![هات هاچ کوچکتر و ارزانتر هیوندای N EV اما تایید شده است]()
هیوندای اولین خودروی پرفورمنس تمام الکتریکی خود را به تازگی روانه بازار کرد و اولین برداشت ما پس از رانندگی با Ioniq 5 N در کره بسیار بسیار مثبت بود. یکی از بخشهای بزرگ این پازل که هنوز گم شده است، قیمت آن است و بعید به نظر میرسد که با قیمت کمتر از 70000 دلار وارد هچ با آلایندگی صفر شوید. مطمئناً این رقم قابل توجهی است، اما به نظر می رسد هیوندای در حال کار بر روی یک هات هچ برقی مقرون به صرفه تر است، که ممکن است جایگزین خوبی برای کسانی باشد که تمایلی به خرج کردن پول نزدیک به BMW M3 برای یک خودروی برقی ندارند.
آلبرت بیرمن که تا دو سال پیش رئیس تحقیق و توسعه این شرکت بود، اکنون به عنوان مشاور فنی اجرایی هیوندای کار می کند. او در مصاحبه اخیر اعتراف کرد که در واقع یک دریچه الکتریکی کوچکتر و ارزانتر وجود دارد که در حال حاضر در حال بررسی است. در حال حاضر جزئیات کمیاب است، اما بیرمن اذعان کرد که با توجه به بازخورد مثبتی که هیوندای برای مدلهای کوچک N با موتور احتراقی دریافت کرده است، چنین پروژهای بسیار چالش برانگیز خواهد بود.
خودروهای بنزینی با نشان هیوندای N هنوز نمرده اند: هیوندای می خواهد موتور بزرگتری را در النترا N نسل بعدی هیوندای النترا N با موتور گازی تایید شده قرار دهد، i30 N هاچ بعید است
بیرمن به AutoExpress گفت: «این خودروی برقی کوچک N-car – این کاری است که ما باید انجام دهیم. در غیر این صورت، مشتریان خود را در تاریکی رها می کنیم. ما باید با چیزی کوچکتر و مقرون به صرفه تر بیاییم. اگر ماشین N است، میخواهید روی پیست بروید – حتی برای ۱۵ یا ۲۰ دقیقه. اگر 400 ولت بروید، جریان را دو برابر می کنید، چهار برابر اتلاف گرما. راندمان بد است. اگر به خودرویی از نوع i30 فکر می کنید، 400 ولت مناسب نیست.
در حالی که به نظر می رسد در آینده دورتر یک هاتچ الکتریکی کوچکتر وجود داشته باشد، نسخه عملکردی Ioniq 6 ممکن است زودتر وارد بازار شود. طبق گزارش اخیر، در اواسط دهه، Ioniq 6 N می تواند به عنوان یک ماشین حتی توانمندتر از Ioniq 5 N با قدرت بیش از 641 اسب بخار این کراس اوور معرفی شود. کانسپت RN22e سال گذشته یک پیشنمایش اولیه بسیار خوب از آن خودرو ارائه کرد، اگرچه پیشرانهای با «فقط» 577 اسببخار داشت – همان عددی که در کیا EV6 GT خواهید یافت. Kona N Electric نیز امکان پذیر است.