
تحویل اولین تیگو 8 پرو e پلاس با دو شارژر
در روز ۱۵ آذر ۱۴۰۲، شرکت مدیران خودرو نخستین سری خودروی تیگو۸ پروe+ را به خریداران اولیه ارائه داد. این خودرو با دو شارژر دیواری و قابل حمل به مشتریان ارائه شد.
خودروی مورد معرفی، اولین خودروی پلاگین هیبریدی است که در داخل کشور تولید شده است و به عنوان قویترین مونتاژ محسوب میشود. تولیدکنندهٔ این خودرو، به نخستین خریداران آن دو شارژر وال باکس و یک شارژر همراه نیز ارائه کرده است. ظاهر این خودرو شباهت زیادی به مدل تیگو8 پرومکس دارد، با این تفاوت که تغییراتی نیز در چراغهای جلو و عقب و پنجرهها اعمال شده است. امکانات داخلی آن نیز با مدل تیگو 8 پرومکس مشابه است. قیمت این خودرو حدود ۲.۷۶۴ میلیارد تومان تعیین شده است.
اعلام قیمت تیگو 8 هیبرید
در تاریخ هفتم آبان 1402، همزمان با اعلام قیمت پایه تیگو 8 هیبرید توسط شورای رقابت، شرکت مدیران خودرو نیز قیمت نهایی این محصول جدید را اعلام کرده است.
قیمت پایه شورا | 2,519,119,000 |
---|---|
قیمت مصوب نهایی | 2,764,700,000 |
قیمتها بر اساس واحد پول تومان است.
رونمایی و معرفی رسمی تیگو 8 پلاگین هیبرید
در تیر ماه سال ۱۴۰۲، مدل فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس یا همان فونیکس تیگو ۸ پرو پلاگین هیبریدی PHEV به عنوان اولین خودروی کراس اوور پلاگین هیبرید تولید داخل تقدیم مشتریان شد. رونمایی رسمی از این خودرو در تاریخ ۱۸ تیر ماه صورت گرفت.

ظاهر تیگو 8 پرو e پلاس شباهت زیادی به تیگو 8 پرومکس دارد. دارای یک دیفیوزر عقب و خروجی های اگزوزی مشابه با تیگو 8 پرو است. علاوه بر درب اتصال بنزین، یک درب برای شارژ باتری های موتور برقی در گلگیر وجود دارد. در قسمت زیرین اتاق و بین صندلی های ردیف اول و دوم قرار دارد و باعث کاهش فاصله از زمین می شود. الگوی جانمایی خروجی اگزوز نیز تغییر کرده و لوله های اگزوز در نمای جانبی خودرو قابل رؤیت هستند.
نسخهای که برای معرفی عرضه شده است، یک کابین کاملاً سیاه و مجهز به لوازم اضافی است. با این حال، مدیران خودرو بیان کردهاند که این نسخه تنها جنبه نمایشی دارد و برای عرضه، نسخهای با تمام لوازم اضافی مشابه تیگو 8 پرو و پرو مکس قرار داده خواهد شد که از نظر کابین همانند تیگو 8 پرو و تجهیزاتی از سطح تیگو 8 پرو مکس IE برخوردار است.

یکی از تفاوت های کابین مدل Tiggo 8 Pro e Plus با نسخه های Pro و Pro Max، شیفتر دنده است. اگرچه شکل و ظاهر شیفتر دنده به شکلی مشابه با نسخه Pro Max طراحی شده است، اما در قسمت جلوی آن نورپردازی آبی رنگ با شکل هندسی لوزی انجام شده است که به برقراری ارتباط با نسخه های هیبریدی این خودرو اشاره می کند. علاوه براین، دو کلید برای حالت رانندگی EV تمام برقی و HEV یعنی هیبریدی در کنسول مرکزی نصب شده است. همچنین، گرافیک نمایشگر پشت فرمان نیز تغییر کرده و به منظور نمایش شارژ باتری های موتور برقی و سایر اطلاعات مربوط به خودروهای پلاگین هیبریدی مانند میزان پیمایش با شارژ موجود و غیره طراحی شده است. همچنین، نمایشگر مالتی مدیا نیز تغییراتی در زمینه استفاده از اپلیکیشن ها و کنترلرها داشته است.

تیگو 8 پرو e پلاس پلاگین هیبرید، با موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ به شدت بهبود یافته است. این موتور با قدرت 156 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر همراه است و با دو موتور برقی با قدرت 55 کیلووات و 160 نیوتن متر و 70 کیلووات و 155 نیوتن متر همراه است. در حالت بهترین عملکرد و زمانی که باتری شارژ شده است، این سیستم پلاگین هیبرید قادر به تولید قدرت بیشتری است، به طوری که میتواند با توان 326 اسب بخار و گشتاور 510 نیوتن متر به عملکرد قوی تری دست یابد. به همین دلیل، نسخه پلاگین هیبریدی تیگو 8 قدرتمندترین نسخه آن محسوب میشود.
یک پاراگراف از یک مقاله به شما ارسال شده است که نیاز به بهبود و بازنویسی دارد.
باتری خودروی فونیکس تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی PHEV، که دارای گنجایش 19.27 کیلووات ساعت است، قادر است با شارژر سریع در 30 تا 40 دقیقه به طور کامل شارژ شود. همچنین، در صورت استفاده از شارژر خانگی، زمان مورد نیاز برای شارژ کامل حدود 3 تا 4 ساعت است که این زمان ممکن است تحت تأثیر دمای هوا قرار بگیرد. در حالت شارژ کامل، این خودرو با توانمندی های برقی، حدود 75 کیلومتر بدون نیاز به استفاده از موتور بنزینی را طی کرده و همچنین در صورت داشتن یک باتری کامل شارژ و 45 لیتر بنزین، مسافتی تقریباً 950 کیلومتر را پوشش می دهد.

متوسط مصرف سوخت تیگو 8 پرو e پلاس در بهترین حالت حدود 1.55 لیتر در هر 100 کیلومتر است. و در صورت استفاده از موتور بنزینی، مصرف سوخت این خودرو حدود 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است. متاسفانه این خودرو فاقد سیستم چهار چرخ محرک است و تمام قدرت موتورها به چرخ های جلو منتقل می شود. شتاب خودرو بر اساس کاتالوگ، حدود 7.6 ثانیه است.

این خودرو به گیربکس DHT سه سرعته مجهز است که با تمام گیربکس های اتوماتیکی که قبلا تجربه کردهاید، متفاوت است. در عمل، حس تعویض دنده به شما منتقل نمیشود. این گیربکس سه ورودی دارد، شامل یک موتور بنزینی و دو موتور برقی است که نیرو را به چرخهای جلو منتقل میکند.
تیگو 8 پرو e پلاس با امکانات و تجهیزات بسیاری همراه است. این خودرو شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفلی، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو، کنترل کشش، مکانیزم کمکی برای حرکت در سربالایی و کمکی برای کنترل خودرو در سرازیری، هشدار خروج از خط، تابلو خوان مسیر، کمکی برای حفظ خودرو بین خطوط، سامانه کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو، هشدار ترافیک در عقب، رادار نقطه کور، دوربین دید 360 درجه، سیستم ترمز اضطراری خودکار، کمکی برای رانندگی در ترافیک، قابلیت رانندگی نیمه خودران سطح 2 پلاس، چرخش خودکار چراغ ها به هنگام چرخاندن فرمان، سنسور نور، سنسور باران، هشدار خستگی راننده پس از رانندگی طولانی، دو نمایشگر 12.3 اینچی دیجیتالی روی داشبورد، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی، شیفترهای دنده پشت فرمان، نورپردازی داخل کابین، صندلی برقی راننده و سرنشین جلو، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، گرمکن فرمان، گرمکن صندلی های ردیف دوم، سانروف پانورامیک، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله با سه خروجی، درب برقی صندوق عقب با سنسور کلید، سیستم صوتی قدرتمند سونی، شیفتر دنده برقی، شیفتر دنده پشت فرمان، شارژر بدون سیم تلفن همراه، کول باکس، و قابلیت حرکت ریلی صندلی های ردیف دوم با قابلیت تنظیم زاویه پشتی را دارد.
تجربه رانندگی با تیگو 8 پلاگین هیبرید
در تیر ماه سال ۱۴۰۲، نگاه اول به پلاگین هیبرید نسخه کابین شباهت چشمگیری به تیگو ۸ پرو ندارد. اما در کل، طراحی و امکانات آن کاملاً قابل قبول هستند. قبلاً خودروهای چینی با خودروهای داخلی مقایسه میشدند، اما امروزه قابل مقایسه با خودروهای کرهای هستند و به جز چند جزئیات کوچک در ارگونومی، هیچ نقصی در کابین تیگو ۸ پرو e+ وجود ندارد.

در حالت نرمال، تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید با استفاده از یک پیشرانه احتراقی شروع به حرکت میکند، اما هنگام فشردن پدال و افزایش توان، پیشرانه برقی نیز وارد چرخه میشود. این ترکیب پیشرانه های برقی و بنزینی منجر به اتلاف کمتر قدرت میشود و مجموعاً به وزن و ابعاد این خودرو نیز افزوده نمیشود. علاوه بر این، گشتاور بالای پیشرانه برقی باعث افزایش راندمان و احساس کمتری از لختی در هنگام شتابگیری میشود.
اما به هر حال، شما با خودروی یک دیفرانسیل مجهز به 326 اسب بخار که قدرت را به چرخ های جلو منتقل میکند، سر و کار دارید. در نتیجه، باید عمل کمتری را برای پیچیدگی در مقابل بگیرید. یک نکته جالب در رانندگی با تیگو 8 پرو e+ و تفاوت روشن با نسخه بنزینی آن، استفاده از اهرم انتخاب دنده b± به جای روش دستی است. این خودرو قابلیت رانندگی با یک پدال و قابلیت بازیابی انرژی ترمز را دارد که نیروی ترمز را به حالت اولیه در باتری میریزد. شدت عملکرد این سیستم نیز با استفاده از اهرم تنظیم دنده قابل تعیین است و به راننده امکان آزادی عمل بیشتری میدهد.
آغاز جریان سبز فونیکس با تیگو 8 هیبرید
در تیرماه سال 1402، برند فونیکس با هدف ارائه تکنولوژیهای جدید و محصولات لوکس به مشتریان، مدل جدیدی به نام تیگو 8 پرو e پلاس را معرفی میکند. این برند همواره بر نوآوری و بهبود کیفیت محصولات خود تمرکز داشته است.

تیگو 8 پرو e پلاس، یک خودروی سوخت پلاگین هیبرید (PHEV) است که به میزان بسیار کمی بنزین مصرف میکند (1.55 لیتر در هر 100 کیلومتر) و انتشار کربن را کاهش میدهد. این خودرو قابلیت شارژ در فضای پارکینگ خانه را هم دارد. همچنین، در صورتی که بنزین تمام شود و وضعیت تمام برقی فعال شود، می تواند تا 75 کیلومتر را حرکت دهد که قابل توجه است در مقایسه با میانگین جهانی. علاوه بر این، این خودرو دارای حالت های مختلفی برای رانندگی است.
شرکت فونیکس یک ضمانتنامه 7 ساله برای باتری خودروهای الکتریکی خود ارائه میدهد. این ضمانتنامه علاوه بر گارانتی کلی محصول، به خریداران اطمینان میدهد که خدمات پس از فروش به یک سطح بالاتر ارائه خواهد شد. علاوه بر این، فونیکس برای تقویت زیرساختهای شارژ خودروهای الکتریکی، پروژههایی مانند پارکینگ VIP را نیز در دستور کار خود قرار داده است. این پروژهها به خریداران این امکان را میدهند که به راحتی خودروهایشان را شارژ کنند.
عرضه تیگو 8 پرو +e در سال 1402
در جشن سالانه شرکت مدیران خودرو، که با حضور مشتریان و دارندگان محصولات این شرکت برگزار شد، خبر اضافهشدن دو محصول جدید به خانواده فونیکس اعلام شد. این دو محصول شامل یک سدان نیمهلوکس در سگمنت B و یک SUV با پیشرانه پلاگین هیبرید خواهند بود، که با توجه به اظهارات مدیران شرکت، بسیار مورد توجه قرار خواهند گرفت.
اگرچه نام دقیق این دو محصول جدید هنوز آشکار نشده است، اما میتوان اینطور فهمید که شرکت قصد دارد با SUV پلاگین هیبرید، به تیگو 8 پرو PHEV اشاره کند. همچنین، احتمالاً خودروی سدان نیز از خانواده آریزو باشد و در نقش پرچمدار عرضه شود.
رونمایی تیگو 8 پرو هیبرید در تهران
شرکت مدیران خودرو در سپتامبر 2022، خبر از رونمایی خودروی الکتریکی آریزو 5 و اعلام نیت خود برای تولید خودروی اختصاصی برای بازار ایران در طی پنج سال آینده داد.

شرکت مدیران خودرو به تازگی خودروی تیگو 8 پرو هیبریدی را به عنوان یکی از جدیدترین محصولات خود معرفی کرد. با این حال ، قبل از تولید این خودرو دیگر مراحل مانند مونتاژ باید انجام شود. هرچند زمان دقیق تولید خودرو در ایران اعلام نشده است ، اما میتوان باور کرد که در آینده نه چندان دور، تیگو 8 پرو هیبریدی در خیابانهای ایران دیده میشود.
طراحی فونیکس تیگو 8 پرو e+
مدل فونیکس تیگو 8 پرو e+ در ظاهر با مدل فونیکس تیگو 8 پرو مکس که در بازار ایران به فروش میرسد، تقریباً یکسان است. تفاوت بین این دو مدل در جزئیات کوچک مثل خطوط نورانی در چراغهای جلو و وجود درگاه شارژ در گلگیر جلوی راننده است.

در فضای کابین خودروی هفت نفره تیگو 8 پرو هیبریدی، دو نمایشگر با مساحت 24.6 اینچ و روکش مشکی و تریم خاکستری پوشش داخلی درها قرار دارد. ابعاد و اندازههای این خودرو، بدون تفاوت با تیگو 8 پرو بنزینی می باشد، با این تفاوت که به دلیل استفاده از پکیج باتریها و موتور الکتریکی، وزن خودرو حدود 204 کیلوگرم است که سنگینتر از وزن تیگو 8 پرو بنزینی (تکدیفرانسیل) است:
طول | 4722 میلیمتر |
---|---|
عرض | 1860 میلیمتر |
ارتفاع | 1745 میلیمتر |
فاصله محوری | 2710 میلیمتر |
وزن خالص | 1769 کیلوگرم |
سایز رینگ | 18 اینچی |
حجم باک | 45 لیتر |
ما از سایت خودروساز برای جمع آوری اطلاعات استفاده کردهایم.
باید بدانید که حجم فضای بار در خودرو تیگو 8 پرو +e فونیکس در حالت استاندارد 193 لیتر است. اما با خواباندن صندلی ردیف سوم، حجم آن به 1179 لیتر افزایش مییابد. همچنین با خواباندن همچنین صندلیهای ردیف دوم، حجم فضای بار به حداکثر مقدار 2101 لیتر میرسد.
امکانات و تجهیزات تیگو 8 پرو e پلاس
براساس اعلام رسمی شرکت مدیران خودرو، مدل جدید فونیکس تیگو 8 پرو PHEV با ویژگیهای جدید و بهبود یافته، به خریداران ایرانی عرضه میشود.
- شارژر قابل حمل
- شش ایربگ
- سیستم ضدسرقت بدنه
- سیستم ضدسرقت موتور
- سیستم کنترل کشش (TCS)
- سیستم کنترل پایداری (ESP)
- سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HAC)
- سیستم کمکی حرکت در سرازیری (HDC)
- دوربین 360 درجه با کیفیت HD
- دوربین عقب با خطوط داینامیک
- سنسور پارک جلو و عقب
- سنسور باران
- سنسور نور
- سنسور فشار باد تایر (TPMS)
- سنسور ضدمانع برای سانروف و شیشهها و درب صندوق
- رادار هشدار نقطه کور (BSD)
- رادار هشدار تغییرلاین (LDW)
- رادار هشدار تصادف جلو (FCW)
- رادار هشدار تصادف هنگام دنده عقب (RCTA)
- رادار هشدار برخورد هنگام باز کردن دربها (DOW)
- سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)
- سیستم کروز کنترل هوشمند (ACC)
- سیستم ترمز اضطراری (AEB)
- سیستم تنظیم ارتفاع نور اتومات
- چراغ جلو و عقب LED
- چراغ مه شکن عقب
- چراغ چرخشی در پیچ (AFS)
- چراغ روز (DRL)
- چراغ بدرقه
- چراغ ولکام روی آینههای جانبی
- نورپردازی داخلی 64 رنگ
- خروجی اگزوز دوگانه
- تودوزی چرمی با رنگ قهوهای و مشکی
- مانیتور 12.3 اینچی به همراه نمایشگر 12.3 اینچی صفحه کیلومتر
- تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک با پنل 8 اینچی لمسی
- سیستم عامل اندروید اتو / اپل کارپلی
- بلوتوث
- سیستم پخش سونی با 8 اسپیکر
- دو پروت USB در ردیف جلو و یک پورت در ردیف عقب
- فرمان برقی دیکات
- تنظیم برقی فرمان در 4 جهت
- گرمکن فرمان
- صندلی راننده با تنظیم 6 حالته برقی
- تنظیم 4 حالته برقی گودی کمر برای صندلی راننده
- مموری 3 حالته برای صندلی راننده
- صندلی سرنشین جلو با تنظیم 4 حالته برقی
- امکان تنظیم برقی صندلی شاگرد از ردیف دوم
- صندلی تاشو ردیف دوم و سوم
- سردکن صندلی های جلو
- گرمکن صندلیهای جلو و عقب
- کول باکس
- شارژر وایرلس
- کیلس استارتر
- سقف پانوراما با پرده برقی
- آینه تاشو برقی با گرمکن و مموری راننده
- تنظیم خودکار آینه جانبی هنگام دنده عقب
- آینه عقب الکتروکرومیک
موتورهای برقی در تیگو 8 پرو PHEV
مدل تیگو 8 پرو PHEV، یا همان تیگو 8 پرو +e مدیران خودرو، علاوه بر موتور بنزینی 1.5 لیتری توربوشارژ، دارای دو موتور الکتریکی است که در محورهای جلو و عقب نصب شدهاند. این مدل بهبودی چشمگیری در عملکرد خودرو ایجاد کرده است.
موتور برقی اول | 74 اسببخار+160 نیوتن متر |
---|---|
موتور برقی دوم | 94 اسببخار+155 نیوتن متر |
مجموع قدرت در حالت برقی | 85 اسببخار |
مجموع گشتاور در حالت برقی | 150 نیوتنمتر |
نوع باتری | لیتیومی |
ولتاژ باتری | 350 ولت |
ظرفیت باتری | 19.27 کیلووات ساعت |
زمان شارژ باتری | 3 الی 4 ساعت |
پیمایش در حالت برقی | 75 کیلومتر |
ما از سایت خودروساز برای جمع آوری اطلاعات استفاده کردهایم.
زمانیکه ماشین بنزینی را از مدار خارج میکنید و بر روی حالت رانندگی تماماً برقی (EV) قرار میدهید، انتظار زیادی از تیگو 8 پرو هیبریدی نداشته باشید. در این حالت، این خودرو فقط 85 اسب بخار و 150 نیوتنمتر گشتاور را به شما ارائه میدهد. اما یک خبر خوب هم وجود دارد؛ با تیگو 8 پرو، میتوانید تقریباً 75 کیلومتر را در حالت تماماً برقی طی کنید.
مشخصات فنی تیگو 8 پرو e پلاس
مدل تیگو 8 پرو +e از خودروی فونیکس تجهیز به سه پیشرانه حرکتی میباشد. این پیشرانهها شامل دو موتور برقی و یک موتور توربوشارژ بنزینی است. موتور بنزینی دارای حجم 1.5 لیتر است و به تنهایی قدرت 153 اسببخار و گشتاور 230 نیوتنمتر را تولید میکند. در حالت هیبرید، همچنین موتورهای برقی نیز فعال میشوند و به همراه موتور بنزینی عمل میکنند. به این ترتیب، حداکثر قدرت خروجی به 173 اسببخار و گشتاور خروجی به 280 نیوتنمتر افزایش مییابد.
کد موتور بنزینی | SQRE4T15C |
---|---|
نوع موتور بنزینی | 1.5 لیتری توربو |
قدرت موتور بنزینی | 153 اسببخار |
گشتاور موتور بنزینی | 230 نیوتنمتر |
مصرف موتور بنزینی | 6.5 لیتر |
مجموع قدرت در حالت هیبرید | 326 اسببخار |
مجموع گشتاور در حالت هیبرید | 510 نیوتنمتر |
مصرف ترکیبی در حالت هیبرید | 1.55 لیتر |
شتاب در حالت هیبرید | 7.6 ثانیه |
حداکثر سرعت در حالت هیبرید | 180 کیلومتربرساعت |
ما از سایت خودروساز برای جمع آوری اطلاعات استفاده کردهایم.
وظیفه انتقال قدرت در خودروی مورد نظر، توسط یک گیربکس الکترونیکی با تکنولوژی DHT انجام می شود. این گیربکس سه سرعته است و بدون افت توان حرکتی و به صورت بی درنگ، قدرت را بین پیشرانه برقی و پیشرانه بنزینی جابجا می کند. بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط چری، 9 برنامه حرکتی و 11 ضریب دنده مختلف برای حالت های مختلف گیربکس برنامه ریزی شده است.
اخبار شرکت مدیران خودرو
آخرین اخبار شرکت شامل اطلاعات در مورد شرایط فروش و اقساط خرید محصولات ام وی ام، چری و فونیکس است. همچنین، قیمت لوازم یدکی این محصولات را نیز میتوان در این مقاله پیدا کرد. علاوه بر این، اطلاعاتی درباره طرح جایگزینی خودروهای کارکرده ام وی ام و چری با خودروهای جدید و شرایط تعویض خودروهای قدیمی با محصولات جدید در این مقالات آورده شده است. برای اطلاعات بیشتر، میتوانید مقالات منتخب زیر را مطالعه کنید:
در صورتی که شما یکی از صاحبان محصولات شرکت مدیران خودرو هستید، که شامل برندهای امویام، چری و فونیکس است، به شما توصیه میکنیم این مقاله را هم مطالعه کنید.