![نقد و بررسی پورشه 911 S/T: خیلی خوب است که شما را دیوانه خواهد کرد]()
- ناپا، کالیفرنیا
روی کاغذ به عنوان یک پول نقد بدبینانه به نظر می رسد، راهی برای پورشه برای ادامه افزودن به دوجین مدل 911 که در حال حاضر می فروشد. به نظر می رسد یک GT3 Touring با درهای GT3 RS و 15 اسب بخار بیشتر باشد. برای دریافت آن، باید حداقل 110000 دلار بیشتر از GT3 Touring بپردازید، و این بدون گزینه است. از روی کاغذ قضاوت نکنید در عمل، این نه تنها بهترین 911 جاده ای از نسل 992 است. 911 S/T ممکن است بهترین خودروی عملکرد متمرکز روی جاده برای فروش امروز باشد.
S/T در مورد یک توسعه بزرگ نیست، بلکه مجموعه ای از جزئیات کوچک است. نسبت فرمان تغییر کرده و فرمان اکسل عقب حذف شده است. درایو نهایی 8 درصد کوتاهتر است و دندهها را حتی به هم نزدیکتر میکند. اهرم تعویض دنده 10 میلی متر کوتاه تر است. وزن چرخ طیار نصف آن است و 23 پوند از ماشین برداشته می شود. چرخ های منیزیمی منحصربفرد از شر 22 پوند وزن غیر فنر نشده خلاص می شوند. مشخصات Quick 2024 Porsche 911 S/T موتور 4.0 لیتری تخت شش خروجی 518 اسب بخار / گیربکس 342 پوند فوت شش سرعته دستی وزن محدود 3056 پوند قیمت پایه 290000 دلار + 1650 دلار مقصد
تعلیق به طور کامل دوباره تنظیم شده است. چرخش حالت درایو از روی چرخ حذف شده است و دامنه گزینه ها به روشن کردن خودکار برای تنظیمات گیربکس، کشش و کنترل پایداری و یک حالت تعلیق اضافی محدود شده است. این همچنین سبک ترین 911 فعلی با 3042 پوند است که 21 پوند سنگین تر از 911R 2016 است، آخرین مدل ویژه پورشه که از این اخلاق پیروی می کند.
حتی فرش ها هم سبک ترند. شاید به نظر ارزش توجه نباشد، زیرا احتمالاً فکر میکنید فرش فرش است و این بهانهای برای دریافت پول بیشتر است. اما فرش می تواند به عنوان یک عایق عمل کند و صدای جاده و مکانیکی و تیلور سوئیفت یا REO Speedwagon را به داخل نگه دارد. در اینجا، اجازه می دهد تا هر صدای مکانیکی به داخل کابین نفوذ کند.
من را در راه اندازی جذب می کند. حتی در حالت بیکار، S/T احساس زنده بودن و خاص بودن می کند. کل ماشین با چرخش کلید می لرزد. ضربه زدن به دریچه گاز باعث می شود که دور موتور به شدت بالا برود. وزوز می کند و می چرخد، دنده ها به هم می زنند. فشار دادن کلاچ صداها را تغییر می دهد و به طور خلاصه کابین خلبان را از پیشرانه عایق می کند.
911 S/T ممکن است بهترین خودروی عملکرد متمرکز روی جاده برای فروش امروز باشد.
در جادههای مرطوب خارج از ناپا، کالیفرنیا، S/T بهتر میشود. چند مایل اول من صرف فهمیدن همه چیز میشود، اینکه چقدر باید دریچه گاز را در حین تعویض دنده بزنم، چگونه به کاهش قدرت واکنش نشان میدهد، فرمان اصلاحشده در مقابل GT3 به چه چیزی نیاز دارد، و هر گونه تفاوت در ترمز. ترمزها مستقیماً از GT3 خارج شده اند، بنابراین احساس پیشروی فوق العاده ای دارند و قابل چنگ زدن نیستند. قطعات بازسازی شده بهتر هستند. هولگر بارتلز، مهندس ارشد S/T، بیش از یک سال برای تنظیم صحیح سیستم تعلیق کار کرد. S/T همچنین در نوربرگ رینگ یا جادههای هموار آلمان تنظیم نشده بود، بلکه در سنگفرشهای ناهموار جنوب ایتالیا تأیید شد. کل بسته چیز دیگری است.
این خودرو از راننده انتظار دقت دارد و در ازای آن همان را ارائه خواهد کرد. و در حالی که صداها خام تر و پیشرانه احشایی تر از GT3 هستند، کیفیت سواری بهبود یافته است. یکی از اشکالات احتمالی جدیدترین GT3 این است که سیستم تعلیق آن چقدر سفت است و هر مفصل انبساط یا سوراخی به ستون فقرات من ضربه می زند. S/T از چنین مشکلی رنج نمی برد، با سیستم تعلیق مجدد که بر روی جاده متمرکز شده است، نه مسیر.
و چه پیشرانه ای این موتور 4.0 لیتری فلت 6 با موتور خشک از GT3 RS است، بنابراین 518 اسب بخار قدرت و 343 پوند فوت گشتاور دارد و تا 9000 دور در دقیقه می چرخد. این به جعبه دنده شش سرعته دستی GT3 مرتبط است، اما با درایو نهایی کاهش یافته، اهرم تعویض دنده کوتاه تر، و کلاچ سبک وزن و فلایویل تک جرمی. همه اینها به این معنی است که دور آن آزادتر می شود. من باید نحوه تعویض دنده را دوباره تنظیم کنم. پیشرانه آن به قدری سبک است که تاخیر بین فشار دادن کلاچ و رسیدن به دنده بعدی به معنای افت تا دور آرام است. در دنده های پایین، یک ضربه کوچک گاز معادل یک پرش دیوانه کننده در دور است.
من آن را بارها و بارها به عدد 9 گراند می زنم و آن را به دنده بعدی می زنم. و از آنجایی که تجهیزات کوتاهتر است، من دائماً در آستانه رفتن به زندان نیستم هر بار که به خط قرمز میروم. چه مفهوم لذت بخشی
تیونینگ و فرمان سواری متمرکز روی جاده بهتر از هر 911 دیگری است. این یکی از دقیقترین و احساسکنندهترین فرمانها است، با قسمت جلویی نوکدار که آماده است تا در لحظه به هر نقطهای برسد. گیربکس نیز فوق العاده است به حدی که من فقط برای تعویض دنده تعویض می کنم. در حالی که دارای دور خودکار است، بهتر است آن را رها کنید تا به میزان دریچه گاز که بدون دردسر به دنده بعدی لغزش نیاز دارد، چه در حین تعویض دنده یا یک دنده آهسته، عادت کنید. باعث رضایت بیشتر خودرو می شود.
در این جاده ها با کیفیت های متفاوت، سیستم تعلیق می درخشد. من نمی توانم آن را با رولز رویس اشتباه بگیرم و هنوز هم محکم است، اما به خوبی کنترل شده و مرطوب است، هرگز در جای خود قرار نمی گیرد. در مقایسه مستقیم با یک GT3 Touring، که پورشه به من اجازه داد تا پشت سر هم با S/T رانندگی کنم، احساس میکنم خودرویی کاملاً متفاوت است، خودرویی که به جای اینکه خط بین جاده و پیست را طی کند، تمرکز جادهای منحصربهفرد دارد.
در جایی که Touring احساس خشن غیر ضروری می کرد، S/T احساس می کرد کنترل شده و در خانه است. به دلیل برجستگی های بزرگ در ورودی گوشه که تورینگ را متزلزل می کرد، S/T آنها را خیس کرد. مقایسه گیربکس نیز وجود دارد. در حالی که ترانس GT3 هرگز به بد بودن متهم نشده است، S/T بهتر است، البته تا زمانی که به سرعت تغییر دهید.
تیونینگ و فرمان سواری متمرکز بر جاده از هر 911 دیگری بهتر است.
من عاشق این هستم که S/T حالتهای رانندگی ندارد که واکنش دریچه گاز، احساس فرمان یا واقعاً هر چیز دیگری را تغییر دهد. می توانید سیستم تعلیق را سفت کنید یا کنترل کشش و کنترل پایداری را تنظیم کنید. واقعا همین است. کارخانه آن را به روش خاصی تنظیم کرده است و به شما فرصتی برای تغییر آن نمی دهند. آنها به شما فرصتی می دهند که از آن لذت ببرید.
این به سادگی یک ماشین جاده ای کامل تر از GT3 است. با سرعتی که به نظر من متوسط است، S/T بر خلاف هر 911 دیگری از این نسل درگیر می شود. حتی ثابت نشستن پشت چراغ توقف و گوش دادن به صدای ناهنجار صدای مکانیکی سرگرم کننده است. اساساً بدون تقصیر است. اون موقع بود که عصبانی شدم
ما بدون شک در دوران اوج اشباع پورشه هستیم. اتومبیلها و گردهماییهای قهوه توسط 911 پیشی گرفتهاند، روزهای پیست پر از هر طعم و مزهای از P Car است، و هر خودروی اسپورت جدید این برند با نقدهای مثبت روبرو میشود و تقریباً بلافاصله با قیمت بسیار بالاتر از فهرست به فروش میرسد. برندی که زمانی به عنوان تولید کننده غیرقانونی در نظر گرفته می شد، قطعاً جریان اصلی است. خرید 911 دیگر آنقدر که مردم را دنبال می کند، یک بیانیه نیست.
برای یک بار هم که شده حق با جمعیت است. شما می توانید ماشین دیگری را انتخاب کنید، یکی از گزیلیون های موجود در بازار که ادعا می کنند رقبای 911 هستند. در حالی که خودرویی که خریداری کردهاید ممکن است قدرت، ذخیرهسازی، سیلندر یا راحتی بیشتری داشته باشد، اما در یک خودروی اسپرت بدتر خواهد بود. این چیزی است که من را عصبانی می کند.
پورشه بدون شک تیمی با استعداد دارد که واجد شرایط منحصر به فرد برای ساخت خودروهایی مانند S/T هستند. چیزی که وجود دارد این است که سازندگان دیگری مانند لوتوس، فراری و لامبورگینی و حتی سازندگان اصلیتر مانند هوندا، تویوتا و مزدا میتوانند یک خودروی اسپرت به این خام و جذاب بسازند. آنها این کار را در گذشته انجام داده اند. به دلایل مختلف، آنها اکنون این کار را نمی کنند. S/T تنها در بالای هرم خودروهای اسپرت قرار دارد.
1963 دستگاه S/T در سراسر جهان وجود خواهد داشت، و در حالی که پورشه رسما اعلام نخواهد کرد که آنها فروخته شده اند، تقریباً باید فروخته شوند. قیمت آن از 291000 دلار شروع می شود و خریداران باید خودرو را به مدت یک سال اجاره کنند تا از باله ها به دنبال سود آسان جلوگیری کنند. این تقریبا 110000 دلار بیشتر از GT3 و 50000 دلار بیشتر از GT3 RS است. همچنین 105000 دلار بیشتر از MSRP 911 R است. زمانی که آن خودرو رونمایی شد، چندین برابر بیشتر از MSRP خود فروخته شد و برخی از لیست ها هفت رقمی را لمس کردند. من همین انتظار را در اینجا دارم، پس از پایان دوره اجاره.
و با قوانین سختتر استانداردهای آلایندگی، امنیت سایبری و حتی مواردی مانند سر و صدای جادهها از لاستیکها در چند سال آینده، ما در نقطهای هستیم که خودروهایی مانند این نمیتوانند وجود داشته باشند. در حال حاضر، من از این کار سپاسگزارم. اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که یکی را بخرید، اجازه ندهید بنشیند. آنقدر رانندگی کنید تا در زمین ذوب شود. پشیمان نخواهید شد
بررسی ویدیوی همه کاره Porsche 911 2023 Porsche 911 GT3 RS First Drive: Your Race Car 2023 Porsche 911 Dakar First Drive: This Carrera Craves Dunes Competiter نظرات Ferrari 296 GTB McLaren Artura سوالات متداول
پورشه 911 S/T چیست؟
پورشه 911 S/T یک نسخه ویژه جدید 911 است که موتوری مشابه با GT3 RS دارد اما بدنه آن متمرکز بر مسیر نیست. همچنین سبک ترین 992 تا به امروز است.
چرا پورشه 911 S/T اینقدر گران است؟
پورشه 911 S/T یکی از کمیاب ترین مدل های 992 است که آن را بسیار گران کرده است. پورشه تنها قصد دارد 1963 دستگاه از 911 S/T را در سراسر جهان بسازد.
تفاوت بین پورشه 911 GT3 RS و S/T چیست؟
پورشه 911 GT3 RS و S/T دارای موتور 4.0 لیتری تخت شش با قدرت 518 اسب بخاری هستند، اما 911 S/T به دلیل ظاهری شیک و وزن پایین تر، از بدنه متمرکز در مسیر چشم پوشی می کند.