![کانسپت آلومینیومی کفش شکل تویوتا در سال 1977 تنها 992 پوند وزن داشت]()
امروزه خودروها به طور فزاینده ای از پانل های بدنه آلومینیومی برای کاهش وزن و بهبود کارایی استفاده می کنند. مواد سبک وزن در خودروهای دهه 1970 و خارج از کاربردهای با کارایی بالا بسیار کمتر رایج بود. تویوتا تلاشهای اولیهای برای تغییر این موضوع و آوردن این فلز به ماشینهای رایجتر با کانسپت خودروی آزمایشی بدنه آلومینیومی تویوتا در سال ۱۹۷۷ در نمایشگاه خودروی توکیو انجام داد.
بیایید صادق باشیم، ABEV طراحی بیرونی عجیبی دارد. شاید انتظار داشته باشید که کاپوت بلند یک موتور بزرگ را پنهان کند، اما اینطور نیست. نیروگاه این مفهومی تنها 547 سانتی متر مکعب جابجا می شود.
قسمت جلویی بزرگ به یک محفظه سرنشین کلفت منتهی می شود. متأسفانه، ما نتوانستیم هیچ عکسی از کابین پیدا کنیم، اما درها به سمت عقب حرکت می کنند تا باز شوند، مانند درهای عقبی که در یک مینی ون پیدا می کنید. داخلش جای دو نفر هست
در بیانیه مطبوعاتی تویوتا در سال 1977 در مورد ABEV گفت که این مفهوم «در پاسخ به درخواستهای اجتماعی برای حفظ انرژی و منابع طبیعی» آمده است. هدف ایجاد یک وسیله نقلیه سبک وزن با بهره وری سوخت بهبود یافته بود. این شرکت گفت: "توسعه آن بر اساس اصل حداقل مصرف برای حداکثر کار هدایت شد."
طول این کانسپت 140.2 اینچ (3560 میلی متر)، عرض 58.74 اینچ (1492 میلی متر) و ارتفاع 45.51 اینچ (1156 میلی متر) بود. برای مقایسه، تویوتا کرولا هاچ بک که در حال حاضر در ایالات متحده موجود است، 172 اینچ طول و 70.5 اینچ عرض دارد، به این معنی که ABEV یک ماشین کاملا جمع و جور است.
بدنه آلومینیومی وزن این کانسپت را تنها به 992 پوند (450 کیلوگرم) کاهش داد. تویوتا ادعا کرد که ABEV در حالی که سرعت 37 مایل در ساعت (60 کیلومتر در ساعت) را طی می کرد، حدود 82 مایل در هر گالن (35 کیلومتر در لیتر) داشت.
پس از اینکه تویوتا ABEV را در نمایشگاه خودروی توکیو در سال 1977 به نمایش گذاشت، این مفهوم روی جلد بروشور شرکتی این خودروساز در سال 1978 ظاهر شد که در زیر نشان داده شده است.
تویوتاهای مدرن به طور گسترده ای از آلومینیوم استفاده می کنند. به عنوان مثال، آخرین تاکوما از فلز در قسمت بالایی بدنه و درب عقب خود برای کاهش وزن استفاده می کند. GR کرولا از مواد سبک وزن برای کاپوت و درهای جلو برخوردار است. بنابراین به جرات می توان گفت ABEV یک پیشرو موفق برای تلاش های آینده تویوتا بود.
کانسپتهای بیشتر تویوتا را بررسی کنید: کانسپتهای هرگز دیدهنشده تویوتا شامل شوتینگ بریک اسپورت و هاچ مانند باگ است. تویوتا کامیون خیابانی را با مفهوم تاکوما ایکس رانر احیا میکند.