هندلینگ بهتر در جادههای پرپیچ و خم و سواری نرمتر بر روی دست اندازهای بزرگتر که حرکت سیستم تعلیق راننده عقب را به حداکثر رسانده، سود بیشتری را به همراه دارد. فرمان سبک و آهسته همچنان به دست روی دست در سرعت های پارکینگ یا در پیچ های تنگ نیاز دارد، اما به نظر می رسد احساس بیشتری نسبت به Blazer RWD وجود دارد، اتفاقی عجیب با توجه به اینکه خودروهای چهار چرخ متحرک معمولاً این کار را انجام می دهند. احساس کمتری نسبت به همتایان ظاهراً خالص تر و محرک عقب خود دارند.
یکی دیگر از سورپرایزهای خوشایند ترمزهای احیا کننده عالی است که در هر دو بلیزر که من رانندگی کردم، وجود دارد. سیستم رانندگی با یک پدال دارای دو تنظیمات مختلف است - قوی و قوی تر - و هنگامی که شما نیاز به احضار نیروی توقف بیشتری دارید، پدال ترمز مسیر خود را از حالت اصطکاک به حالت اصطکاک بسیار نرم و روان عمل می کند. همچنین یک دست و پا زدن کوچک در سمت چپ فرمان (که از پیچ وام گرفته شده است) وجود دارد که به بازیابی انرژی بیشتری دستور می دهد و چه رانندگی با یک پدال روشن یا خاموش باشد کار می کند. سطح کنترلی که شورلت در اختیار علاقه مندان به خودروهای برقی قرار می دهد چیز فوق العاده ای است و همچنین مقیاس یادگیری را برای تازه کارها کمی آسان تر می کند. سبک و نمایه
در ذهن من، بزرگترین بحث برای Blazer در مورد Mach-E یا Ioniq 5 استایل جسورانه آن است. بلیزر EV که بر روی فاصله بین دو محور 121.8 اینچی سوار شده است، با چراغهای باریک و تمام عرض در RS که آیندهنگر و تهاجمی به نظر میرسند، آماده و آماده برای مبارزه به نظر میرسد. یاروهای مجسمهسازی شده پشت چرخهای جلو، یک پورت شارژ را در سمت راننده پنهان میکنند، با شکلی ساده که مرا به یاد C1 Corvette میاندازد. جاستین سالمون، استایلیست بلیزر گفت.
سالمون در درجه اول مسئول فضای داخلی بود، که به طور آزادانه از نقش های سابق طراح در شورولت پرفورمنس وام گرفته شده است. سه خروجی گرد تهویه مطبوع زیر صفحه نمایش لمسی 17.7 اینچی به نظر می رسد که از نسل ششم کامارو آمده است، با یک دریچه مشابه در دو طرف داشبورد. حاشیههای آنها دارای فلوتهای سه بعدی منحصربهفرد با لبههای تراشیده شده در زیر سطحی براق و شفاف است که به طراحی خودروی پونی بهروزرسانیای آیندهنگر میدهد. صفحه نمایش نیز مستطیل کوچک و منظمی نیست، تمام بدنه زاویهای آن را اشغال کرده و به خوبی در یک مجموعه ابزار دیجیتال 11.0 اینچی قرار میگیرد.
مواد در سرتاسر کابین بلیزر بسیار زیبا هستند، با سطوح نرم و لطیف در جایی که میخواهید - اعتبار اضافی برای تقویتکنندههای زانویی - و پلاستیکهای سخت با دانهبندی زیبا در جاهای دیگر که ارزان بودن خود را از نظر بصری پنهان میکنند. با این اوصاف، من سه خودروی برقی بلیزر مختلف را در طول مدتی که در سن دیگو بودم رانندگی کردم، و دو تای آنها با وجود اینکه نمونههای تولید سری کم مسافت پیموده شده بودند، صدای جیر جیر و خشهای آزاردهنده داخلی را نشان دادند.
سقف بلندتر بلیزر کوچک به نظر می رسد، اما Chevy در واقع 2.0 اینچ از Ioniq 5 و 1.1 اینچ بلندتر از Mach-E است، با فضای سر و شانه جلو و عقب بیشتر از هر دو برای کاهش کلاستروفوبیا. متأسفانه فضای بار بلیزر EV 25.5 فوت مکعب در هیوندای 0.7 مکعب و موستانگ 4.2 مکعب کاهش یافته است، و این قبل از این است که در نظر بگیرید که Chevy بر خلاف رقبای اصلی خود، مزیتی ندارد. رهبر این بسته خاص بدون شک تسلا مدل Y است که دارای کابین غارنشین و قیمت فروش آتش است که با برد طولانی و وضعیت بلو چیپ آن مطابقت دارد. تکنو بابل
تنظیمات صفحه نمایش Blazer EV دارای سیستم عامل Android Automotive، با Google Maps داخلی، کمک صوتی Hey Google، و طیف گسترده ای از برنامه های موجود در فروشگاه Play است. بلیزر اولین خودروی برقی جنرال موتورز است که Apple CarPlay را کنار گذاشته است، حذفی که نمایندگان شورلت میگویند تجربه جامعتری را به مشتریان ارائه میدهد. به این دلیل که اگر مقصد شما دارای یک شارژر پرسرعت باشد، Google Maps داخلی میتواند مسیری مناسب برای برد و شارژ را با پیشتنظیم شارژ سریع DC ارائه دهد.
هنگام پخش موسیقی اپل یا تلاش برای ارسال متن صوتی از طریق Hey Google متوجه شدم CarPlay را از دست دادهام، بنابراین ای کاش Chevy حداقل به مصرفکنندگان این امکان را میداد. گفتنی است، این خودروساز برای هشت سال اول خدمات اتصال Google پرداخت خواهد کرد، یک تغییر خوب سرعت از سوی شرکتهایی که برای هر چیز کوچکی حق اشتراک دریافت میکنند.
خود سیستم بسیار بسیار خوب با گرافیک عالی و پاسخ لمسی واضح کار می کند. صفحهنمایش عظیم، تصاویر پیکسلی زیادی را ارائه میکند، اما برای استفاده آسان به اندازه کافی به راننده نزدیک است و هنوز دکمهها و دستگیرههای فیزیکی برای کنترل صدا و تهویه هوا وجود دارد. با این حال، استراحت کف دست یا انگشت، مخصوصاً هنگام رانندگی در جادههای ناهموار، قابل قدردانی است. پنی وایز، احمقانه دلار
هنگامی که شورولت سال گذشته خودروی برقی را معرفی کرد، قیمت اولیه آن 47595 دلار در تریم 2LT بود و 1LT ارزانتر بعداً با قیمت 45000 دلار به بازار میپیوندد. با این حال، اکنون که تراشه ها از کار افتاده اند، Blazer 2LT AWD با قیمت 56715 دلار شامل مقصد 1395 دلاری است و طبق گزارش ها، 1LT به طور کلی کنسل شده است. نکته ای سریع در مورد قیمت: ابزار Chevy در واقع قیمت اولیه 2LT را 51800 دلار ذکر می کند، اما یک جفت بسته اجباری در مجموع 3520 دلار شامل کروز کنترل تطبیقی، نمایشگر هدآپ، دوربین دید فراگیر و بیشتر بادکنک که تعداد کمی.
بلیزر RS AWD مجهزی مانند آنچه که من رانندگی کردم، به لطف رنگ 495 دلاری، 60710 دلار قیمت دارد، در حالی که راننده عقبی که من نمونهبرداری کردم به دلیل سانروف پانوراما 1500 دلاری و پیکربندی پیشرانه گرانتر، 63290 دلار قیمت داشت. برای مقایسه، موستانگ Mach-E Premium Long Range AWD بسیار مجهز، قیمت اولیه 59295 دلار در مقصد دارد که کمتر از نسخههای عقب و دو موتوره بلیزر RS است. در همین حال، پرچمدار Ioniq 5 Limited فقط 54,245 دلار برای شروع به صورت تک موتوری شروع می شود و تا 58,595 دلار برای تمام چرخ متحرک افزایش می یابد.
اگر بخواهیم منصفانه باشیم، هیچ یک از این مشخصات رقابتی نمیتواند با امتیاز برد 324 مایلی EPA تک موتوره Blazer RS برابری کند، اگرچه مدل ارزانتر و کارآمدتر Mach-E California Route 1 به 312 مایل نزدیک میشود. استفاده از سیستم چهار چرخ متحرک در بلیزر این عدد را به 279 مایل کاهش می دهد و سرعت شارژ را به 150 کیلووات کاهش می دهد - ناگهان Mach-E Premium 290 مایلی و Ioniq 5 AWD با سرعت 260 مایل و 230 کیلووات جذاب تر به نظر می رسند.
علاوه بر این، فورد و هیوندای همچنین انواع ارزانتری از خودروهای برقی کراس اوور خود را با قیمتهای اولیه در محدوده متوسط 40000 دلار ارائه میکنند که باید برای مشتریان جدید خودروهای برقی جذابتر باشد. حتی ابتدایی ترین نسخه موستانگ می تواند 250 مایل را با شارژ طی کند، در حالی که Ioniq 5 SE RWD دوربرد می تواند 303 مایل را طی کند. به نظر می رسد شورلت با افزایش هزینه ورود بلیزر EV به بیش از 50000 دلار، فروش بالقوه زیادی را روی میز باقی می گذارد.
همه چیز برای Chevy بد نیست، به دلیل استایل جذاب درون و بیرون، اتاق سرنشینان عالی، ویژگیهای منظم مخصوص خودروهای الکتریکی برای سیستم اطلاعات سرگرمی Google، و رتبهبندی قابل احترام محدوده EPA. اما Blazer EV از نظر قیمت در صدر رده خود قرار دارد و متأسفانه، من فکر نمیکنم مشخصات شارژ متوسط و تجربه رانندگی کافی (اما نه برجسته) آن هزینه را جبران کند. رقبای Ford Mustang Mach-E Hyundai Ioniq 5 Kia EV6 Nissan Ariya Tesla Model Y Volkswagen ID.4 سوالات متداول:
آیا شورولت بلیزر اکنون کاملاً الکتریکی است؟
شورلت به عرضه کراس اوور بلیزر با موتور بنزینی ادامه خواهد داد که بر روی شاسی دیفرانسیل جلو مشترک با کادیلاک XT5 سوار می شود، اما همزمان بلیزر EV غیرمرتبط مکانیکی را نیز به فروش خواهد رساند. Blazer EV بر اساس پلت فرم الکتریکی ماژولار Ultium ساخته شده است.
Blazer EV با شارژ تا کجا می تواند پیش برود؟
شورلت بلیزر EV مدل 2024 می تواند با شارژ تمام چرخ متحرک 279 مایل یا با دیفرانسیل عقب 324 مایل را طی کند.
Blazer EV چقدر سریع شارژ می شود؟
با شارژ سریع 190 کیلوواتی DC، بلیزر EV محرک عقب میتواند در عرض 10 دقیقه به برد 78 مایلی بیافزاید. باتری کوچکتر بلیزر EV چهار چرخ متحرک به این معنی است که تنها می تواند 150 کیلووات شارژ داشته باشد و 69 مایل در 10 دقیقه به آن اضافه کند.