
در سال 2024، بامو قصد دارد مدلهای R12 nineT Roadster و R12 Cruiser را عرضه کند. این مدلها بر اساس موتورسیکلت کلاسیک R12 تولید میشوند که دارای موتور باکسر دوقلو است. این عرضه، ادامهای است بر مسیری که در سال 2013 با مدل R nineT آغاز شده است.
یک فریم جدید از لولههای فولادی برای ساخت بدنه استفاده شده است. قالب اصلی بدنه بهصورت ریختهگری در جلو و عقب طراحی شده است که با نسخه R nineT تفاوت دارد. با بهروزرسانی قسمتهای جانبی، وزن کاهش مییابد و همچنین امکان سفارشیسازی بدنه را نیز آسانتر میکند.
از نظر مشخصات فنی، موتور پیشرانه در موتورادهای جدید بامو، از جمله نسل قبلی R nineT و همچنین در مدل R12 nineT، با حجم 1170 سیسی در نظر گرفته شده است. قدرت خروجی این موتور 109 اسببخار در 7.000 دور در دقیقه و گشتاور آن 115 نیوتنمتر در 6.500 دور در دقیقه میباشد، با این تفاوت که در مدل R12 nineT، خروجی 95 اسببخار و گشتاور 110 نیوتنمتر است.

دو مدل موتورسیکلت R12 nineT و R nineT ارگونومی و طراحی متفاوتی دارند. در R12 nineT، از یک مخزن آلومینیومی با پنلهای برس خورده و روکش شفاف استفاده شده است که ظاهر اسپرت آن را تاکید میکند. همچنین، ارگونومی راکب در این مدل نسبت به R nineT اصلی نیز تغییر کرده است. باک سوخت در R12 nineT کوتاهتر و باریکتر است که این باعث شده تا فاصله راکب تا فرمان کوتاهتر شود و توزیع وزن بهبود یابد.
در تصویر، میتوانید مخزن سوخت فولادی R12 را مشاهده کنید. این مخزن با استفاده از یک صندلی فردی عرضه شده است بهطوریکه ارتفاع پایین زین و دسته فرمان عریض آن، آن را به یک کروزر کلاسیک تبدیل کرده است. همچنین، اندازه تایرهای جلو و عقب آن به ترتیب 19 و 16 اینچ است. و در نهایت، هر دو مدل R12 و R12 nineT با رنگ ویژه مشکی بلکاستورم عرضه میشوند.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.