
نسل اول ماشین فورد ماستنگ جایگاه ویژهای در تاریخ صنعت خودروسازی دارد. این خودروی بینظیر به عنوان یکی از نمادهای فرهنگ آمریکا به شمار میرود و تقریباً همه افراد جهان قادر به شناسایی آن هستند.
با این حال، گروهی از علاقهمندان به خودروهای کلاسیک ترجیح میدهند به جای مواجهه با مشکلات پتانسیل در رانندگی از مدلهای مدرن استفاده کنند. به همین دلیل، چندین شرکت در حال انجام بازسازی و حتی احیای خودروهای کلاسیک هستند.

این نمونه جالب است زیرا سازندگان بدنه یک ماشین فورد ماستنگ مدل 1965 را روی شاسی یک ماشین شلبی GT350 مدل 2020 نصب کردهاند.
با هدف سازگاری کامل با افزایش عرض سازه موتور، تغییراتی در گلگیرها ایجاد شده است. همچنین، تصمیم گرفته شده است کاپوت را با متریال فیبرکربنی تولید کنند. اضافه به این، باله عقب، چراغ جلو و عقب از نوع LED و سیستم اگزوز با خروجی دوتایی در بخش میانی جایگزین قبلی شده اند. همچنین، رینگهای ماشین از نوع CCW به رنگ مشکی و تایرهایی از نوع Advan A052 ساخت یوکوهاما نصب شده اند.
در فضای کابین، با یک میله حفاظتی فولادی، پشتی فیبرکربنی صندلیها، سوئیچ MoTeC، فرمان D-شکل با پدالهای تعویض دنده و نمایشگر MoTeC مواجه هستیم. باید ذکر کنیم که این خودرو دارای یک نقص قابل اصلاح است، و آن این است که سیستم تهویه در آن وجود ندارد.

این فورد ماستنگ خاص با نسل سوم پیشرانه 5 لیتری V8 کایوتی مجهز شده است. این پیشرانه به همراه دریچه گاز و سیستم روغنکاری GT350 نیز عملکرد خود را بهبود بخشیده است. سایر امکانات این خودرو شامل واتر پمپ برقی، هدرز و سیستم احتراق پیشرانه نیز مورد بازبینی قرار گرفته و بهبود یافتهاند.
سیستم پیشرانه خودرو با استفاده از گیربکس اتوماتیک ۱۰ سرعته، قدرت خروجی را به چرخهای عقب منتقل میکند. در عین حال، تغییرات فنی دیگری نیز در نظر گرفته شده است. از جمله، استفاده از کمکفنر قابل تنظیم پنسکه، کالیپر ترمز ساخت برمبو و بوستر ترمز برقی ساخت تسلا.
اگرچه این خودرو دارای ویژگیهای جالبی است، اما باید توجه داشت که قیمت آن در طی دو مرحله معامله با شیب کاهشی روبرو شده است. در دسامبر 2022، این خودرو با قیمت 80 هزار دلار فروخته شد، اما خریدار بعدی آن در اوایل تابستان 2023 با قیمت 50,501 دلار خریداری کرد. بنابراین، ناچاراً ممکن است در معامله بعدی قیمتی کمتر از آن مشاهده شود.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.