
در سبد محصولات شرکت سیتروئن، دو مدل به نام C3 ایر کراس وجود دارد. یکی از این مدلها که در اروپا عرضه میشود، براساس پلتفرم PF1 طراحی شده است، در حالیکه دیگری بر اساس ساختار CMP و برای بازار کشورهای در حال توسعه ساخته شده است.
پس از معرفی نسخه بازار هند در ماه سپتامبر، اکنون نوبت به رونمایی از نسخه برزیلی سیتروئن C3 ایر کراس رسیده است. این نسخه جدید از C3 دارای ویژگی ها و طراحیهایی است که آن را برای مشتریان برزیلی جذاب و کاربردی میکند. بازنگری در فرم و شکل خودرو،ضبط صدا، سیستم راهنمایی و جایگزینی لاستیکها با بالاتر از زمین نیز از محبوبیت این نسخه برخوردار است. همچنین، بهروز رسانی برنامه کاربردی My Citroën برای تلفن های هوشمند در این نسخه ارائه شده است.
طراحی سیتروئن C3 ایر کراس
سیتروئن C3 ایر کراس مخصوص برزیل، از نظر ظاهری شباهت زیادی به نسخه بازار هند دارد، اما در واقع این دو خودروی کاملا متفاوتی هستند.
سیتروئن C3 ایرکراس بر اساس پلتفرم ماژولار CMP طراحی شده است و بسیاری از ویژگیها و ظاهر آن با مدل قبلی C3 مشابه است. البته، در این مدل تغییراتی نیز ایجاد شده است که هویت مستقلی برای آن ایجاد میکند. برخی از تغییرات شامل ابعاد بزرگتر بدنه و طراحی تغییر یافته چراغهای عقب است.

سیتروئن C3 ایر کراس ابعاد جدیدی در مقایسه با مدل قبلی خود دارد. این خودرو در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب به اندازه 4.32، 1.72، 1.663 و 2.675 متر رشد کرده است. از طرف دیگر، فاصله کف تا سطح زمین نیز از نسخه پیشین کاهش یافته و به 200 میلیمتر رسیده است. البته برخی منابع این فاصله را 233 میلیمتر اعلام کرده اند.
در نسخه سیتروئن C3 ایرکراس برای بازار هند، طول و فاصله بین محورها اندکی افزایش یافتهاند و به 4.32 و 2.671 متر رسیدهاند. همچنین، فاصله کف تا زمین نیز 200 میلیمتر اعلام شده است.

شباهت بین نسخه های برزیل و هند در فضای کابین یکبار دیگر تکرار شده است. سیتروئن C3 ایر کراس در بازار برزیل در دو نسخه 5 یا 7 نفره موجود است و نسخه 7 نفره در سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.
ظرفیت محفظه بار سیتروئن C3 ایر کراس بر اساس استاندارد، ۴۹۳ لیتر اعلام شده است.
تریمها و امکانات سیتروئن C3 ایر کراس
سیتروئن C3 ایر کراس در بازار برزیل با سه تریم Feel، Feel Pack و شاین عرضه میشود. یک نکته مهم این است که حتی تریم پایه این خودرو، تجهیزات بیشتری نسبت به نمونههای هندی دارد. بنابراین، علاوه بر دو کیسه هوا، سیستم پایداری و تهویه، این خودرو شامل ویژگیهایی مانند دیلایتهای LED، ریل سقفی و نمایشگر 10 اینچی در کابین خود است،

در نسخه میانی، دیگر امکاناتی همچون ایربگ جانبی، حسگر نور دیجیتال، حسگرهای سنجش فاصله، آینههای برقی و دوربین عقب نصب شده است. علاوه بر این، نسخه کامل شامل رینگهای 17 اینچی، چراغهای فرمان مهشکن و دوربین عقب نیز میباشد.
مناسب با در نسخه هفت نفره ، کانال جریان هوا از بالا نصب می شود و می توان رنگ دوگانه را هم سفارش داد.
مشخصات فنی سیتروئن C3 ایر کراس
سیتروئن C3 ایر کراس در برزیل مجهز به پیشرانه 3 سیلندری یک لیتری توربوشارژ T200 است که توسط شعبه برزیلی فیات تولید میشود. این پیشرانه در دو محصول فیات، یعنی پالس و فستبک نیز به کار میرود. قدرت این پیشرانه با استفاده از سوخت بنزین یا اتانول به ترتیب 125 یا 130 اسببخار است و گشتاور هر دو نسخه 200 نیوتنمتر است.
مدل سیتروئن C3 ایر کراس در بازار برزیل تنها با گیربکس CVT و سیستم پیشرانش جلویی در دسترس است.

سیتروئن C3 ایرکراس در بازار هند فقط با پیشرانه 1.2 لیتری سه سیلندر توربوشارژ با 110 اسببخار قدرت و 190 نیوتنمتر گشتاور موجود است. نیروی پیشرانه از طریق گیربکس دستی شش سرعته به محور جلو منتقل می شود. در آینده نزدیک، سیتروئن قصد دارد نیز گیربکس اتوماتیک را برای مدل C3 ایرکراس در بازار هند معرفی کند، اما سیستم چهار چرخ محرک موجود نخواهد بود.
قیمت سیتروئن C3 ایر کراس
سیتروئن C3 ایر کراس در فقط با قیمت 112,990 تا 129,990 رئال (22,950 تا 26,400 دلار) در برزیل به بازار عرضه میشود. این درحالی است که نسل اول هیوندای کرتا در برزیل با قیمت پایه 116,900 رئال (23,700 دلار) به فروش میرسد.
شعبه برزیلی سیتروئن در نظر دارد مدل C3 ایر کراس را به سایر کشورهای آمریکای جنوبی صادر کند.
تولید سیتروئن C3 ایرکراس در هند در فصل سوم سال ۲۰۲۳ آغاز شده است. این خودرو در بازار هند با رقبای قوی مانند <نام رقیب ۱>، <نام رقیب ۲>، <نام رقیب ۳> و <نام رقیب ۴> روبرو خواهد شد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.